מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:30 | מטוסי קרב תקפו תשתית ומבנה צבאי של חיזבאללה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון.

20:20 | עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חיסלנו מחבלים במנהרות, זיהינו אותם במצלמה. הם לא יהיו מוגנים מתחת לאדמה".

"כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ השלימו מבצע במחנה הפליטים ג'נין. לוחמי צה"ל נדרשים לפעול במקצועיות. מי שלא יפעל כך, יינקטו נגדו צעדים".

"אנחנו נשענים על מודיעין, עושים הכול על מנת שהחטופים לא ייפגעו".

20:00 | צה"ל ושב"כ חושפים הערב תיעוד מיוחד ממבצע שהתקיים בימים האחרונים, בו חיסלו כוחות צה"ל מחבלים בתת קרקע באחת המנהרות המשמעותיות של חמאס.

המנהרה נחשפה על ידי החטיבה הצפונית של אוגדת עזה בשיתוף שב"כ. המחבלים זוהו וחוסלו ע"י לוחמי יחידת יהל"ם באמצעים מגוונים.

19:30 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני.

18:44 | בתום 60 שעות, השלימו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג'נין שבחטיבת מנשה.

 

18:15 | הכוחות הקרקעיים וחיל האוויר ממשיכים בשיתוף פעולה ההדוק במסגרת הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, תוך הכוונה מודיעינית שוטפת. בשבוע האחרון מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק תקפו מעל ל-500 תקיפות אוויריות בהכוונת הלוחמים שפועלים ברחבי הרצועה.

 

היחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר מובילה את הקשר בין כוחות היבשה והאוויר ויחד מחסלים חוליות מחבלים ומשמידים איזורי תצפית, מחסני אמצעי לחימה, פירי מנהרות ותשתיות טרור רבים לטובת גריעת יכולות ופגיעה בחמאס.

17:55 | ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, חיל ההנדסה הקרבית, ולוחם מגדוד 12, חטיבת גולני, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, שני לוחמים מיחידת מגלן (212), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה.

בנוסף, קצין בגדוד 82, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

16:30 | לחימה משולבת של חי"ר, שריון ואוויר: תיעוד מעיני סיירת נח"ל בג'באליה.

15:12 | כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים במרחב שתולה שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף טנקים של צה"ל תקפו תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

 

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יפתח ומרגליות בצפון הארץ שנפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. צה"ל תקף באש את מקורות הירי. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

13:00 | לוחמי צה"ל מצק"ח 460 ולוחמי שב"כ עצרו עשרות פעילי טרור שיצאו מבית חולים ברצועת עזה עם נשקים, ולקחו אותם להמשך חקירה של שב"כ ויחידה 504 באגף המודיעין.

12:18 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב שומרה.

 

12:00 | "הולכים לסגור את החשבון של 9 שנים. אנחנו יוצאים להתקפה על שג'עייה זאת הפעם החשובה ביותר": פקודת ההתקפה של מג"ד 13, סא"ל תומר גרינברג ז"ל, ללוחמיו בתחילת הלחימה בשג'עייה.

 

08:58 | צק"ח צנחנים חיסל ביממה החולפת מחבלים רבים בצפון הרצועה. כוח השריון של החטיבה זיהה מחבלי חמאס מתצפתים על הכוחות, ירה לעברם וחיסל אותם. בנוסף, הלוחמים סרקו מתחם בית ספר ששימש כמוקד מרכזי של לחימת גדוד שג'עייה של החמאס. במתחם אותרו תשתיות ירי ונוהלה ממנו לחימה כנגד כוחותינו, הלוחמים סגרו מעגל על המחבלים ולאחר מכן השמידו תשתיות טרור במתחם.

לוחמים מיחידת מגלן פשטו על מספר איתורים במרחב חאן יונס בהם מצאו אמצעי לחימה, רימונים ורובי קלאצ'ניקוב. הלוחמים השמידו במתחם שני פירים, בור שיגור רקטות, ומחסן אמצעי לחימה.

במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבה 460 להשמדת תשתיות טרור במרחב מחנה הפליטים ג'אבליה, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה. בנוסף, הכוח חיסל מחבלים במספר התקלויות.

כוח מגדוד האיסוף 414 של חיל הגנת הגבולות זיהה צלף של חמאס יורה ממבנה לעבר כוח צה"ל. הכוח הכווין מסוק קרב שחיסל את המחבל.

 

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת:

05:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם שריון מגדוד 8104, עוצבת 'ראם' (179).

הפצוע פונה לבית החולים ומשפחתו עודכנה.