מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:25 | כוחות צה"ל מאוגדה 146 זיהו מחבל חיזבאללה נכנס למבנה במרחב טיר חרפא, והכווינו תוך זמן קצר מטוסי קרב שתקפו את המבנה. כוחות חטיבה 769 זיהו ותקפו משגרי רקטות במרחבים חולא וקלעת דבא, שבדרום לבנון.

 

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כלי טיס בלתי מאויש מוכן לשיגור ומחבל של היחידה האווירית של חיזבאללה שפעל במרחב. בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים ומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחבים חנין, עייתא א-שעב, אל-חיאם ובליידא שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בין השעות 19:27-19:44, זוהו מספר כטב"מים שחצו משטח לבנון. אחד מהם יורט, חלקם נפלו וגרמו לנזק, אין נפגעים.

23:11 | כוחות אוגדה 98 נלחמים בימים האחרונים במרחב חאן יונס, והחלו בפשיטה על המרחב בעקבות אינדיקציות מודיעיניות על תשתיות טרור נוספות, מעל ומתחת לקרקע.

 

בהכוונת מודיעין מדויק, צוות הקרב של חטיבה 7 ולוחמי יחידת יהל"ם איתרו בתוואי תת-קרקעי במרחב אמצעי לחימה ובניהם נשקים, מטענים ואמצעים לשהייה ממושכת.

אמצעי לחימה

אמצעי הלחימה שאותרו ע"י הכוחות

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקפו בהכוונת מרכז האש האוגדתי, עשרות תשתיות טרור וחיסלו מחבלים, בניהם מחבל שהשתתף בטבח השבעה באוקטובר, ומפקדים בתחום ההנדסה והצליפה בחמאס.

23:00 | דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "חמאס והגא"פ מנצלים את האוכלוסייה והתשתיות האזרחיות בעזה לטרור נגד ישראל".

20:13 | סקירה על תמונת המצב המודיעינית והיערכות בגזרה: הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון.

19:58 | בתקיפת המפקדה הצבאית בביה"ס 'אל-תבאעין': אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלי חמאס וגא"פ.

14:13 | אמש (שישי), מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, את המחבל וליד אלסוסי, פעיל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס וראש תחום במנגנון הביטחון הכללי של חמאס בדרום הרצועה.

 

אלסוסי היה שותף פעיל בניהול יצירת תמונת מודיעין, באמצעות הפעלת מקורות שונים ברצועה ופעל מול תנועת ההתנגדות של ארגון הטרור חמאס בתוך הרצועה.

צוותי הקרב של חטיבה 7, חטיבת הצנחנים ולוחמי יהל"ם, הפועלים תחת פיקוד אוגדה 98, מבצעים פשיטות ממוקדות על יעדי טרור על בסיס מידע מודיעיני.

 

במהלך היממה האחרונה הכוחות חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים להילחם במרחב רפיח, ובמהלך היממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה בבתי מגורים. כלי טיס תקף מחבלים שזוהו מתצפתים על הלוחמים בשטח והיוו איום על הכוחות. במהלך השבוע האחרון, כוחות חטיבת האש 215 חיסלו מספר מחבלים מארגוני הטרור השונים שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר.

05:38 | היום (שבת) כלי טיס של חיל האוויר תקף, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במפקדה צבאית שמוקמה במתחם בית ספר 'אלתעבין' בסמוך למסגד במרחב דרג׳ תפאח, אשר משמש כמחסה לתושבי העיר עזה.

המפקדה שימשה את מחבלי חמאס למסתור וממנה תיכננו וקידמו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

טרם התקיפה, ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, אמצעי חוזי ומידע מודיעיני.
ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור.