מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:37 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס תקף מהאוויר רכב בג'נין שבחטיבת מנשה, בו חוסלו שני פעילי חמאס בכירים.

המחבל אחמד אבו ערה מעקאבה, שהיה מעורב בפיגועים נוספים. כמו כן, שימש כגורם בכיר המעורב בייצור של מטענים למטרות טרור.

בנוסף, המחבל ראפת דואסי מסילת אלחרתיה, בכיר בתשתית החמאס הצבאית במרחב ג'נין.

השניים עלו בחקירת השב"כ של יאסין ע'נאם שנעצר על ידי שב"כ וצה"ל, כמי שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע שבוצע בתאריך 11.08.2024 בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל.

22:40 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

21:11 | כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים במרחב ג'נין שבחטיבת מנשה.

20:15 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

19:59 | מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עיתרון, עייתא א-שעב ואל מטמורה שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת כלי טיס עוין במרחב קלע, לוחמי ההגנה האווירית ירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים שתולה ונטועה, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח, אין נפגעים.

17:20 | מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים מרכבא, רמיה וכפר חמאם שבדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים א-טירי, יעטר, לבונה וחנין שבדרום לבנון.

14:47 | צה"ל תקף מוקדם יותר היום באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל, חסין אבראהים כאסב במרחב צור, אשר שימש כמפקד כוח ביחידת רדואן של חיזבאללה.

13:01 | בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב איילת השחר, זוהו כ-55 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. כתוצאה מהשיגורים התפתחו מספר שריפות במרחב, כוחות כיבוי פועלים כעת במקום.

מוקדם יותר היום לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ולוחם נוסף נפצע באורח קל כתוצאה משיגור שחצה משטח לבנון ונפל במרחב משגב עם, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

10:30 | כוחות אוגדה 252 חיסלו במרכז הרצועה מספר מחבלים, בהם מחבל שביצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב, לא היו נפגעים לכוחותינו. זמן קצר לאחר השיגורים, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל.

בנוסף, כוחות זרוע הים תקפו במהלך היממה האחרונה מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות במרחב.

צוותי הקרב החטיבתיים בפיקוד אוגדה 98 הרחיבו במהלך היממה האחרונה את הפעילות במרחב חאן יונס וחיסלו מחבלים חמושים במרחב, איתרו והשמידו עשרות תשתיות טרור ששימשו את חמאס במרחב. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר חיסל, בהכוונת מרכז האש של האוגדה את המחבלים שביצעו את הירי למרחב נירים אתמול (שישי).

כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב תל סולטאן שברפיח, במהלך היממה האחרונה חוסלו מחבלים והותקפו מספר תשתיות טרור.

מטוס קרב של חיל האוויר, בשיתוף כוחות אוגדת עזה תקף אמש (שישי) משגר שממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב רעים אתמול בשעות הערב, לא היו נפגעים.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-40 מטרות טרור, בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחסני אמל"ח ועוד.

7:45 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש (שישי), מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים חנין ומארון א-ראס שבדרום לבנון. בנוסף, במהלך הלילה הותקף מחסן אמצעי לחימה של הארגון במרחב נבטיה.

צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים רמיש, לבונה, כפר שובא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.