מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:11 | כוחות צה"ל תקפו יום חוליית מחבלים שפעלה בשטח לבנון וניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח הארץ. בנוסף, הכוחות תקפו תשתית טרור בשימוש חיזבאללה ומרחבים נוספים בשטח לבנון.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

20:45 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חיסלנו את אחראי שיגור הרקטות של חמאס בסוריה. הלחימה תימשך במהלך שנת 2024. לא נשלים עם איום סמוך לגבול הצפון, אנחנו מתכוונים לזה". 

20:00 | מפעל תת"ק לייצור טילים שיכולים להגיע לצפון הארץ: לוחמי 36 איתרו את המחרטה הגדולה ביותר מתחילת הלחימה.

19:35 | צה"ל חיסל בבית ג'ן בסוריה את חסן עכאשה, שהיה אחראי מרכזי לשיגורי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר עורף מדינת ישראל בשבועות האחרונים. מתחילת המלחמה חסן הכווין חוליות טרור של חמאס אשר ביצעו ירי רקטי מסוריה לעבר שטחי מדינת ישראל.

16:00 | שיחות של תושבי הרצועה עם יחידה 504 חושפות: חמאס גנב מזון מעמותות אמריקאיות, השתלט על בתים ורצח עזתי שביקש סיוע מאונר"א.

15:22 | מטוס קרב של חיל האוויר השלים תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמד מבנה צבאי של חיזבאללה.

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין מוקדם יותר היום במרחב עמק החולה וקריית שמונה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב כפר בלום בעקבות היירוט.

כמו כן, לפני זמן קצר הופעלה התרעה נוספת על חדירת כלי טיס עוין במרחב אביבים ויפתח, האירוע הסתיים.

בנוסף, שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. כתוצאה מהשיגור, נפצע חייל צה"ל באורח קל. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

12:46 | לוחמי צה"ל במילואים פעלו בכפרים עזון ונעלין שבחטיבת אפרים, עצרו עשרה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה רבים. במהלך הפעילות בעזון, הושמדו מטעני נפץ שאותרו ברכב במרחב.

בעיר שכם שבחטיבת שומרון הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. במבצעים בכפר חוסאן שבחטיבת עציון ובכפר קבלאן שבחטיבת שומרון תוחקרו חשודים רבים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.

12:00 | צוות הקרב של חטיבה 7 פועל בימים האחרונים להרחבת התמרון בדרום חאן יונס. לוחמי צוות הקרב חיסלו מחבלים רבים בקרבות מטווח קצר, בירי פגזי טנקים ובשיתוף פעולה אווירי. לכל הפרטים.

11:24 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.

כמו כן, שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר העיר קרית שמונה. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו מרחבים בשטח לבנון.

 

08:31 | מרכז האש של אוגדה 98 בשיתוף חיל האוויר תקפו הלילה כ-30 מטרות טרור משמעותיות בחאן יונס בהן מטרות תת-קרקע, תשתיות טרור ומחסני אמצעי לחימה. תקיפות אלו מסייעות להמשך הלחימה לכוחות המתמרנים במרחב.

 

בחאן יונס לוחמי יחידת מגלן איתרו למעלה מעשרה מחבלים בשטחי משגרי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל. לאחר הזיהוי, הלוחמים הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים.

 

עוד בחאן יונס לוחמי צוות קרב חטיבתי 55 זיהו מחבל שיצא ממבנה במרחק עשרות מטרים מהם, כשהוא אוסף מודיעין על הכוח. מסוק קרב של חיל האוויר בהכוונת מכלול האש החטיבתי חיסל את המחבל תוך דקות מרגע הזיהוי.

 

לוחמי צוות הקרב של צנחנים, זיהו מחבל חשוד בבניין במרחב. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לעבר הבניין שחיסל את המחבל שתצפת על הלוחמים. זמן קצר לאחר מכן, זוהה באותו הבניין מחבל נוסף שחוסל גם הוא על ידי הכוח.

הנשקים שאותרו על ידי לוחמי כפיר ועל ידי צק"ח 179

בפעילות לפריצת צירים, לוחמי צוות קרב חטיבתי כפיר איתרו רכב של מחבל חמאס בתוכו מצבור אמצעי לחימה. במרחב חקלאי במרכז רצועת עזה צוות קרב חטיבתי 179 איתרו פיר מנהרה, אלפי דולרים ואמצעי לחימה רבים.

 

באל-מע'אזי שבמרכז רצועת עזה, מטוס קרב של חיל האוויר בהכוונת תא התקיפה של חטיבת גולני תקף מחסן אמצעי לחימה בו אוחסנו רקטות ארוכות טווח.

07:13 | במהלך הלילה צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין, וכן משגר רקטי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב.

במהלך היממה החולפת כלי טיס מאוייש מרחוק של חיל האוויר תקף משגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל ומסוק קרב תקף מרחב ממנו שיגרו טיל נ"ט לישראל.

 

06:00 | הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת: