מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:06 | מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון.

20:17 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חשפנו את המנהרה הגדולה ביותר שנחשפה עד היום ברצועת עזה. המנהרה לא חדרה לשטח ישראל, ונמצאה בסמוך למעבר ארז. המנהרה הייתה פרויקט דגל של מוחמד דף. צה"ל נחוש לעמוד במשימת פירוק חמאס, כוחותינו ממשיכים לפעול ברצועה".

"בודקים מבנה נוסף שייתכן שהחטופים שהו בו".

"בצפון, תקפנו שורת מטרות חיזבאללה בלבנון. מתחילת המלחמה תקפנו יותר מ-120 חוליות מחבלים בלבנון".

"היום מחבל תקף קצין מילואים, הקצין רדף אחריו והשיב באש, המחבל נתפס".

20:04 | בהמשך לאירוע הטרגי בו נורו בשוגג שלושה חטופים ישראלים על ידי כוח צה"ל, בוצעו סריקות במבנה הסמוך למקום האירוע, ובו שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. על בסיס תחקיר האירוע בשטח, נראה כי שלושת החטופים שהו במבנה בו אותרו השלטים, לפחות חלק מהזמן. תחקיר האירוע נמשך. צה"ל עדכן את המשפחות בממצאים הנוספים שאותרו עד כה, וימשיך לעשות כן.

תמונות הממצאים

20:00 | בהמשך להודעה שיצאה אתמול (שבת), בנושא חשיפת מנהרת הטרור, מצורף תיעוד של מחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך המנהרה. התיעוד נתפס במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה ועבר מיצוי מודיעיני באגף המודיעין.

 

19:45 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה.

"אני אומר לכם בצורה מאוד פשוטה - האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת", אמר הרמטכ"ל, "אבל אני אומר לכם מעבר לזה, את זה כולנו מבינים, לא בשביל זה אני צריך לבוא ולספר לכם את זה. אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות".

"ותחשבו, הרי למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות - לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון, שממנו יצאו התקפות לבארי, התקפות כל כך קשות, והמשימה השלישית השבת החטופים. עכשיו אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה. באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל, כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו".

"אני אומר לכם מי שהתבלבל פה, גם מי שנלחם ועכשיו מניח את הנשק ומרים ידיים, אנחנו שובים אותו, אנחנו לא יורים בו. אנחנו מוציאים המון מודיעין מהשבויים שיש לנו, יש לנו מעל אלף כבר. אנחנו לא יורים בהם כי צה"ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. זו עוצמה, זו לא חולשה. ואני אומר לכם אני נזכר, מה אמרתי לחיילים שלי כמח"ט לפני הכניסה לכם את יצוקה, משפט אחרון בשיחה לפני לחימה. תעבדו עם הראש".

"אנחנו כל הזמן מרגישים שלחימה זה עם הידיים, לחימה זה עם הרגליים. אני אומר לכם רבותיי, אל תפסיקו לחשוב שנייה אחת בלחימה. מי שמצליח תוך כדי הלחימה גם להפעיל את הראש, הוא פוגע באויב יותר טוב, פוגעים בו פחות, הוא עושה תחבולות יותר טוב, הוא פחות פוגע בכוחותינו, הכול הוא עושה יותר טוב, הוא חד יותר על הסביבה, הוא מזהה דברים".

"כל הזמן תשאלו את עצמכם שאלות, כל הזמן תעבדו עם הראש, והלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית, ונעשה את הדבר הנכון. תמשיכו לעשות עבודה מעולה, זה כוח גדול וחזק ונצטרך אותו עוד קדימה עם המפקדים, תעבירו את זה גם לכל החיילים מסביב".

18:08 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם במילואים בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401).

17:52 | מחבל ביצע פיגוע דקירה בתחנת דלק סמוך לכפר רנתיס שבמרחב חטיבת אפרים. חייל צה"ל במילואים נפצע באורח בינוני כתוצאה מהדקירה ופתח בירי לעבר המחבל. כוחות נוספים פתחו במרדף אחר המחבל וחסמו צירים במרחב.

במהלך הסריקות במרחב הכפר רנתיס הכוחות תפסו את המחבל החשוד בביצוע הפיגוע. כוחות צה"ל העניקו לחייל טיפול רפואי ראשוני בנקודה והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחתו עודכנה.

17:15 | כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב לבנה.

 

כמו כן, זוהו לפני זמן קצר שיגורים לעבר מספר מרחבים בגבול לבנון, צה"ל תקף את מקורות הירי.

17:00 | 50 מטר מתחת לקרקע: זו מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה - הצצה מבטן האדמה.

 
עריכת תוכן: איה חיימוביץ' ונטע רוף. עריכת וידיאו: נעה בירמן.

16:00 | המ"פים מגולני שהסתערו ראשונים לחלץ לוחמים שנפגעו, והובילו את לוחמיהם מבסיס האימונים החטיבתי - עד לנפילתם בהיתקלות בלב שג'עייה.

14:29 | מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק תקף היום (ראשון), חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון.

כמו כן, כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של חיזבאללה. מוקדם יותר היום (ראשון), זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, טנק של צה"ל תקף את מקור הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ראש הנקרה.

14:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, אשר פרצו את הדרך לחאן יונס, נלחמים כעת במרחב. הכוחות פשטו על לשכתו של מפקד חטיבת חאן יונס ועל תשתיות טרור ותת-קרקע במרחב, הגיעו לכיכר 'בני סוהילה' המרכזית בלב חאן יונס והשיגו עליה שליטה מבצעית.

 

12:30 | במסגרת הלחימה בג'באליה, ביצעו לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל סריקות במרחב. באחת הסריקות, הלוחמים איתרו בתוך חדר ילדים הממוקם במרתף המבנה פיר מנהרה מבצעי. מדובר בפיר אסטרטגי, עם מדרגות בנויות בתוכו. הפיר הושמד על ידי כוחות ההנדסה של החטיבה.

 

11:30 | לוחמי חטיבת הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית במרחב שג'עייה, במהלך הפשיטה נמצאו אמצעי לחימה, קלאצ'ים, מטענים ורימונים.

 

בנוסף, נמצא פיר התקפי באורך יותר מ-15 מטר. לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת הפיר.

עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמל"ח שנמצא בבית פעיל חמאס. מחסן זה היווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באזור.

 

בנוסף, המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס, לאחר האיתור, כלי טיס מאוייש מרחוק שהוכוון לנקודה חיסל את המחבלים.

לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר"א בו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות. כמו כן, בסמוך לבית הספר אותרו שלושה פירי מנהרות.

11:19 | כוחות צה"ל תקפו תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה וסאסא. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שלא חצו לעבר שטח ישראל.

 

11:09 | הלילה פעלו לוחמי צה"ל במילואים ומג"ב במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים נור-א שמס בטול כרם בפיקודה של חטיבת מנשה בהכוונת שב"כ ואמ"ן. במהלך הפעילות כלי הנדסה חשפו ונטרלו באופן ייזום מטענים מתחת ובצידי הכבישים שיועדו לפגיעה בכוחותינו.

06:00 | תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

06:00 |  הותרו לפרסום שמם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.