מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

23:48 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב דישון ומלכיה בשעה 23:12, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

21:58 | מטוסי קרב תקפו שני מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחבים חולא ותלוסה, לצד מבנים צבאיים ותשתית טרור של הארגון במרחבים מיס א-ג'בל, עיתרון ויארון שבדרום לבנון.

 

בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

19:04 | שני לוחמי צה"ל מגדוד שריון 46, חטיבה 401 נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:35 | צק"ח הנח"ל ממשיך להילחם במרחב רפיח, בהובלת אוגדה 162. במסגרת השבועות האחרונים, הלוחמים מבצעים סריקות מבוססות מודיעין ופושטים על יעדי טרור במרחב. לפרטים המלאים, לחצו כאן

 

14:59 | היום (חמישי), כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל פצ'ל אבראהים, ששימש כמפקד המבצעים בגזרת ג'ויא של חיזבאללה, במרחב דיר כיפא שבדרום לבנון.

בתפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור לעבר שטח ישראל. במקביל עסק בפיקוד על הכוחות הרגליים במרחב ג'ויא. במהלך החודשים האחרונים קידם את התבססות חיזבאללה בדרום לבנון, תוך ניסיונות לשיפור הלחימה הקרקעית של הארגון.

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב ריחן משגר טילי קרקע-אוויר ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, שהיווה איום על כלי טיס של צה"ל אשר פועלים בשמיי לבנון.

חיל האוויר ימשיך לפעול למימוש משימות צה״ל במרחב האווירי בלבנון, תוך הרחבת חופש הפעולה במרחב האווירי.

13:37 | כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו תשעה מבוקשים. במבצע חטיבתי רחב שנערך בצוריף שבחטיבת עציון הכוחות תחקרו עשרות חשודים, החרימו אמצעי לחימה, עצרו שני מבוקשים והחרימו כ-50 רכבים בלתי חוקיים לשימוש.

כוחות מג"ב, בהכוונת מידע מודיעיני של צה"ל ושב"״כ, איתרו הבוקר חמישה נשקים בדירה שעל פי מידע מודעיני שימשה כדירת מסתור עבור מבוקשים. בתוך הדירה אותר רובה מסוג M-16 לצד רובה קלאצ'ניקוב ושלושה רובי ציידים.

במקביל, הלוחמים פעלו בג'נין שבגזרת החטיבה, עצרו שני מבוקשים וכן החרימו שני אקדחים.

כמו כן, הכוחות השלימו מבצע בבית סירא שבחטיבת בנימין, במסגרתו הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים וכן תחקרו חשודים נוספים. בכפר עקב שבגזרת החטיבה נעצר מבוקש נוסף.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לחמאס.

10:55 | כלי טיס של חיל האוויר, בהובלת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ, תקף וחיסל במרחב בית חאנון את המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה מארגון הטרור חמאס. אלסוארכה שימש כמפקד בחוליה בכוח הנח'בה ופשט ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר. בנוסף, המחבל הוביל והכווין את מתווה הצליפה במרחב בית חאנון ולקח חלק בפעולות טרור נגד כוחות צה"ל.

לאחר מעקב ממושך, אלסוארכה זוהה על ידי לוחמי יחידת האיסוף 414 וחוסל במרחב בית חאנון. טרם התקיפה נעשו פעולות כדי למנוע פגיעה באזרחים, לא נפגעו אזרחים.

כוחות אוגדה 99, ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, במהלך היממה האחרונה מטוס קרב של חיל האוויר יחד עם חטיבת האש 990, סגרו מעגל מהיר והשמידו עמדת מרגמה ממנה בוצע ירי לעבר כוחותינו. כוחות של היחידה הרב-מימדית ביצעו ירי של "עוקץ פלדה" אל עבר שני מחבלים שהיוו איום על הכוח.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח. במהלך היממה האחרונה כוחות האוגדה חיסלו מספר מחבלים בהתקלויות פנים אל מול פנים. בנוסף, הלוחמים ביצעו מספר פשיטות ממוקדות במרחבים בהם מצאו משגרי רקטות.