מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:05 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא, בהם תשתיות טרור ומבנים צבאיים. מוקדם יותר, כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דיר סירין.

 

בנוסף, צה"ל תקף באמצעות ארטילריה תשתיות טרור במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון.

20:02 | בהמשך לפעילות כוחות הביטחון היום במרחב טול-כרם במנשה, מצורפים תיעודים שונים. סגן מ', מפק"ץ ב-636 סיפר: "החולייה התבצרה מאחורי סלע והתחילו לפתוח באש כלפי הכוח הירוק שהכוונו לעברם. בשלב זה, הכוונו כלי טיס של חה"א, והבאנו לסיכול ארבעה מחבלים".

 

קולות קשר מתקיפת הרכב ובו המחבלים הבוקר במרחב טול-כרם:

 

17:31 | מטוסי קרב תקפו משעות הלילה תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים טיר חרפא וכפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי טנקים תשתית טרור אשר שימשה את הארגון במרחב רב א-תלתין שבדרום לבנון.

 

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר הגליל העליון והמערבי, זוהתה נפילה במרחב אביבים, אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה לפני כשעה במרחב שאר ישוב, מדובר בזיהוי שווא.

כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי, לצד תקיפות נוספות להסרת איום.

17:11 | בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום,מטוסי קרב תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס. המרחב שימש בעבר כבית הספר "חמאמה" במרחב העיר עזה שבצפון הרצועה.

המתחם שימש כמקום מסתור עבור מחבלי חמאס, ממנו קודמו והוצאו לפועל מתווי טרור שונים נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. בנוסף, במתחם יוצרו ואוחסנו אמצעי לחימה ששימשו את הארגון, הוכשרו והתאמנו מחבלים על שימוש בהפעלת אמצעי לחימה אלו כנגד כוחות הביטחון ומדינת ישראל.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות וצרכי טרור.

16:20 | כפי שנחשף בשבוע שעבר (יום חמישי), המחבל אסמאעיל אלע'ול, שחוסל ביום רביעי, 31 ביולי 2024, היה מחבל נוח'בה בחמאס שלקח חלק בטבח 7 באוקטובר ושימש בחודשים האחרונים גם כעיתונאי בערוץ אלג'זירה.

14:34 | בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב חוסלה חוליית מחבלים נוספת, במהלך היתקלות של כוחות מיחידת דובדבן בטול-כרם שבחטיבת מנשה, זוהו ארבעה מחבלים אשר פתחו בירי לעבר כוחותינו. בהכוונה מודיעינית של שב"כ, לוחמי דובדבן ויחידה 636 כלי טיס של חיל האוויר חיסל את החוליה.

 

de76b588-308...

13:31 | צה"ל חיסל הבוקר (שבת), באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב אל בזוריה שבדרום לבנון, את עלי נזיה עבד עלי, מחבל מרכזי בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה. המחבל עבד עלי היה מעורב בפעילות הטרור של חזית הדרום ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור. סיכולו מהווה פגיעה משמעותית בתפקוד חזית הדרום וארגון הטרור חיזבאללה במרחב.

 

12:26 | כלי טיס תקף מחבלים חמושים במהלך היתקלות של כוחות הביטחון במבצע בטול כרם שבחטיבת מנשה, פרטים נוספים בהמשך.

12:06 | צה"ל תקף במרחב הכפר קפין שבחטיבת מנשה, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ובאמצעות כלי טיס של חיל האוויר, רכב ובו חמישה מחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע טרור. כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים לפעול כעת בטול-כרם שבחטיבת מנשה לסיכול טרור במרחב.

 

09:11 | לוחמי צוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי, בפיקוד אוגדה 162, ממשיכים להילחם במרחב רפיח, בין היתר בשכונת תל אל-סולטאן. לאורך היממה האחרונה, הכוחות פעלו בשיתוף עם חיל האוויר, תקפו וחיסלו מספר חוליות מחבלים שזוהו פועלות במרחב.

 

באחת התקיפות, לוחמי צק"ח הנח"ל זיהו מספר מחבלים יוצאים מפיר מנהרה הממוקם בתוך מבנה במרחב. בסגירת מעגל, כלי טיס תקף את המבנה והפיר בו פעלו המחבלים. כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת חטיבת האש 215, השמיד מבנה צבאי במרחב רפיח ממנו מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר כוחותינו, לא היו נפגעים.

לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 'ירושלים' (16) וחטיבת 'הראל' (10), בפיקוד אוגדה 252, ממשיכים להילחם במרכז הרצועה. בתקיפות כלי טיס של חיל האוויר, הכוחות השמידו ביממה האחרונה מחסן אמל"ח ומבנים צבאיים של חמאס, בהם מבנה ממנו מחבלי הארגון ירו נ"ט לעבר כוחותינו במרחב.

לאורך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור רבות ברחבי רצועת עזה, בהן חוליות מחבלים, מבנים צבאיים, ותשתיות טרור נוספות.

06:44 | כלי טיס תקף מהאוויר רכב ובו חוליית מחבלים במרחב טול כרם שבחטיבת מנשה. פרטים נוספים בהמשך.