מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:40 | "חיזבאללה ירה לעבר יחידת הבקרה בהר מירון", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו הערב, "אנחנו מתחקרים את האירוע ביחידת הבקרה וחיסלנו אתמול שבעה מחבלים. יש לנו אתגר בצפון - אבל אנחנו פרוסים לאורך כל הגבול במוכנות גבוהה מאוד".

"כוחות המילואים באיו"ש ביצעו למעלה מ-40 פעולות יזומות", הוא המשיך, "הכוחות בעזה מתמקדים בפירוק יכולות חמאס במרכז הרצועה".

 

19:55 | הרמטכ"ל בהערכת מצב באיו"ש: "גובים מחיר הולך ועולה מחיזבאללה. אם נגיע למלחמה נלחם בהצטיינות".

19:30 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח (11) בשיתוף פעולה עם כוחות שריון, מודיעין והנדסה, פשטו על תשתיות טרור במרחב שג'עייה, במטרה לאתר ולהשמיד פירי מנהרות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. לכל הפרטים.

16:00 | במסגרת פעילותם של לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר בחאן יונס חוסלו עשרות מחבלים והושמדו מעל מאה מטרות טרור ביניהם; תשתיות טרור, עמדות תצפיות ועמדות נ"ט. בנוסף, השמידו הכוחות מספר פירים בתת הקרקע ומנהרות במרחב.

במהלך פעילות הכוחות באחד האיתורים בשכונת 'בני סוהילה', נתקלו הלוחמים בחולייה של חמישה מחבלים. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר ובשילוב כוחות אש חיסלו את החוליה. לאחר חילופי האש השמידו הכוחות תשתיות טרור שהיו בסמוך, בהם הסתתרה חולית המחבלים שתצפתה על הכוחות במרחב.

במהלך הפשיטות הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים הכוללים בין היתר נשקים, רימונים, מטעני חבלה וטילי RPG. אמצעי הלחימה שימשו את חמאס וחלקם הוסתרו בתוך שקים של אונר"א.

בפעילות נוספת כלי הנדסי השמיד מפקדה מבצעית של החמאס ששימש המחבלים לתכנון המתקפה ב-7 באוקטובר.

14:00 | צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162 פועל בשבועות האחרונים באזור דרג' תופאח שבצפון רצועת עזה. במהלך פעילותם ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין איתרו לוחמי צוות הקרב, יחד עם כוחות מיוחדים, פיר אסטרטגי של חמאס המוביל אל מנהרה באורך 100 מטרים ובה אתר לייצור אמצעי לחימה.

13:25 | לוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה במרחב מרווחין. כמו כן, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה, ביניהם מבנים בהם זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה בהם, במרחבים לבונה, מג'דל זון ובינת ג'בל שבדרום לבנון.

אמש, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית עוינת שחדרה לשטח ישראל משטח לבנון במרחב אבן מנחם.

10:28 | פיגוע ירי התרחש סמוך לצומת המשטרה הבריטית שבחטיבת בנימין בו נרצח אזרח ישראלי. לוחמי צה"ל שהוזנקו לנקודה וכוחות נוספים שהוקפצו פתחו במרדף אחר המחבלים וחוסמים צירים במרחב.

במהלך פעילות כוחות הביטחון הלילה במחנה הפליטים ג'נין רכב צבאי של מג"ב עלה על מטען מוטמן, כתוצאה מכך נהרגה לוחמת מג"ב ונפצעו מספר לוחמים נוספים באורחים שונים. במהלך הפעילות כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים על הכוחות שפעלו במרחב וסיכנה אותם. חוסלו 6 מחבלים בתקיפה. בנוסף, בפעילות לוחמי צה"ל בתרקומיא נעצר מבוקש והוחרמו אמצעי לחימה על ידי הכוח.

08:52 | במרחב בית לאהיה כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהו את מקור השיגור ממנו בוצע ירי רקטי השבוע למרחב העיר אשקלון והחלו בפשיטות למרחב ממנו זוהו השיגורים. אתמול (שבת), במהלך הפשיטות איתרו הלוחמים מתחם ובו עשרות משגרים, לאחר האיתור כוחות הנדסה השמידו את המתחם.

"אתמול נורו מספר טילי תמ"ס לעבר העיר אשקלון", אמר מח"ט הנח"ל, "עם שחר, הצק"ח על מרחב בית לאהיה איתרו את מרחב השיגור ובתוכו מספר רב של משגרים גם לטווח הקרוב וגם לטווח הארוך. הצק"ח פעל בנחישות, במקצועיות ובאומץ רב, איתר את נקודות השיגור והשמיד אותן".

באל בורייג' תא התקיפה של צוות הקרב החטיבתי של גולני זיהו ארבעה מחבלי נוח'בה מכניסים אמצעי לחימה לרכב, כלי טיס מאויש מרחוק זיהה את החוליה נכנסת לרכב, תקף את המחבלים והשמיד את אמצעי הלחימה.

מחבל חמוש זוהה על ידי רחפנים של לוחמי צה"ל מתקדם לעבר כוחות שהיו במרחב, המחבל נתקף וחוסל על ידי תא התקיפה של צוות קרב חטיבתי גולני.

במרכז רצועת עזה בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 646 אותר על ידי הלוחמים מפעל מחרטות לנשק. הכוחות חשפו שני פירים בתוך מבנה במרחב ובסמוך לו, לוחמי הנדסה השמידו את הפירים. במהלך פעילות הכוחות במרחב זוהו וחוסלו מספר מחבלים.

במחנה אל מעאזי איתרו לוחמי צה"ל מחטיבת גולני פיר ובו אמצעי לחימה רבים.

06:00 | הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת: