מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

22:28 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים.

21:27 | בהובלת אוגדת עזה ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, צה"ל תקף מרכז פיקוד ושליטה מרכזי של חמאס שמוקם במתחם אונר"א במרכז הרצועה. התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.

המפקדה שהותקפה שימשה כתשתית טרור מרכזית, ממנה תוכננו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה"ל במסדרון מרכז הרצועה. בהכוונת מפקדה זו הועברו אמצעי לחימה למחבלים וכן אספקה לפעילי טרור במנהרות תת קרקעיות.

חמאס מנצל באופן שיטתי מוסדות בין לאומיים ואוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל.

19:23 | מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים מרכבא, א-טייבה, כפר כילא ואל עדייסא שבדרום לבנון. בנוסף, הבוקר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי במרחב מיס אל ג'בל שבדרום לבנון.

צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב שבעא שבדרום לבנון. בשעות האחרונות זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח מדינת ישראל, חלקם יורטו, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי.

 

16:50 | זוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. לאחר מכן מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה תקפו את המשגר שביצע את השיגורים לעבר המרחב. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור.

 

השיגורים בוצעו על ידי חמאס סמוך למעבר רפיח, כ-350 מטרים ממחסות אזרחיים. מדובר בדוגמא ברורה נוספת לניצול השיטתי ש חמאס עושה במתקנים ומרחבים הומניטריים לצרכי טרור, תוך שימוש האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

14:43 | בהמשך להתרעות בכרם שלום, זוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. מעבר כרם שלום נסגר בשעה זו למעבר משאיות.

13:01 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי במרחב אל-חיאם ועמדת תצפית במרחב אל מטמורה.

 

בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים חלתא וא-נקורה.

בהמשך להתרעות שהופעלו מוקדם יותר היום במרחב הגליל העליון, זוהה שיגור אחד שנפל בשטח לבנון.

11:54 | כוחות אוגדה 99, ובהם צוותי הקרב של חטיבה 2, חטיבה 679 וכוחות נוספים ממשיכים לפעול במרכז הרצועה לחיסול מחבלים ולהשמדת תשתיות טרור.

 

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אוגדה 99, אמ"ן ושב"כ תקפו וחיסלו את המחבל סלאח ג'מיל מחמד עמאד, אחראי הסיוע הקרבי בגדוד אל בורייג' של חמאס. בתקיפה חוסלו מספר מחבלים נוספים ששהו עמו בתשתית טרור של הארגון.

 

בתקיפה נוספת חוסלו שלושה פעילי נח'בה בארגון הטרור חמאס שחלקם לקחו חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר.

במהלך הלילה, כוחות אוגדת עזה תקפו בירי ארטילרי מרחב שיגור של ארגון הטרור חמאס ובו משגרים שהיו מוכנים לשיגור לדרום הארץ.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות נוספות של ארגוני הטרור ברצועה ובהם מבנים צבאיים, תשתיות טרור ומחסני אמל"ח. באחת התקיפות מטוס קרב תקף מבנה בו שהה צלף שהיווה איום על הכוחות, ובתקיפה נוספת הותקפו שני מחבלים שפעלו בקרבת עמדת שיגור.

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אוגדת עזה חיסלו שלושה מחבלים מארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה, בהם סגן מפקד פלוגה ושני מחבלים נוספים מהארגון.

06:00 | "משרתי צה"ל, חיילים, מפקדים ועובדים,

עם הישמע הצפירה, שב ועולה זיכרונם של ששת המיליונים שנרצחו בגטאות ובמחנות ההשמדה, בגיאיות ההריגה ובצעדות המוות. לרגע נרכין את ראשינו ונתייחד עם זכרם של בני עמנו אשר נרדפו ונספו רק בשל היותם יהודים, ומיד נישיר מבט, נישא בגאווה את צוואתם הקדושה, ונפעל כדי להבטיח כי לנצח ייכון הבית הלאומי שלו ייחלו, אך לא זכו בו.

זו חובתנו, זו שליחותנו – זאת הבטחתנו".

לפקודת יום של הרמטכ"ל ליום הזיכרון לשוא ולגבורה, לחצו כאן.

00:28 | בהודעה משותפת של דובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות המשטרה על אודות חיסול חוליית מחבלים בטול כרם, שיצאה לתקשורת מוקדם יותר הערב, נפלה טעות במינוח שמקורה בטעות אנוש. ההודעה הוסרה ופורסמה שוב לאחר שתוקנה.