מערכת את"צ

20:30 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בשעה זו כוחות צה"ל ממשיכים להילחם, הורגים עוד מחבלים, ומשמידים עוד תשתיות טרור של חמאס. חמישה חודשים מאז שיצאנו למלחמה, מאז שיצאנו למלחמה בשבעה באוקטובר. מזה מחמישה חודשים שלוחמי צה"ל נלחמים בעזהִ בנחישות ובאומץ לב, ומביאים להישגים גבוהים בדרך לפירוק החמאס, החזרת הביטחון לגבולות והשבת החטופים".

20:12 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, קצין בעוצבת הקומנדו נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

19:35 | הרמטכ"ל ור׳ השב"כ קיימו היום (שבת) אישור תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, סגן ר׳ השב"כ ומפקדים נוספים.

 

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

18:51 | מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים במרחב עייתא א-שעב, בהם פעלו מחבלי חיזבאללה, מפקדות צבאיות במרחבים מג'דל זון וכפרא, ותשתית טרור במרחב מחיבב.

 

במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

18:41 | מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש אתמול (שישי) עם רכזי הביטחון של יישובי המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף, בהמשך לסדרת המפגשים וכחלק מחשיבות והידוק הקשר בין פיקוד הצפון למועצות והתושבים בגזרה.

 

במפגש התקיים שיח פתוח עם הרכזים, בו הציג האלוף את עיקרי הערכת המצב ועשיית הפיקוד בתקופה האחרונה, וכן את תהליכי האצת המוכנות להמשך ואף העמקת הלחימה בגזרה הצפונית.

"הערכה רבה מאוד על העשייה שלכם, ולשותפות הזו - אנחנו פה ביחד", אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, "המחרשה והנשק מקום המדינה, ימשיכו גם קדימה בשילוב ובחיבור הזה. יש לא מעט הישגים בתוך המערכה והדחיקה שלהם אחורה, הרבה מאוד פגיעה בתשתיות שלהם, ביכולות שלהם ובמרחבים שלהם. אנחנו מחזקים את המוכנות כל הזמן ליציאה למתקפה בלבנון. המחויבות שלנו, שלי, היא לשנות את המצב הבטוחני כדי שאפשר יהיה להחזיר את התושבים הביתה".

13:00 | לוחמי צק"ח ביסל"ח (828) נלחמים במרחב אל קרארה בחאן יונס, ובמבצעים גדודיים וחטיבתיים מטהרים את המרחבים בסמוך לישובי העוטף.

 

10:16 | מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב לבונה. בנוסף, אתמול (שישי) הותקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב עייתא א-שעב.

 

זוהה שיגור אחד שחצה משטח לבנון לעבר מרחב יפתח ונפל בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי.

09:56 | ביממה האחרונה, לוחמי צק"ח ביסל"ח (828) הנלחמים במרחב חאן יונס, חיסלו מעל 20 מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות חיל האוויר.

 

בפעילויות התקפיות של לוחמי צק"ח גבעתי בשכונת ׳חמד׳, פשטו הכוחות על מספר תשתיות טרור במרחב, עצרו מספר מחבלים של ארגוני הטרור ברצועה ואיתרו מטעני נפץ לצד אמצעי לחימה נוספים במרחב. בפעילות נוספות במרחב, מכלול האש של החטיבה זיהה חוליית מחבלים נעה בקרבת הלוחמים שפעלו במרחב, כלי טיס תקף וחיסל את החולייה בתגובה.

כחלק מפעילות לוחמי צק"ח נח"ל במרכז הרצועה ביממה האחרונה, חיסלו הכוחות כעשרה מחבלים. באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי והלוחמים זיהו חוליות מחבלים אשר פעלה במרחב. בתגובה, כלי טיס תקף וחיסל את החולייה.

במהלך פעילות במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, לוחמי יחידה 414 זיהו מספר מחבלים פועלים סמוך לכוחות במרחב, מטוס קרב תקף וחיסל את המחבלים.

אמש, בעקבות זיהוי מרכז האש של פיקוד הדרום, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה והשמידו מספר עמדות צבאיות במרכז הרצועה, מהן בוצעו שיגורים למרחב העיר שדרות בעבר.