מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:45 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב בו שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה לצד תשתית טרור נוספת במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה.

 

20:08 | כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (רביעי) בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, שלושה פעילים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה.

שלושת הפעילים שהותקפו הינם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מחמד הניה, פעיל צבאי בארגון הטרור וחאזם הניה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור. צה"ל מאשר כי הפעילים הם שלושה מילדיו של איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס.

15:42 | מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, נפגש היום (רביעי) עם ראשי הרשויות והמועצות הנכנסים והממשיכים ביהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במסגרת הפגישה הוצגו עיקרי הערכת המצב והתקיים שיח פתוח עם ראשי הרשויות והמועצות.

האלוף הדגיש שבטחון היישובים והתושבים והקשר בין צה"ל למנהיגות המקומית וההתיישבות הוא בעל חשיבות רבה ונמצא בלב העשייה בפיקוד המרכז.

"המפגש הזה חשוב לנו מאוד, ואני מאחל לכולכם בהצלחה", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, "מתחילת המלחמה עברנו להתקפה בכל גזרת הפיקוד, ובמקביל יש מאמץ לחזק את כלל מרכיבי ההגנה והשת"פ עם חה"א. הקשר של גורמי הבטחון והפיקוד עם ראשי ההתיישבות הוא מרכיב משמעותי בשיפור הביטחון של התושבים. המדיניות שלנו בפיקוד ברורה - כל דבר שיכול לשפר את הביטחון של התושבים אנחנו נעשה ככל שביכלותנו לקדם".

14:08 | החזר על טיפול אישי וזוגי, מענקים מוגדלים ומלגות סטודנט: נפתח המרכז שיעניק למשרתי המילואים מגוון פתרונות במקום אחד.

13:00 | אוגדה 162 בהובלת לוחמי צק"ח הנח"ל ממשיכים לפעול במסדרון נצרים המפריד בין צפון לדרום רצועת עזה, יוצאים למבצעים ופשיטות ממוקדות על תשתיות טרור במרחב.

12:16 | כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

בפעילות במרחב קלנדיה בחטיבת בנימין הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים והחרימו שני רובים מסוג M-16 לצד שלושה אקדחים.

בטולכרם שבחטיבת מנשה ובמרחב חטיבת שומרון הלוחמים עצרו שישה מבוקשים ותחקרו חשודים נוספים. באדנא שבחטיבת יהודה איתרו הכוחות והחרימו אמצעי לחימה שאותרו, בעיר חברון הוחרמו כספי טרור.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס.

08:49 | צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות במספר מרחבים ברצועת עזה, ביניהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות בשטח הרצועה. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים מחמאס שאיימו על כוחותינו.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו אתמול (שלישי), שיגור אחד שנורה ממרחב ג'באליה לעבר כפר עזה. בסגירת מעגל, מטוס קרב תקף את המבנה והשמיד את המשגר ממנו בוצע השיגור. לוחמי חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרכז רצועת עזה; הותקפו מבנים צבאיים ובהם משגרים מהם בוצעו שיגורים לעבר כוחותינו ולעבר שטח ישראלבנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר כוחותינו שפעלו באופן ממוקד במרחב ש'געייה שבצפון הרצועה. בסגירת מעגל מהירה, מטוס קרב תקף את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.