מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

22:45 | תצפיתניות של אוגדת עזה זיהו הערב (חמישי), חשוד שהגיע למרחב המכשול מדרום רצועת עזה ונע לכיוון שטח ישראל, החשוד לא חצה את גדר 'שעון חול'. עם תחילת האירוע הכוחות קפצו לנקודה, החשוד התרחק חזרה לעבר שטח הרצועה וזמן קצר לאחר מכן חוסל על ידי כלי טיס של חיל האוויר.

21:36 | צה"ל תקף באמצעות מטוס קרב ובהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מספר מחבלים ששהו בתשתית טרור בשימוש חמאס במרחב זייתון. התשתית שימשה כמתחם של אונר"א וכמפקדה של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחוזי ובחימוש מדוייק ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור.

21:14 | שני לוחמי צה"ל בחופשה נפצעו בינוני וקל כתוצאה מפיצוץ מטען בשטח סמוך ליישוב חרמש שבחטיבת מנשה, שני אזרחים נוספים נפצעו קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

כוחות הביטחון קפצו למקום ובשעות אלו סורקים אחר חשודים במרחב.

20:33 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שבריי יירוט, אין נפגעים. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון במרחב רמת הגולן, אין נפגעים.

17:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

17:48 | בהמשך לעבודת המטה של צה"ל ומשרד הביטחון לשילובם של בני המגזר החרדי ובהתאם להמלצות "ועדת שקדי", הושק השבוע אתר ייעודי שמטרתו הנגשת תהליך הגיוס למתעניינים והמיועדים לשירות בטחוני מהמגזר החרדי. באתר מפורטים מגוון רחב של מסלולי גיוס המותאמים למלש"ב החרדי, אורחות החיים החרדיים, זכויות ותנאי ת"ש ופרט ועוד. למעבר לאתר, לחצו כאן.

17:41 | כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל במרחב מרימין שבדרום לבנון, את המחבל חסן עלי מהנא מארגון הטרור חיזבאללה. המחבל שימש כגורם ביחידת ההנדסה של ארגון הטרור בגזרת קאנא ובמסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור נגד מדינת ישראל.

 

16:53 | התקבל דיווח על רכב ישראלי שנפגע באזור חרמש שבחטיבת מנשה, מקור הפגיעה טרם ידוע והפרטים בבדיקה. כוחות צה"ל קפצו לנקודה.

15:27 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה בעין א-תינה, וכן בוצעה תקיפה נוספת של שתי עמדות צבאיות של הארגון במרחבים אל קצורה ומרימין. בנוסף, הכוחות תקפו בארטילריה את מרחב בליידא להסרת איום.

14:03 | בתקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס תקף וחיסל כ-20 מחבלי חמאס מגדוד שאטי, בניהם מחבלי נח'בה, תצפיתנים וצלפים של הארגון.

בתקיפה חוסל מחמד אבו חטב, מפקד מחלקה בגדוד שאטי, ששימש כצלף. במהלך המלחמה הוציא לפועל מספר מתווי צליפה לעבר כוחות צה"ל המתמרנים ברצועת עזה, ביניהם פיגוע ירי הצליפה בו נהרג רס"ל טל להט ז"ל, בעת פעילות לוחמי יחידת מגלן להשמדת תשתיות טרור במטה אונר"א שבעיר עזה ב-9 ביולי 2024.

בנוסף, חוסל מחבל הנח'בה, אסמאעיל שכשקה, שלקח חלק בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

12:35 | צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקאע, וחיסל את מחמד ג'בארה, מחבל המשויך לחמאס בלבנון.

כחלק מתפקידו ג'בארה היה אמון על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל, חלקם בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון.

חיסולו פוגע ביכולת של חמאס לקדם ולבצע מתווי טרור נגד מדינת ישראל בגבול הצפון אותם קידם בתקופה האחרונה.

10:19 | בהמשך להתרעה שהופעלה בניר עם ב-9:56, מדובר בזיהוי שווא.

09:56 | בהמשך להתרעה שהופעלה בניר עם, מדובר בזיהוי שווא.

07:53 | בהכוונה מודיענית של שב"כ, אמ"ן וחיל הים, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל אנס מראד, אחראי הכוח הימי במרחב העיר עזה של ארגון הטרור גא"פ.

בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר, תקף בהכוונת אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום וחיסל את המחבל אחמד אלמצרי, אשר משויך לגא"פ והשתתף בטבח הרצחני שביצעו ארגוני הטרור בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. בנוסף, המחבל אחראי למספר רב של שיגורים שחצו ממרחב ש'גאעיה לעבר יישובי הדרום.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו ביממה האחרונה מספר פירי מנהרות במרחב רפיח, ובשיתוף עם חיל האוויר חיסלו מספר מחבלים שהיוו איום על כוחותינו במרחב.

אתמול (רביעי), מחבלים מארגון הטרור חמאס ירו טיל RPG לעבר כוחות צה"ל בעומק הציר ההומניטרי בזמן שנסעו בו משאיות סיוע. כוחות צה"ל פעלו במרחב לסיכול החוליה. כתוצאה מהירי, לוחם צה"ל מחטיבת גבעתי נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

בעקבות הירי, הציר ההומניטרי נסגר למספר שעות ולאחר מכן הפצת הסיוע בציר ההומניטרי חזרה לשגרה.

צה"ל באמצעות המתפ"ש ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי על מנת לאפשר את מתן הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה.

06:57 | בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב מטווח ניר עם, מדובר בזיהוי שווא.