מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:40 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו זיכרונם לברכה, חולצו על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. נמשיך לפעול עם כל הגורמים בשביל להשיב את החטופים הביתה".

"הלוחמים פוגשים את המחבלים בקרבות פנים מול פנים וכך נמשיך לעשות", הוא הוסיף, "האזעקה הבוקר בעכו הופעלה בעקבות מיירט כיפת ברזל".

"תודה למשפחותיהם של לוחמינו, הנשים, הילדים וההורים שדואגים בבית – אתם מקור הכוח שלנו. אנחנו יודעים שאלו ימים לא פשוטים, ונעשה הכול כדי לחזור הביתה במהרה".

20:29 | מסוק קרב וטנקים של צה"ל תקפו עמדת שיגור עם אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ברעם, זוהו מספר שיגורי מרגמה ונ"ט לעבר המרחב, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב גבול לבנון. זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם נפלו בשטח סוריה ואחד נוסף נפל בשטח פתוח. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

20:00 | במסגרת הקרבות בשג'עייה, לוחם מילואים מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית הותקל בשני מחבלים מטווח אפס.

 

18:37 | גופתיהם של החטופים עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל חולצו על ידי כוח צה"ל בפעילות של לוחמים מיחידה 504 באגף המודיעין וחטיבה 551 משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום (שלישי), נציגי צה"ל ומשטרה למשפחותיהם של עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל, שנחטפו ביום שבת 7 באוקטובר 2023 ע"י חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

עדן (27) ז"ל נחטפה מהמסיבה ברעים וזיו (36) ז"ל נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור.

אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן.

במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל ורס"ר (במיל') איל מאיר ברקוביץ' ז"ל, ונפצעו לוחמים נוספים.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה.


גופות החטופים מובלות לישראל

18:30 | "יחד איתכם בכל, המשיכו כך, אנחנו כאן מעליכם לשירותכם": קולות הקשר של מפקד חיל-האוויר מטיסתו המבצעית עם מאו"ג 98.

17:00 | תוך פגיעה במערך הימי של חמאס וסיכול כלים צוללים בלתי מאוישים: לראשונה - כל ספינות 'סער 6' סיימו את הליך המבצוע, אחת מהן הפליגה לים סוף.

15:16 | צה"ל, שב"כ ומג"ב, בפיקוד חטיבת מנשה, החלו הלילה במבצע לסיכול טרור במרחב מחנה הפליטים והעיר ג'נין.

כלי הנדסה פעלו לחשיפת מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים שנועדו לפגיעה בכוחותנו. הכוחות איתרו מספר נשקים, תחמושת ומטענים. בנוסף, איתרו והשמידו מעבדת מטענים מוכנים לשימוש. כמו כן, אותרו פירים תת קרקעיים וחמ"ל תצפיות.

מטענים וכלי נשק שאותרו במרחב מחנה הפליטים ג'נין

הבוקר, רחפני יחידה 636 זיהו חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וירתה לעבר כוחותינו, כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.

 

הלוחמים עיכבו עד כה עשרות חשודים וממשיכים בפעילות.

רובה ציידים ותחמושת שאותרה בחטיבת שומרון

כמו כן, הכוחות עצרו הלילה שלושה מבוקשים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות הכוחות בכפר קליל שבחטיבת שומרון איתרו הלוחמים נשק ציידים, רחפן ותחמושת.

במבצע לסיכול טרור בסילוואד שבחטיבת בנימין ובמחנה הפליטים דהיישה שבעציון תוחקרו חשודים רבים והוחרמו דגלים של חמאס ומחסניות, בכפר חלחול הוחרמו עשרות רכבים בלתי חוקיים.

במבצע לסיכול טרור עממי בכפר נחלין, הכוחות סרקו מבנים רבים, תחקרו ועיכבו עשרות חשודים והחרימו רכבים בלתי חוקיים.

14:59 | זוהו מספר שיגורים לעבר מרחבים בגליל המערבי, במהלך האירוע שוגר מיירט. התרעה הופעלה במרחב העיר עכו מחשש לשברי יירוט, לא זוהו שיגורים למרחב העיר.

צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

14:30 | "אתם המכבים של הדור הזה": לוחמי הצנחנים בקרבות בלב שכונות זייתון ושג'עייה.

13:07 | יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה והאירוע הסתיים.

11:30 | כוחות צק"ח הנח"ל נלחמים במרחב ג'באליה, במהלך הלחימה אותרו בשכונת מגורים ובקרבת בית ספר, מספר מוקדים של מרחבי לחימה ומצבורי אמצעי לחימה ששימשו את חמאס.

 

המצבורים הכילו טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, מטעני חבלה, רימונים וקלאצ'ניקובים, ובנוסף גם ציוד צבאי כמו וסטים ומחסניות. חלק מאמצעי הלחימה הושמדו על-ידי הכוח ברצועה וחלק נשלחו להמשך חקירה ומיצוי מודיעיני. כלל תשתיות הטרור אותרו במבנים ובתשתיות אזרחיות.

במסגרת הפעילות של הכוחות, איתרו הלוחמים דירה מבצעית של מחבל נוח'בה הערוכה להגעת כוחותינו. המבנה ששימש גם כחמ"ל של חמאס ובו אותרו מסמכי לחימה רבים של הארגון ומחשבים ניידים עליהם נמצאו תכניות להתקפה על עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

10:53 | זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה בצפון הארץ. לוחמי צה"ל תוקפים בארטליריה את מקורות הירי.

בהתאם למדיניות הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח.

08:17 | חיל האוויר תקף ביממה האחרונה מספר עמדות שיגור ברחבי הרצועה.


מרגמות שאותרו על ידי לוחמי דובדבן

לוחמי אוגדה 162 בג'אבליה בשיתוף לוחמי יחידת האיסוף 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו עמדת שיגור בעת שיגור רקטות לעבר העיר שדרות, הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את עמדת השיגור.

 

לוחמי דובדבן פשטו על מבנה של מחבלי חמאס ואיתרו במקום כ-250 רקטות, מרגמות וטילי RPG שהיו מוכנים לשימוש. במקום נמצאו גם אמצעי לחימה וציוד צבאי נוספים.

 

בהמשך, לוחמי חטיבת גבעתי השמידו מפעל לייצור אמצעי לחימה ואיתרו מאות רימונים, רקטות וטילי לאו.

 

כוחות זרוע הים זיהו ותקפו חוליית מחבלים אשר ביצעה ירי אל עבר הכוחות המתמרנים ברצועת עזה.

06:00 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:56 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם ושני לוחמים במילואים בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצעו באורח קשה אתמול (שני), בקרב בדרום רצועת עזה.