מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:19 | בעקבות התרעות שהופעלו במרחב העיר חיפה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט.

15:00 | לוחמי צק"ח 7 פועלים במרחב חאן יונס. בהכוונה מודיעינית, פושטים הכוחות על תשתיות טרור, מאתרים ומחרימים אמצעי לחימה רבים וחושפים תשתיות תת-קרקעיות. במסגרת הפעילות, פשטו הלוחמים על מוצב צבאי של החמאס. המוצב שימש כמחנה אימונים של חטיבת חאן יונס והיווה מקום מפגש של בכירי חמאס.

במרחב איתרו הלוחמים פירי מנהרות, עשרות משגרי רקטות, אמצעי לחימה ומתקן ובו דגמים של כלי רכב משוריינים צה"ליים. הכלים הושמדו על ידי הכוח.

13:39 | מערכות צה"ל זיהו כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון במרחב הימי בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה באמצעות מערכת כיפת ברזל.

מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון.

במרחב הכפרים חולה וכפר כילא, צה"ל תקף הבוקר באמצעות מטוסי קרב, טנקים ומרגמות עמדות תצפית ותשתיות טרור של חיזבאללה.

כמו כן, טנקים של צה"ל תקפו אמש (חמישי) תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן.

12:48 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ומפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, ושוחח עם מפקדי האוגדה.

"אנחנו מבינים את המתח בין שדה הקרב לבית עבור אנשי המילואים", אמר למפקדים, "פועלים על פי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב".

11:29 | בתום מבצע בן 45 שעות: כוחות הביטחון איתרו מעל 400 מטענים בטול כרם. לכתבה המלאה.

09:37 | לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בשטח רצועת עזה בתיאום עם כוחות חיל האוויר, שמבצעים תקיפות מדויקות בהכוונת הלוחמים. לוחמי זרוע הים מסייעים לכוחות המתמרנים ותוקפים באש מהים.

אתמול (חמישי), חוסל ואא'ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני, במסגרת תקיפה של חיל האוויר, בהובלת פיקוד הדרום ובהכוונה של אגף המודיעין ושב"כ.

ואא׳ל אבו פנונה, היה סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני. במסגרת עיסוקו, שימש בעבר כסייען של ח'ליל בהתיני, מפקד מרחב צפון הרצועה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני והחל משנת 2017 קודם לתפקיד סגן ראש מערך ההסברה של הארגון. אבו פנונה היה אחראי להוצאת הסרטונים של ארגון הטרור בכל הנוגע למטחי ירי לעבר שטח ישראל ועל יצירת והפצת תיעודי חטופים כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור בעזה נגד תושבי ישראל.

במרחב מרכז רצועת עזה, פעלו לוחמי צה"ל מחטיבה 179. במסגרת הפעילות מחבלים ביצעו ירי RPG לעבר הכוחות. בהמשך, סרקו הלוחמים את המרחב ואת המבנה בו פעלה חוליית המחבלים ואיתרו מטולי RPG, נשקי קלאנצ'ניקוב וציוד צבאי.

במרחב צפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות שארעו לכוחות במרחב צפון רצועת עזה ביממה האחרונה. הלוחמים תקפו וחיסלו את המחבלים בסיוע ירי טנקים וכן בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר.

06:00 | הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת:

05:57 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שהודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 6646, עוצבת 'שועלי המרום' (646) ולוחם במילואים בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11), נפצעו באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 87, חטיבת 'המחץ' (14), נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.