מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

23:33 | בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה ובשטחים חקלאיים.

כחלק משינוי השטחים הסגורים, המרחב הסמוך לקיבוץ גברעם יפתח והאזרחים יהיו רשאיים להגיע למקום. כמו כן, המרחב הסמוך למושב שוקדה יסגר וההגעה אליו ללא תיאום מראש הינה אסורה.

הצו יכנס לתוקף היום, (ראשון), 09.06.2024, בשעה 23:59.

לצפייה בצו כפי שנחתם על ידי מפקד פיקוד הדרום, לחצו כאן.

23:34 | בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה בצפון הארץ, מדובר בזיהוי שווא.

22:33 | חוליית מחבלים שיגרה מספר טילי נ"מ לעבר מטוסי קרב שפעלו בשמי לבנון. לא נשקפה סכנה למטוסים ואין נפגעים. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב צור וחיסל את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים.

כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת אוגדה 210, תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב שבעא. במקביל, הותקפו מהאוויר שני מבנים צבאיים נוספים במרחבים עיתרון ומרכבא, לצד תשתית טרור במרחב עיתרון ומשגר של הארגון במרחב א-טירי, ממנו בוצע ירי לשטח הארץ.

במהלך היום כוחות סיירת גולני זיהו מספר מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולא שבדרום לבנון. לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.

19:57 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים היום (ראשון) הערכת מצב וסיור במזרח דיר אל-בלאח ברצועת עזה, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס ומפקדי צוותי הקרב שלקחו חלק במבצע "ארנון" לחילוץ החטופים אתמול (שבת).

"זו משימה של שליחות להביא את החטופים. להביא את אלה שאינם בחיים, חללים, להביא אותם לקבר ישראל. ולהביא כמובן את אלה שבחיים הביתה, פירוק החמאס זה כדי שלא יהיה שבעה באוקטובר עוד פעם, והשבת החטופים זו חובה מוסרית שלנו להתאמץ על זה", אמר הרמטכ"ל, "אתמול מימשנו חלק אחד, מאוד מאוד חשוב. יש לנו עוד הרבה".

"ואני אומר לכם פה באמת בפרגון מאוד מאוד גדול, ימ"מ שב"כ, מתחברים אלינו מעולה, ביחד הייתה כאן, צה"ל, הגורמים המרכזיים, פיקוד דרום, חיל האוויר, אמ"ן, אמ"ץ שתכלל את כל הדבר הזה בראייה המטכ"לית, ועוד הרבה הרבה גורמים, והדבר הזה מאפשר לעשות דברים נועזים בהצלחה".

"אני רוצה לומר לכם שבסוף אנחנו מקבלים החלטה לא פשוטה", המשיך הרמטכ"ל, "אנחנו מתיישבים בשבת בבוקר לחפ"ק שאין לנו בכיס פתק לא של 100 אחוזי הצלחה במבצע וגם לא של 90 אחוזי הצלחה. ואנחנו יודעים שאנחנו לוקחים סיכונים גדולים והחלטות הרות גורל, והסיכונים האלה הם סיכונים על חיי אדם".

"זה לא הימור, זה סיכון מחושב וזה לא חישוב מסוכן. ואנחנו באמת מסתכלים על הסיכון ומייצרים לו רשתות ביטחון. רשת הביטחון הכי חזקה שאני רואה כשאני ניגש לאשר מבצע כזה, ואנחנו יודעים שזו החלטה גורלית, זה שאני יודע שיש איכות מפקדים מאוד גבוהה ויש לנו ביטחון לעשות מבצעים נועזים למטרות ראויות".

19:39 | לאחר בדיקות בצה"ל ובשב"כ ניתן לאשר כי עבדאללה ג'מל היה פעיל של ארגון הטרור חמאס, שהחזיק בבית משפחתו בנוציראת את החטופים אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. בבית משפחתו של עבדאללה הוחזקו חטופים, לצד בני משפחתו. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי.

כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים.

18:00 | במהלך מבצע 'ארנון' לחילוץ החטופים על ידי לוחמי הימ"מ והשב"כ, כוחות צה"ל חילצו תחת אש את החטופים והכוחות המיוחדים.

 

17:08 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים אביבים, יראון ומלכיה בצפון הארץ, בכלל האירועים מדובר בהתרעות שווא.

17:00 | לוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של שב"כ חילצו אתמול (שבת) את ארבעת החטופים במבצע מיוחד תחת אוגדה 98 בלב נוציראת, שהחל עם כניסת האוגדה ללחימה במרכז הרצועה כמה ימים קודם לכן.

 

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הוביל את חילוץ החטופים והכוחות המיוחדים תחת אש והעביר אותם לנקודת העלייה למסוק בלב רצועת עזה. תחת צוות הקרב פעלו לחילוץ לוחמי סיירת צנחנים, יחידת הניוד (5515), שייטת 13, סיירת גבעתי וגדוד שריון (532).

13:54 | בהמשך להתרעות שהופעלו על חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ בשעה 12:57 ובשעה 13:24, מדובר בזיהוי שווא.

13:02 | בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ בשעה 12:15, זוהו שני כלי טיס בלתי מאויישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב צפון הגולן, אין נפגעים והאירוע מתוחקר. כתוצאה מהנפילות התפתחו שריפות במרחב, כוחות כיבוי פועלים כעת במקום על מנת לכבות את מוקדי השריפות.

בהמשך להתרעות שהופעלו על ירי רקטות וטילים בצפון הארץ בשעה 12:07, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב זעורה וכתוצאה מכך התפתחו שריפות במרחב. אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי.

11:02 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במזרח דיר אל-בלח ובמזרח אל-בוריג' לאחר שהשתתפו במבצע חילוץ ארבעת החטופים ביממה האחרונה.

 

במהלך המבצע, הכוחות חיסלו מחבלים רבים והשמידו תשתיות טרור. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר סיפקו מעטפת אש אווירית לכוחות שפעלו במבצע, ותקפו מטרות טרור רבות במרחב ביניהן מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחותינו.

לוחמי אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ממוקדת ועל בסיס מידע מודיעיני במרחב רפיח. הלוחמים איתרו במהלך פשיטות מספר פירי מנהרות נוספים במרחב, לצד משגרי פצמ"רים ואמצעי לחימה נוספים.

בפשיטה על מבנה צבאי, לוחמי צוות הקרב גבעתי איתרו אמצעי לחימה רבים בהם רובים, RPG, מטענים, מחסניות, רימונים וציוד צבאי נוסף.

במהלך פעילות כוחות אוגדה 99 במרכז הרצועה, חוסלה בתקיפת כלי טיס חוליית מחבלים שירתה על כוחותינו.

ביממה האחרונה בוצעו מספר שיגורי פצמ"רים ממרחב האוניברסיטה האיסלאמית בדרום העיר עזה לעבר כוחות צה"ל הפועלים במרחב המסדרון שבמרכז הרצועה, לא היו נפגעים. בסגירת מעגל מהאוויר, כלי טיס תקפו את המשגר שביצע את השיגורים והשמידו אותו.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך היממה האחרונה מטרות טרור רבות ברצועת עזה. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת חטיבת האש 215 וחיסל מפקד בדרג הטקטי מארגון הטרור גא"פ.

10:01 | מטוסי קרב תקפו אמש (שבת) מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור במרחב עיתרון ומבנה צבאי במרחב רב א-תלתין.

 

בנוסף, מטוסי קרב תקפו הבוקר משגר ששימש את חיזבאללה במרחב הכפר חולא שבדרום לבנון. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב משגב עם, אין נפגעים.