מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

21:17 | כוחות סיירת גולני זיהו היום (שבת) מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה במרכבא שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו שהו המחבלים.

 

בנוסף, מטוסי קרב תקפו ארבעה משגרים של חיזבאללה במרחבים שיחין, זבקין, חנין וחולא שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 19:15 במרחב אצבע הגליל, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים. כתוצאה מנפילת השיגורים התפתחו שריפות במרחב.

בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר המרחבים מלכיה ומשגב עם, בעקבותיהם התפתחה שריפה במשגב עם.
כמו כן, מוכרות פגיעות במבנים במלכיה ובמשגב עם כתוצאה מהשיגורים.

כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את כלל מקורות הירי.

כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות את מוקדי השריפות, בכלל האירועים אין נפגעים.

20:00 | תיעוד מתוך בטן מסוק הינשוף בו חולצה נועה ארגמני, לאחר החילוץ של לוחמי הימ"מ והשב"כ בלב נוציראת:

 

19:58 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ"צ ח׳ בסיום המבצע המורכב, והביע את הערכתו הרבה על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ ולאורך כל המלחמה. הרמטכ״ל ומ׳ הימ״מ סיכמו כי המבצע ייקרא בצה״ל ״מבצע ארנון״ כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של ארנון.

ארנון ז״ל, לוחם וקצין אמיץ וערכי, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי. ארנון ז״ל היה בכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו החטופים שהוחזרו ארצה, נפצע קשה במהלך היתקלות ונפטר בבית החולים.

17:45 | חטיבת האש של אוגדה 91 זיהו פעיל של חיזבאללה במרחב עיתרון שבדרום לבנון, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף את הפעיל.

 

מטוסי קרב תקפו תשתית להכוונת טרור של הארגון במרחב אל-חיאם.

הכוחות ביצעו ירי טנק לעבר מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב כפר כילא שזוהה כתשתית טרור של הארגון.

במהלך היום, כוחות צה"ל תקפו ובירי ארטילרי ומרגמות במרחבים שובא, כפר כילא, חולא וכפר חמם.

17:27 | צה"ל מרכין ראש בעקבות נפילתו של פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל.

ארנון גיבור ישראל, אוהב הארץ ומגנה. הלך בראש הכוח שחילץ את ארבעת החטופים ששבו ארצה לישראל מלב רצועת עזה. צה"ל מצדיע לזכרו.

אנחנו מחבקים את משפחתו של ארנון בשעתה הקשה ביותר. יהי זכרו ברוך.

17:00 | רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה:

 

חדר המבצעים של אוגדה 98 יחד עם מפקד פד"ם ומפקד האוגדה:

16:16 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שזוהתה מעל הים מול חופי נהריה. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות. אין נזק ואין נפגעים.

16:07 | תיעוד מרגע נחיתת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה:

14:15 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו:

 

"הבוקר חילצנו את נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב, שנחטפו ב-7 באוקטובר ממסיבת 'הנובה' לתוך עזה. הם כולם בריאים, מצבם הרפואי תקין, והם נמצאים כעת בבית החולים, שם יעברו בדיקות רפואיות ויפגשו ויתאחדו עם משפחותיהם".

"הארבעה חולצו במבצע חילוץ משותף של צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל. מבצע נועז באור יום, במהלכו פשטו על 2 מבנים שונים בלב רצועת עזה, וחילצו תחת אש ארבעת החטופים שהוחזקו ע"י מחבלי חמאס. אנחנו נמשיך לעשות הכול על מנת להשיב אלינו את 120 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה. דעו שאנחנו נחושים להגיע גם אליכם, והמשימה לא תושלם עד שתחזרו הביתה".

14:00 | דובר צה"ל ימסור הצהרה על מבצע חילוץ החטופים בשעה 14:15.

13:32 | הותר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (שבת) ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת 'הנובה' ב-7 באוקטובר.

החטופים חולצו על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוציראת.

מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר.

כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים.

13:12 | בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 12:59 על ירי טילים ורקטות במרחב כיסופים, מדובר בזיהוי שווא.

12:15 | צה"ל תוקף בשעה האחרונה תשתיות טרור במרחב נוציראת.

12:00 | בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 11:38 במרחב ברעם על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

11:29 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב זרעית על ירי רקטות וטילים, זוהו מספר שיגורים. מתוכם, שני שיגורים יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, זוהו נפילות בשטח פתוח. אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

09:45 | צה"ל החל לתגבר היום (שבת) את האבטחה של המזח האמריקאי בעזה על מנת להתחיל להכניס סיוע הומניטרי בימים הקרובים.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות מבוססת המודיעין נגד יעדי טרור במרחב רפיח.

לוחמי צק"ח 401 ביצעו פשיטה על מרחב של גדוד תל סולטאן במסגרתה השמידו מתחם צבאי המשמש להכשרת מחבלים מחמאס. הלוחמים חיסלו מחבלים שהיוו איום על הכוחות, איתרו אמצעי לחימה רבים ומספר פירים.

הלחימה במזרח דיר אל באלח ומזרח אל בורייג׳ בהובלת אוגדה 98 ממשיכה. ביממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף כוחות האוגדה, תקפו עשרות תשתיות טרור וחוליות מחבלים ביניהם מבנה ששימש כתשתית טרור עם תוואי תת קרקעי במסווה של מבנה אזרחי. כתוצאה מהתקיפה נצפו פיצוצי משנה המעידים על ריבוי אמצעי לחימה במבנה.

כמו כן, הכוחות תקפו מחבלים סמוך לפיר תת קרקעי, כתוצאה מהתקיפות שוגרו רקטות שהיו מוכנות לשיגור ונחתו בסמוך לפיר בשטח רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו.

כחלק מפעילות אוגדה 99 במרכז הרצועה, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים שביצעו ירי פצמ"רים במהלך השבוע לעבר כוחותינו במרחב, אין נפגעים לכוחותינו.

07:10 | זוהתה מטרה אווירית חשודה שנפלה בשטח פתוח במרחב החרמון. האירוע בבדיקה. אין נזק ואין נפגעים.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה על ירי טילים ורקטות במרחב צפת, מדובר בהתרעת שווא.