מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

19:57 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדים במילואים בגבול לבנון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד אוגדה 91, תא"ל שי קלפר. 

בהמשך, קיים סיור בעיר מטולה ונפגש עם ראשי הרשויות בצפון.

"אני רוצה שתדעו דבר אחד - אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד" הצהיר הרמטכ"ל, "עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? אנחנו במדים, ואתם גם כשאתם הולכים הביתה, התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו, זה אין אף אחד שחולק איתנו ואנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון".

"השיח הזה בינינו לבין ההנהגה המקומית כאן הוא שיח מאוד מאוד חשוב, לכן אני אומר לכם, בסוף אנחנו נהיה מוכנים למלחמה, "המשיך הרמטכ"ל, "אם זה יגמר לא במלחמה זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים, חיזבאללה לא פה על הגדר, אנחנו נדחק אחורה את כל היכולות, יהיה כאן הרבה יותר שקט, יהיה כאן הרבה יותר יציבות ואז נגיד תושבים יכולים לחזור. האם זה קורה מחר? כנראה שלא, יקח קצת זמן. אני חושב שגם התושבים מהשיח שלי עם ההנהגה מעדיפים עוד קצת זמן אבל תביאו אותנו לתוצאה טובה".

17:55 | הותר לפרסום שמה של חללת צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתה. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, באירוע בו נפלה סמל עמר שרה בנג'ו ז"ל, נפצע לוחם מילואים מאגף התקשוב באורח קשה. כמו כן, באירוע נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים.

כלל החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

16:38 | מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של חיזבאללה במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. הותקפו מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור ששימשו את פעילי הארגון. חלק מהמטרות משויכות לכוח רדואן.

16:23 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש עם ראשי הרשויות בצפון.

"אני פוגש אתכם אחרי שסיירתי בשטח וקיימתי עם המפקדים הערכת מצב בה אישרתי יעדים לתקיפה בתגובה לאירועי הבוקר בצפון", הצהיר הרמטכ"ל, "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה. בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה"ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הביטחוני בצפון".

"אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג", הוא המשיך, "יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול - זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".

13:46 | מטוסי קרב של צה"ל החלו בגל תקיפות נרחב בשטח לבנון.

10:19 | זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב נטועה, מנרה וכן לבסיס צה"ל בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

09:14 | במהלך פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 בחאן יונס, זיהו הכוחות מחבל חמוש במטול RPG בתוך בית מגורים ומבצע באמצעותו ירי לעבר הכוח במרחב. מחבל נוסף זוהה במבנה. בתיאום עם כוחות חיל האוויר, מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים בטרם הצליחו לפגוע בכוחות.

במערב חאן יונס, לוחמי עוצבת הקומנדו מאתרים פירי מנהרות, מחסלים מחבלים וממשיכים בפשיטות על יעדי טרור משמעותיים. ביממה האחרונה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובים מסוג קלאצ'ניקוב, קליעים, מטעני נפץ וציוד צבאי נוסף.

כמו כן, מרכז האש של אוגדה 98 יחד עם כוחות חיל אוויר חיסלו אמש ארבעה מחבלים אשר זוהו נערכים לבצע מארב על כוחותינו בחאן יונס.

 

כוחות מצוות הקרב של חטיבת נח"ל פעלו במהלך היממה האחרונה במרכז רצועת עזה וחיסלו מעל עשרה מחבלים. באחת הפעילויות שביצעו הלוחמים, מכלול האש של החטיבה זיהה שני מחבלים חמושים נעים במרחב ובתגובה הכווינו כלי טיס שתקף את המחבלים וחיסל אותם. לאחר החיסול זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה ברשות המחבלים.