מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:05 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "הושמדה תשתית מחנות המרכז של חמאס, פועלים במבוך התת קרקעי של חאן יונס. השבת החטופים - עדיפות עליונה, הוצאת הכוחות - עניין מבצעי. חוסלה חוליית חמאס בדרום לבנון, המטרה בצפון - להחזיר את התושבים".

20:15 | כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף מרכז האש של אוגדת עזה חיסל מחבלים שניסו לירות פצצות מרגמה לעבר כוחותינו בדיר אל בלח. המחבלים שהו במרחב ממנו בוצע ירי רקטי במהלך השבוע האחרון.

 

ברפיח, מטוס קרב של חיל האוויר תקף עמדת שיגור ממנה זוהה ירי שכוון לשטח מדינת ישראל היום בשעות הבוקר.

19:55 | הרמטכ"ל בתרגיל מילואים בצפון: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח".

 

19:42 | במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר ישראל. אחת מחוליות השיגור שמנתה מספר מחבלים ושיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה, זוהתה מיד לאחר השיגור על ידי כלי טיס שעקב אחריה ותקף אותה.

 

בהמשך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. בין המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, וכן משגר שהושמד טרם ביצוע ירי במרחב אלחיאם שבלבנון.

זאת בנוסף לתקיפות ארטילריה של צה"ל במרחבים נוספים בדרום לבנון.

19:00 | בשבועות האחרונים, פועלים לוחמי צק"ח מילואים 646 בסמוך למרחב אל בורייג' ברצועת עזה. במהלך פעילות של הצק"ח, זוהה מטח שיגורים של כ-25 רקטות לעבר העיר נתיבות. הכוחות פתחו במרדף בעקבות החשודים בשיגור הרקטות, ועצרו שבעה מחבלים חמושים.

 

17:57 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל, נפצעו לוחם וקצין לוחם בסיירת גבעתי באורח קשה.

כמו כן, בתאונת הדרכים בה נפל רס"ר (במיל') אנואר סרחאן ז"ל, נפצע לוחם במילואים בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, באורח קשה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

14:23 | צה"ל, שב"כ ומג"ב במבצע רחב לסיכול טרור במחנה הפליטים טולכרם, במהלכו מיפה צה"ל את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה. בנוסף, הכוחות עצרו הלילה 26 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

12:43 | צה"ל תקף מטרות בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב חולה שבלבנון.

טנק של צה"ל ירה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב שבלבנון. בנוסף, כוחות ארטיליריה ירו ירי להסרת איום למרחב א-דהירה.

לוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי במרחב מרווחין בעקבות זיהוי חוליית טרור. כמו כן, זוהה שיגור של טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב גלדיולה, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

12:00 | בימים האחרונים התקיים מבצע תספוק לוגיסטי משותף של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ויחידת אספקה בהיטס של חטיבת המרום, באמצעות מטוס חיל האוויר מסוג "שמשון". המבצע כלל הצנחה של כ-16 טון תחמושת, דלק, מים ומזון עבור כוחות אוגדה 98 הנלחמים בחאן יונס.

08:54 | היום יתקיים תרגיל צבאי בשמי העיר אילת, משעות הבוקר עד שעות הערב, בו טיסן צבאי יטוס במרחב העיר לצורך בדיקה שגרתית ע"י צה"ל. הפעולה מתואמת עם גורמי הביטחון במרחב.

08:40 | צה"ל חיסל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובשיתוף שב"כ, את בלאל נופל, ששימש כאחראי על חקירת חשודים בריגול נגד חמאס במרחב דרום הרצועה. נופל לקח חלק בפיתוח שיטות התחקור והלמידה של הארגון. חיסולו מהווה פגיעה ביכולות הלמידה וההתעצמות של ארגון הטרור.

לאחר זיהוי שיגורי רקטות לעבר העיר נתיבות אתמול (שלישי), איתרו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 את מתחם השיגורים ובו נמצאו שלושה משגרים של עשרה קנים, חלקם טעונים ברקטות. הלוחמים השמידו את המתחם ואת המשגרים שבו.

בחאן יונס לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 זיהו שלושה מחבלים בורחים למבנה לאחר שירו פצצות מרגמה לעבר הכוחות, הלוחמים הכווינו מסוק קרב שתקף וחיסל את שלושת המחבלים.

בפאתי שייח' עג'לין שבמרכז רצועת עזה כוחות צוות הקרב החטיבתי 179 זיהו שני מחבלים, הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את שני המחבלים. בנוסף כוחות צוות הקרב איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.

כוחות זרוע הים תקפו אמש מספר מטרות מבצעיות של חמאס ברצועת עזה כחלק מהסיוע לכוחות צה"ל המתמרנים ביבשה.

07:48 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסלה מהאוויר חוליית מחבלים, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל.

החולייה חוסלה סמוך למחנה בלאטה בשכם שבחטיבת שומרון, והייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון.

 

עבדאללה, אשר עמד בראש החולייה, היה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, ביניהם, פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים באפריל האחרון בו נפצעו שני אזרחים ישראלים. בנוסף, היה אחראי על פיגוע מטען כנגד כוחות צה"ל באוקטובר האחרון, בו נפצע חייל צה"ל.

החוליה חוסלה מהאוויר בעקבות מידע מודיעי שהתקבל בשב"כ לגבי כוונותם של עבדאללה וחברי החוליה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. לאחר החיסול, ברכבם של החוליה נמצאו אמצעי לחימה.

תשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם בהובלתו של עבדאללה, קיבלה מימון והכוונה מגורמים באיראן בשיתוף מפקדות הטרור ברצועת עזה ובחו"ל.

06:00 | הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת:

05:55 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 52, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, חובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261, חטיבה 261, נפצע באורח קשה בעוטף עזה.