מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

19:10 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: "״אישרנו היום תוכניות לפיקוד הדרום להמשך הלחימה ולהגברת הלחץ הצבאי על החמאס. לחץ שיביא לפירוק החמאס ולהחזרת החטופים. הלחץ הזה, ורק הוא – הצליח להביא עד כה להשבתם של חטופות וחטופים רבים". להצהרה המלאה, לחצו כאן.

18:03 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

כמו כן, קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת 'חוד החנית' (55) נפצע אתמול (שישי), באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים מעוצבת 'שועלי המרום' (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת 'ברק' (188) נפצעו שלשום (חמישי) באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

16:04 | מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו מספר תשתיות טרור בשימוש חיזבאללה אשר מוקמו במרחבים מיס אל ג'בל וכפר ירין. במהלך היום הותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, שנפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

16:00 | לראשונה מאז הקמתה, היחידה הרב מימדית הופעלה בתמרון קרקעי. היחידה שהוקמה לפני ארבע שנים משלבת בין טכנולוגיות חדשניות בעלות יכולות מיוחדות וצוותי לוחמים הפועלים במקביל.

 

14:34 | מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ומח"ט יהודה, אל"ם ישי רוזיליו, קיימו הערכת מצב בנקודת חיסול המחבלים מניסיון הפיגוע ביישוב אדורה.

"אנחנו בתקופה מאתגרת, במרבית הפעמים אנחנו מצליחים לעצור או לפגוע במחבלים לפני שהם יוצאים לבצע את הפיגועים", אמר מפקד פקמ"ז, "במקרה הזה, נמנע פיגוע משמעותי כששלושה מחבלים הצליחו להגיע ולפרוץ את גדר היישוב, אך הם נתקלו במערכת הגנה חזקה ומוכנה, דרך חייל ההגמ"ר שנפצע והקפיץ את הכוחות ועד לגדוד המילואים שחתר למגע וחיסל את המחבלים. אנחנו נלמד מהאירוע על מנת להפיק לקחים ולהשתפר, ובמקביל נמשיך לפעול במאמץ התקפי רחב".

12:00 | חיסול מחבלים, השמדת מפקדת טרור ופשיטה על חמ"ל של חמאס: כך נראית הלחימה של אוגדה 99 במחנות המרכז.

10:02 | מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים במרחב מרווחין שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות מיוחדים וכוחות ארטילריה של צה"ל ירו לעבר חוליית נ"ט במרחב יארון.

09:45 | במרכז הרצועה בשכונת אל מועארקה, לוחמי צק"ח 646 איתרו והשמידו שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו עשרות משגרים לשיגור בטווח הזמן המיידי. בתיעוד מיוחד מהשמדתם, ניתן לראות כי חלק מהמשגרים היו טעונים ומוכנים לשימוש.

 

בחאן יונס, מכלול האש של חטיבה 7 השמיד פיר בתוך בניין שהכיל אמל"ח ומטעני חבלה רבים. הלוחמים זיהו מחבלים שהתקרבו לכוחותינו, שחוסלו באמצעות ירי טנקים. במרחב אל-עטאטרה שבצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 איתרו והשמידו בורות שיגור במהלך סריקות.

עוד במרחב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים זיהו מחבלים מבצעים ירי ממבנה ובורחים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר תקף את המחבלים. אחד המחבלים חוסל ומחבל שני ברח למבנה נוסף. הברחן היה תחת מעקב של הכוח וזמן קצר לאחר מכן הוכוון כלי טיס נוסף שתקף את המחבל והוא חוסל.

בפעילות של לוחמי צק"ח 55 בבית מחבל, נמצאו חוברות הדרכה של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, עמדות ירי צלפים שכוונו לכוחותינו ואמצעים טכנולוגים נוספים.

בנוסף בחאן יונס, לוחמי סיירת גבעתי זיהו מחבלים רעולי פנים, ירו ירי טנקים לעברם והמחבלים חוסלו.

08:55 | לאחר התרעה בגדר היישוב אדורה אתמול (שישי), חייל צה"ל במילואים מגדוד ההגנה המרחבית קפץ למרחב הגדר ההיקפית של אזור התעשייה הצמוד ליישוב אדורה. בעת הגעת החייל לבדיקת ההתרעה, הוא נפגע מירי המחבלים והקפיץ כוחות רבים לסריקות. החייל נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

במהלך סריקות של הכוחות הגזרתיים וכוחות מיוחדים במרחב, לוחמי צה"ל במילואים מגדוד 5060 חיסלו את שלושת המחבלים במרחב אזור התעשייה הצמוד ליישוב, זמן קצר לאחר הירי. על המחבלים אותרו רובה מסוג M16, גרזן, סכינים ואמצעי לחימה נוספים.

"מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הבטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים", הצהיר מח"ט יהודה, אל"ם ישי רוזיליו, "בתקופה האחרונה תירגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו".

 

"חפ"ק מ"פ של פלוגת מתקנים קיבל דיווח באמצע ארוחת שבת על מחבלים במרחב היישוב אדורה", שחזר מ"פ בגדוד 5060 אשר חיסלו את המחבלים, רס"ן יער, "קפצנו לשם, קיבלנו אזור לסריקה על הגדר המערבית של היישוב, שם זיהינו את המחבלים והתקלנו אותם. הלוחמים שאיתי חיסלו את המחבלים לפני שהם הצליחו לפגוש אזרחים שלנו. זו מטרתינו, בשביל זה אנחנו כאן, גאים לשרת, גאים להגן על אזרחי מדינת ישראל".