מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

21:54 | צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל באמצעות מטוס קרב של חיל האוויר את הית'ם חואג'רי, מפקד גדוד שאטי של חמאס, אשר תחת פיקודו יצאו מתווי פשיטה לשטחי ישראל ב-7 באוקטובר.

 

חוואג'רי פיקד על אבטחת הפעילות של חמאס בבית החולים שיפאא וכן פיקד על הלחימה נגד כוחות צה"ל במחנה שאטי.

במהלך תפקידו, חואג'רי היה אחראי על פעילות טרור רבה כנגד תושבי מדינת ישראל.

20:40 | "התקיפות האוויריות מקטינות את האיומים של הפעולה הקרקעית בעזה", אמר דובר צה"ל בהצהרתו הערב, "צה"ל חיסל היום את מפקד גדוד שאטי בחמאס באמצעות מטוס קרב. 137 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בעזה", הוא הוסיף, "הם עומדים נגד עינינו כל הזמן".

כמה אזרחים וחיילים נפצעו קל היום בצפון ופונו לקבלת טיפול רפואי.

20:18 | בהמשך להתרעה שהופעלה במושב קשת זוהה שיגור אחד שחצה לשטח ישראל מסוריה ונפל בשטח פתוח. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי.

20:00 | הרמטכ"ל סייר היום (ראשון), באוגדת עזה וקיים שיח עם אנשי המילואים בגזרה:

 

"אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי, 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים", אמר הרמטכ"ל, "אתמול, היום, הרגנו מפקדי גדודים, מ"פים, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה, הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה, והמפקדים בחמאס ייפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה".

"אני יודע שחלק מזה זה היכולות, וחלק מאוד גדול מזה זה רוח הלחימה שאתם מביאים וגם הניסיון שאתם מביאים כאנשי מילואים", הוא המשיך, "ויש לנו את היכולות לעשות את זה בצורה היסודית ביותר, וכמו שעשינו את זה חזק ויסודי בצפון הרצועה, אנחנו גם עושים את זה עכשיו בדרום הרצועה ואנחנו גם ממשיכים להעמיק את ההישג בצפון הרצועה".

19:52 | צה"ל מביע צער על מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל שפעל באומץ לב, בגבורה, חתר למגע וחיסל מחבלים בפיגוע בירושלים.

חייל בשירות מילואים אשר על פי החשד ביצע את הירי שגרם למותו של יובל ז"ל, נחקר באופן ראשוני ביום האירוע. החייל לא שהה ביחידה במהלך סוף השבוע, והגיע היום לחקירה באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת.

חייל נוסף בשירות סדיר אשר היה מעורב באירוע, וביצע ירי נפצע במהלך האירוע ופונה לקבלת טיפול רפואי. החייל נחקר כעת גם הוא תחת אזהרה.

כלי הנשק של החיילים נלקחו ומועברים לבדיקה.

17:00 | כ-10,000 תקיפות אוויריות וסגירת מעגלים בקצבי שיא: הצצה ליחידת חיל האוויר שמהווה מכפיל כוח בתמרון הקרקעי.

16:38 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות של חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור ומטרות צבאיים.

כמו כן, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון.

כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

13:43 | זוהה שיגור נ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל במרחב בית הלל. כתוצאה מכך נגרם נזק לרכב. מספר לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים במרחב הר דב. חלקם נפלו בשטח לבנון. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.

12:45 | מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה איתרו כוחות צה"ל מעל ל-800 פירי מנהרות תת קרקעיות של חמאס, מתוכם הושמדו כ-500 במגוון שיטות מבצעיות, ביניהן פיצוץ וחסימה. חלק מן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהור.

 

הפירים אותרו במרחבים אזרחיים, ורבים מהם אותרו בסמוך למבנים כגון מוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, או בתוכם. בחלק מן הפירים, איתרו כוחות צה"ל אמצעי לחימה רבים שהושארו בתוכם. ממצאים אלה הם הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה חמאס באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי, וככסות לפעולות הטרור שלו.

לאחר איתור הפירים כוחות צה"ל מבצעים פעילות חקר מעמיקה להבנת מאפייני המנהרות ולאחר מכן הכנת התוואי התת קרקעי להשמדתו.

12:43 | כוחות הביטחון עצרו הלילה (ראשון), 34 מבוקשים ברחבי איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים, 8 מהם פעילי חמאס. בשני מבצעים חטיבתיים נעצרו מבוקשים ותוחקרו חשודים רבים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,100 מבוקשים ברחבי איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לחמאס.

09:35 | מוקדם יותר היום, זוהה שיגור אחד משטח סוריה לעבר שטח הארץ, שלא יורט על פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי. בנוסף, מוקדם יותר הלילה, מחבלים שיגרו טיל נ"ט שנפל בשטח פתוח במרחב יפתח. אין נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

08:18 | חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה, בין המטרות שהותקפו פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועוד. 

בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות הקרב של חטיבה 7.

ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם. בין מטרות אלו: תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד.

06:10 | גיוס הלוחמים והלוחמות ליחידות הקרביות של מחזור נובמבר-דצמבר 2023 יצא לדרך. בשבועות הקרובים, צפויים אלפי מתגייסים ומתגייסות לפקוד את אתרי הגיוס ברחבי הארץ ולהתחיל בשירותם הצבאי. בין המתגייסים, גברים ונשים המיועדים לשירות בתפקידי לוחמה משמעותיים ביחידות השדה.

06:00 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל בעזה:

05:58 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.