מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:20 |  דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "מחבלים נמלטו לשטח ביה"ח שיפאא' וניהלו פעולות טרור מתוכו. היו מספר היתקלויות עם מחבלים במרחב, מסוק קרב תקף באחד החדרים. חוסל ראש מנהלת המבצעים המיוחדים של חמאס. במהלך הסריקות הכוחות מצאו אמל"ח וכסף שהוחבא ע"י המחבלים. חמאס ממשיך לפעול מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות. נמשיך לתקוף בכל מקום שחמאס ינסה לשקם בו את אחיזתו, קוראים למחבלים להיכנע, כבר נכנעו עשרות".

20:15 | לוחמי שייטת 13 בהיתקלות עם מחבלים בבית החולים שיפאא׳:

 

18:24 | כלי טיס זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל, זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא.

 

כמו כן, צה"ל תקף עמדות תצפית במרחב כפר כילא. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

18:03 | מפקד שייטת 13, אל"ם א', על המבצע בשיפאא': 

"אתמול בלילה פשטנו על בית חולים שיפאא׳, לאחר שהצטברו עדויות רבות לשימוש נרחב של בכיר חמאס לתשתיות בית החולים לצרכי ניהול הלחימה של הארגון וביסוס מוסדות שלטוניים בצפון הרצועה. באנו באופן ממוקד, סלקטיבי ומדויק כנגד בכירי החמאס ללא שום כוונה לפגוע באוכלוסייה האזרחית. עם כניסתנו למתחם הפעילו המחבלים עלינו מטענים וירו ירי רב.

 

כל מחבל שאיים על כוחותינו - נוטרל. לא ניתן לחמאס להמשיך להשתמש באופן ציני בתשתיות אזרחיות, נרדוף אותו ואת בכיריו עד שנשיג אותם. לצד זאת, נעשה כל שביכולתינו למנוע פגיעה באוכלוסייה האזרחית, ונשמור על ערכינו, ערכי צה״ל, לאורם אנו פועלים".

 

17:01 | צה"ל ושב"כ הרגו עד כה כ-20 מחבלים בהיתקלויות בבית החולים שיפאא', ותפסו עשרות עצורים שנמצאים בחקירה.

13:57 | כוחות הביטחון חיסלו את ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים שיפאא׳, כוחות הביטחון יצאו הלילה למבצע מעצר ממוקד במסגרתו הכוחות חיסלו את המחבל, פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בבטחון הפנים של חמאס.

מבחוח אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה. הוא חוסל בחילופי אש עם הכוחות בעודו חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים שיפאא' אשר ממנו פעל לקידום פעילות טרור.

בחדר הסמוך למקום בו חוסל אותר אמל"ח רב.

11:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

11:14 | לוחמי צה"ל, שב"כ, מג"ב ושב"ס עצרו 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע לסיכול טרור בדהיישה שבעציון בשיתוף עם יחידת מצדה של שירות בתי הסוהר, נעצרו שני מבוקשים ותוחקרו חשודים רבים.

ביטא שביהודה איתרו הלוחמים אקדח ובחווארה שבשומרון אותר אקדח נוסף. בביתוניא ובאל בירה שבבנימין נעצרו שלושה מבוקשים החשודים בהסתה לטרור.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לחמאס.

09:58 | מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה.

אתמול (ראשון) הותקפה תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב א-נקורה.

 

09:06 | לוחמי צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול לסיכול טרור באופן ממוקד במרחב בית החולים שיפאא'.

בשעות האחרונות הלוחמים זיהו ירי לעברם מתוך מספר מבנים בבית החולים, ניהלו עימם חילופי אש ופגעו במספר מחבלים.

 

05:11 | מצורפת הקלטה משיחתו של ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה עם מנכ:ל משרד הבריאות ברצועה:

 

"אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים". ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים.

04:46 | צה"ל ושב"כ פועלים באופן ממוקד לסיכול טרור ומעצר מחבלים במרחב בית החולים שיפאא', זאת בעקבות מידע מודיעיני שמעיד על הימצאות מחבלים בבית החולים ושימוש בתשתיות בית החולים להוצאת פעולות טרור.

במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים.

03:01 | כוחות צה"ל פועלים במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא' בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור.

הכוחות הפועלים במרחב הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב.

 

כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון.

01:58 | מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת לפני זמן קצר. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, לא נגרם נזק ואין נפגעים.