מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

22:25 | זוהה שיגור מצפון רצועת עזה לעבר העיר שדרות, שיורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

בסגירת מעגל מהירה, תוך דקות אחדות מרכז האש של פיקוד הדרום, חיל האוויר וחטיבת האש 215 הכווינו תקיפה של המשגר שנמצא בצפון הרצועה באמצעות כלי טיס ובארטילריה, כתוצאה ממנה הוא הושמד.

 

19:45 | 115 טונות של מזון ומים מהים ומהיבשה: לתיעוד מהכנסת הסיוע ההומניטרי על ידי ספינה של ארגון WCK בליווי כוחות צה"ל.

19:02 | מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולא ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרווחין. כמו כן, צה״ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחב ודאי חמול.

הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחב כפר כילא ובמרחב לבונה. בשעות האחרונות זוהו שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במרחבים שתולה, הר דב וזרעית.

 

18:19 | כשעה לפני כניסת השירה אמש, נצפו חמושים פלסטינים יורים בסביבת אזרחים עזתים. נדגיש כי לא בוצע ירי של כוחות צה"ל לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. צה"ל ממשיך בתחקור האירוע תוך מאמץ עצים בהכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, בזמן שמחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה ומפיצים שקרים במטרה להאשים את מדינת ישראל בכך.

 

17:17 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נזף בחומרה בתא"ל דן גולדפוס, מאו"ג 98: "פעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל". לכל הפרטים.

15:00 | תיעוד - לוחמי יחידת דובדבן בשת"פ עם שב"כ בפעילות מבצעית למניעת פיגועים בשטח מדינת ישראל: מעצרים, סיכולי פיגועים וחיסול מחבלים ביהודה ושומרון.

14:57 | מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, מבנה צבאי של הארגון במרחב עלמא א-שעב ותשתית טרור של הארגון במרחב לבונה.

מבנה צבאי נוסף של הארגון הותקף במהלך הלילה במרחב לבונה, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים ואדי חמול וחולא. זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל במרחבים מרגליות, מלכיה ושתולה. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

13:05 | אמש (חמישי) לוחמי צה"ל שפעלו במעבר חסם צופים עצרו לבידוק רכב בו ארבעה חשודים. לאחר שסרקו את הרכב, איתרו הלוחמים מטען חבלה בצד הדלת ותמונות של אמצעי לחימה בטלפונים של החשודים. הכוחות עצרו את החשודים והם הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

במהלך הלילה, כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בכפר עראבה ובטולכרם שבחטיבת מנשה, עצרו הכוחות חמישה מבוקשים.

בנוסף, במהלך הלילה כוחות צה"ל עצרו שני חשודים סמוך לכפר אלדד שבחטיבת עציון, עליהם אותרו סכינים, ביטא שיהודה הוחרמו חלקי נשק. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לחמאס.

12:16 | ביום חמישי, ה-14 במרץ 2024, צה"ל איפשר מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטארי המכילות מזון ואספקה שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה.

כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים פלסטיניים יורים בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה.

על בסיס תחקיר ראשוני ומעמיק שצה"ל ביצע במהלך הלילה, נמצא כי לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. לפרטים המלאים.

12:00 | לוחמי צק"ח 7 חשפו מנהרת טרור ואמל"ח רב מתחת לשדה חקלאי. לתיעוד.

09:02 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס, במהלך היממה האחרונה סגרו הלוחמים יחד עם כוחות חיל האוויר מעגלים על מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וחטיבת גבעתי חיסלו מחבלים באמצעות ירי טנקים וירי צלפים וכן השמידו תשתיות טרור בהן שהו פעילי חמאס.

בפעילות נוספת של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, הכוחות זיהו מספר מחבלים חמושים מעמיסים חומרי נפץ על רכב שהיה ברשותם, כלי טיס תקף את המחבלים וחיסל אותם. בהמשך, זוהו מספר מחבלים אשר ניסו להטמין מטעני נפץ במרחב, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים טרם הצליחו למלכד את המרחב.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרכז הרצועה וחיסלו כ-10 מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות במרחב, זיהו הכוחות חוליית מחבלים בקרבתם וביצעו ירי פגזים לעברם. דקות ספורות לאחר מכן, זוהה מחבל נוסף במרחב שחוסל גם כן. בפעילות נוספת במרחב הכוחות חיסלו חולייה חמושה במהלך קרב פנים אל פנים.

בעקבות שיגורים שבוצעו אתמול למרחב יישובי העוטף, צה"ל תקף מהאוויר ובארטילריה מספר תשתיות טרור במרחב צפון רצועת עזה.

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה:

פעילות כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון: