מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

21:33 | במהלך סוף השבוע צה"ל יתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) בדרום הארץ.

נדגיש כי הכניסה לשטחי האימונים אסורה, מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים.

צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים.

נדגיש כי במידה ונתקלתם בנפלי חימוש, ההנחיה היא להתרחק ולדווח למשטרת ישראל. נפלים מהווים סכנת חיים ועלולים להכיל חומרי נפץ. הנחיות אלו מצילות חיים.

21:22 | בהמשך להתרעה שהופעלה בכרם שלום בשעה 21:00 על ירי טילים ורקטות, מדובר בזיהוי שווא.

21:11 | מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שני פעילים המשויכים לארגון, שזוהו במרחב א-טירי שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה על ירי טילים ורקטות בצפון הארץ, זוהו כ-35 שיגורים שחצו מלבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את רובם בהצלחה, אין נפגעים.

19:55 | מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יקי דולף נפגש היום (חמישי) עם ראשי הרשויות והמועצות ביהודה ושומרון. במסגרת הפגישה הוצגו עיקרי הערכת המצב המבצעית והתקיים שיח פתוח עם ראשי הרשויות והמועצות.

מפקד האוגדה ציין את המאמצים הקיימים באוגדה לסיכול טרור, ביניהם הפעילות ההתקפית מול התארגנויות הטרור, הגברת התקיפות מהאוויר, ההגנה על קו התפר, וחיזוק מרכיבי ההגנה ביישובים ובעורף.

 

"האירוע בג׳נין הוא אירוע מורכב, קשה. תנחומיי למשפחה כמדינה וכעם", אמר מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יקי דולף, "במאמץ ההתקפי שנגעתי פה, הדבר הכי נכון לומר זה שאין ערי מקלט למחבלים באיו״ש. אנחנו פועלים בכל מקום, בכל שעה. רצף וקצב של מבצעים שאני לא זוכר כמותו באיו״ש. יש הישגים מאוד מרשימים של הכוחות בשטח. אני חושב שבסוף האזרחים, התושבים, השקט בגזרה וכולי, הביטחון, תחושת הביטחון היא נר לרגלינו".

 

18:11 | כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה אשר ביצע שיגורים לשטח הארץ. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים חולא ועיתרון.

 

במקביל, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי למרחבים ואדי חמול והאזור הסמוך לא-נקורה.

אמש (רביעי) הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם.

מוקדם יותר היום זוהו שני כטב״מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, אין נפגעים.

14:00 | פצ"ן ממשיך להיערך ולתרגל תרחישים בגזרה הצפונית: תיעוד מתרגילי השבוע של לוחמי גולני ולוחמי צנחנים במילואים.

10:17 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, באירוע בו נפל סרן אלון סאקאג'יו ז"ל, לוחם מסיירת חרוב, חטיבת כפיר, נפצע באורח קשה.

09:23 | כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו בהכוונת פיקוד הדרום מחבלים ששהו במתחם בבית ספר "אל חסנא" במרחב חאן יונס. בית הספר שימש כמפקדה של ארגון הטרור חמאס, ממנה מחבלי חמאס תכננו, הכווינו והוציאו לפועל מתווי טרור רבים נגד כוחותינו הפועלים ברצועה.

התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה, תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.