מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

19:16 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו עשרות שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב רמת הגולן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגורים רבים. אין נפגעים.

ההתרעות במרחב קריית שמונה והסביבה הופעלו בעקבות חשש לשברי יירוט, הופעלו התרעות במקומות נוספים ביישומון פיקוד העורף.

לאחר זמן קצר, זיהו כוחות צה"ל את אחד המשגרים מהם בוצע הירי במרחב קלעת דבה שבלבנון, כלי טיס השמיד את המשגר.
כמו כן, מטוס קרב תקף מוקדם יותר היום מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בשטח לבנון.

 

17:14 | מטוסי קרב תקפו אתר צבאי בו פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב מרון א-ראס ושלושה מבנים צבאיים של הארגון במרחב הכפרים יחמר וא-נקורה שבדרום לבנון.

 

כמו כן, צה"ל תקף במהלך היום בארטילריה ובמרגמות במספר מרחבים בדרום לבנון ואמש (חמישי) מטוסי קרב תקפו תשתית טרור נוספת במרחב מיס אל-ג'בל.

בנוסף, זוהו בשעות האחרונות מספר שיגורים למרחבים מנרה, הר דב ומלכיה, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

14:16 | מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין' נפגש היום (שישי) עם ראשי הרשויות המפונות בצפון. הפגישה התקיימה במפקדת הפיקוד ובמסגרתה התקיים שיח עם ראשי הרשויות.

בנוסף, הוצגו עיקרי הערכת המצב המודיעינית והמבצעית, עיקרי עשיית הפיקוד במהלך המלחמה וכן תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה הצפונית.

האלוף ציין בפני ראשי הרשויות כי מפגשים אלו הם חלק בלתי נפרד מניהול הלחימה וכי הקשר בין צה״ל למנהיגות המקומית הוא בעל חשיבות רבה עבור עשיית הפיקוד בלחימה.

"המטרה שלנו - שינוי המצב הביטחוני בצפון באופן שיאפשר לנו להחזיר את התושבים בביטחון ובתחושת ביטחון", אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, "אנחנו נחושים לשנות את המציאות הבhטחונית שמשתנה כבר בימים אלה וממשיכים להיערך להרחבה של המלחמה ויציאה להתקפה - זו משימתנו".

"נמשיך לממש את קרב ההגנה, לפגוע בחיזבאללה ולשלול את יכולותיו. המשימה שלנו היא הגנה על תושבי ויישובי הצפון", המשיך אלוף גורדין, "הדרך שאנחנו פועלים בה ואני מתכוון להתמיד בה היא שותפות, שותפות מלאה איתכם ועם התושבים. תושבי הצפון הם הכוח שלנו להמשיך, הם הרוח הגבית שמאפשרת את ההישגים שהגענו אליהם עד כה בצפון".

14:00 | משגרי רקטות בסמוך לגן ילדים ותוואי תת-קרקע מתחת למתקן מים אזרחי נמצאו בפעילות צק"ח 646 בחאן יונס. לכל התיעודים.

11:42 | הכוחות פעלו לאורך הלילה במחנה הפליטים טולכרם שבחטיבת מנשה ועצרו ארבעה מבוקשים.

במרחב הכפרים בית עור אל פוקא ובית עור א תחתא שבחטיבת שומרון ובעיר יריחו שבחטיבת הבקעה והעמקים, נעצרו שני מבוקשים נוספים.

כמו כן, באל מועייר שבחטיבת בנימין הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בטרור עממי ובכפר סינג'יל שבגזרת החטיבה נעצרו שלושה מבוקשים נוספים לצד כספי טרור שהוחרמו.

המבוקשים שנעצרו וכספי הטרור שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,050 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לחמאס.

11:14 | ביממה האחרונה, לוחמי זרוע הים, חיל האוויר והכוחות הקרקעיים ממשיכים בלחימה משותפת ברצועת עזה, תוך סגירת מעגלים מהירה על חוליות מחבלים חמושות והשמדת תשתיות טרור. לצד הלחימה במרחב חאן יונס, הלוחמים מחסלים מחבלים רבים בצפון הרצועה ובמרכזה.

עוצבת הקומנדו ממשיכה לטהר מרחבי טרור במערב חאן יונס. באחת הפעילויות, לוחמי יחידת אגוז פשטו על מתחם במרחב ששימש את מחבלי חמאס להוצאת מתקפות נגד כוחותינו.

מכלול האש של עוצבת הקומנדו זיהה חוליית מחבלים שהניחה מטעני נפץ סמוך לכוחות צה"ל שפעלו במרחב. דקות ספורות לאחר הזיהוי, הכווין המכלול כלי טיס שתקף וחיסל את מחבלי החולייה.

 

במסגרת הלחימה בחאן יונס, זיהו לוחמי יחידה 414 שני מחבלים יוצאים משתית טרור במרחב, בעודם נושאים אמצעי לחימה. לאחר שיתוף פעולה של לוחמי היחידה עם כוחות חיל האוויר, המחבלים הותקפו וחוסלו בהצלחה.

כחלק מפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים במערב חאן יונס, הלוחמים חיסלו 15 מחבלים ופשטו על תשתיות טרור בהם איתרו אמצעי לחימה רבים הכוללים מספר רובים מסוג קלאצ'ניקוב, מחסניות ורימונים.

בפעילות נוספת במרחב, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 הכווינו כלי טיס שתקפו מספר מבנים ממולכדים בקרבת הכוחות. במהלך פשיטות על יעדי טרור איתרו הלוחמים אמצעי לחימה, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

 

במרחב בית לאהיא מכלול האש של החטיבה הצפונית זיהה חוליית מחבלים חמושה שפעלה סמוך למוצב צבאי של חמאס. במקביל לכלי טיס שהכוונו למקום על מנת לתקוף את החוליה, זיהו הכוחות שני מחבלים חמושים נוספים שפעלו במרחב. לאחר מכן, כלי טיס תקפו וחיסלו את החולייה יחד עם שני המחבלים הנוספים.

09:55 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באיזור חיפה, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

06:00 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה: