מערכת את"צ

לעדכונים בזמן אמת - הצטרפו לטלגרם הרשמי של צה"ל.

22:45 | בתחילת השבוע, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, באופן ממוקד ובהכוונה מדויקת של אגף המודיעין, במרחב ביירות, וחיסלו את המחבל מחמד יוסף עניסי, ששימש כבכיר במנהלת ייצור אמצעי הלחימה של חיזבאללה.

עניסי היה ממובילי פרוייקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה בלבנון וכן היווה מוקד ידע ייחודי ובעל יכולות טכנולוגיות בתחום ייצור אמל"ח.

עניסי הצטרף לחיזבאללה לפני יותר מ-15 שנים והיה מומחה להנדסת מכונות, את הכשרתו הקדיש להתעצמות הארגון באמצעי לחימה אסטרטגיים.

22:33 | בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל, מטוס קרב תקף בטולכרם. 

22:12 | הערכת המצב של הרמטכ"ל בגבול הצפון:

22:06 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים מרכז הגליל, גליל עליון והמפרץ, זוהו כ-10 שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו, היתר נפלו בשטח פתוח על פי מדיניות.

21:19 | ביממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ובאופן ממוקד, אתרי ייצור אמצעי לחימה, מחסני אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות במרחב ביירות.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו מטרות של מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, בהן פעילי היחידה, אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות.

טרם התקיפות ננקטו צעדים בכדי לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים הכוללים חימוש מדויק ותצפיות מהאוויר.

חיזבאללה ממקם את אתרי הייצור ואמצעי לחימה שלו מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומסכן את האוכלוסייה באזור.

20:08 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

19:37 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים במהלך החג (חמישי), הערכת מצב בקדמיות של אוגדת 98 ו-36, הפועלות כעת בדרום לבנון.

"לא נאפשר לחיזבאללה להתמקם שוב במקומות האלה", אמר הרמטכ"ל, "הפגיעה הקשה בטרור תימשך". לדבריו המלאים.

19:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני, בפיקוד אוגדה 36, פועלים ביממה האחרונה בפעילות קרקעית ממוקדת בדרום לבנון. הכוחות משמידים אמצעי לחימה, תשתיות טרור ומחסלים מחבלים בהיתקלויות ומהאוויר.

18:45 | חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש בדרום הארץ. אין נפגעים.

17:59 | מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו אתמול (רביעי), בהכוונת אוגדה 210, את המחבל ח'דר אלשהאביה, שפיקד בחיזבאללה על מרחב הר דב. ח'דר היה אחראי על ירי הטילים לעבר מג'דל שמס בחודש יולי, בו נרצחו 12 ילדים.

ח'דר פיקד על מאות שיגורי תמ"ס ונ"ט למוצבי צה"ל בהר דב, החרמון וצפון רמת הגולן.

17:31 | חטיבת 'עציוני' (6) נכנסה ביממה האחרונה ללחימה בדרום לבנון לאחר שנה בה החטיבה פעלה להגנה על יישובי הצפון.

בשנה האחרונה, כוחות החטיבה גיוסו לשירות מספר פעמים, התאמנו והעלו את כשירותם לפעולה קרקעית בלבנון.
כעת, הכוחות פועלים במרחב דרום לבנון בפשיטות ממוקדות לסיכול והשמדת תשתיות טרור של חיזבאללה. חטיבת 'עציוני' (6) הם חטיבת המילואים הראשונה שמתמרנת בימים אלו בלבנון.
17:04 | בפעילות שתואמה על ידי צה"ל, בהובלת המתפ"ש עם השגרירות האמריקאית בישראל וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית, פאוזיה אמין סידו - צעירה כבת 21 ממוצא יזידי, שוחררה השבוע חזרה לביתה בעיראק.
לפני כעשור, כשהיתה בת 11 בלבד, אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) סחרו בה לפעיל חמאס מזוהה דאעש ברצועת עזה.

16:05 | מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, תקפו מטרות של מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, בהן פעילי היחידה, אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות.

מטה המודיעין הינו גוף המודיעין המרכזי בחיזבאללה שאחראי על בניית תמונת המודיעין אודות ישראל וצה"ל. המטה מוביל את הכוונת העשייה המודיעינית בארגון מול ישראל ומרכז בידו יכולות איסוף אסטרטגיות של חיזבאללה. זוהי תקיפה נוספת על מטרות גוף המודיעין של חיזבאללה.

15:55 | מחבל חמוש בסכין הגיע לכניסה של מפקדת חטיבת יהודה. לוחמי צה"ל ניטרלו את המחבל. אין נפגעים.

14:57 | צה"ל ושב"כ חיסלו הלילה (רביעי), בתקיפה מהאוויר בדיר אל בלאח שבמרכז רצועת עזה, את המחבל עבד אלעזיז צאלחה.

צאלחה השתתף בלינץ' האכזרי ברמאללה בשנת 2000 בו נרצחו חיילי המילואים, רס"ל (במיל') יוסף (יוסי) אברהמי ז"ל ורב"ט (במיל') ודים נורז'יץ ז"ל. צאלחה מוכר מהתמונה בה צולם כשידיו מונפות מהחלון כשהן מגואלות בדם לאחר הלינץ'.

צה"ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוות אותן.

בשנים האחרונות היה מעורב בהכוונת פעילות טרור ביהודה ושומרון והמשיך לעסוק בפעילות טרור גם בימים אלו.

המחבל צאלחה, בן 43, במוצאו מדיר ג'ריר שבבנימין, צאלחה גורש בעסקת שליט לרצועת עזה לאחר שנעצר בשנת 2001, אחרי הלינץ'.

צה"ל ושב"כ ימשיכו לחסל ולרדוף את מחבלי חמאס בעבר ובהווה ואת כל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל.

14:10 | בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדה 252 במרחב מרכז רצועת עזה בפשיטות ממוקדות.

בשלושה חודשים האחרונים חיסלו כוחות האוגדה למעלה מ-450 מחבלים בתקיפות אוויריות והתקלויות פנים אל פנים והשמידו מאות תשתיות טרור במרחב.

בתת-קרקע, הכוחות איתרו והשמידו תוואי תת-קרקע מסועפים באורך של כשמונה קילומטרים, בשטח הרצועה.

בנוסף, השבוע במהלך פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבה 14, זוהו עשרות מחבלים חמושים במרחב נעים לכיוון צפון הרצועה. לאחר הפעלת אש ארטילרית, אווירית וירי פגזים החשודים התפזרו.

12:35 | בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 11:18 במרחב הגליל התחתון, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון שנפלו בשטח פתוח.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 11:18 במרחב הגליל העליון, זוהה שיגור אחד משטח לבנון שיורט.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 11:30-11:31 במרחב הגליל המערבי, זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו. זוהו נפילות במרחב.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 11:45 בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין ברחב הגליל המערבי, יורטו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 11:51 במרחב הגליל המערבי, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון, זוהו נפילות.

11:42 | דובר צה"ל ודוברות שב"כ מודיעים כי כעת ניתן לאשר שבתקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל המחבל רוחי משתהא, אשר שימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה, יחד עם המחבל סאמח אלסארג' שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס.

10:49 | במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו באופן ממוקד ובשיתוף אוגדה 36, את בניין עיריית בינת ג'בל שבו פעלו מספר מחבלים של חיזבאללה. בבניין אוחסנו אמצעי לחימה רבים ששימשו את הארגון. במסגרת התקיפה חוסלו כ-15 מחבלים ששהו בבניין.

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו כ-200 מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחבלים, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות במספר מרחבים.

כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר, בשיתוף אוגדה 98, חיסלו מחבלים שביצעו ירי טילים לעבר מרחב רכס רמים אתמול.

בנוסף, כוחות צה"ל מאוגדה 36, זיהו מחבלים שביצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל הפועלים בדרום לבנון. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.

בשעות הבוקר, שני מחבלים של חיזבאללה ביצעו ירי אל עבר כוחות חטיבת גולני שפעלו במרחב, בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף מכלול התקיפה של חטיבת האש 282, חיסלו את המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו.

09:40 | בשעה האחרונה, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי מול חופי נהריה, זוהתה נפילה בשטח פתוח. אין נפגעים. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל העליון, זוהו כ-25 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות.

07:50 | בהמשך להתרעה שהופעלה בנחל עוז, מדובר בזיהוי שווא.

03:50 | בהמשך להתרעה שהופעלה בבת-ים, זוהו שני כלי טיס בלתי מאויישים, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאוייש במרחב הימי מול חופי גוש דן, זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח. אין נפגעים.

02:09 | חיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה במרחב הימי מול חופי גוש דן. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.