מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

12:00 | לוחמי ולוחמות חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף הוקפצו אמש (שני), לזירת האירוע בו נפלו 21 לוחמי צה"ל.

עם הגעת כוחות פיקוד העורף לזירה, בוצעו הערכת מצב, סריקות ומאמצי חילוץ בשיתוף יחידת החילוץ הארצית, יחידה 669, יחידת עוקץ וכוחות מאוגדה 143.

"התבצרנו על אירוע קשה ובו קרסו שני מבנים על כוחותינו שפעלו במרכז רצועת עזה", אמר מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אל"ם אלעד אדרי, "במהלך פעילותם כתוצאה מפיצוץ קרסו שני מבנים על לוחמים רבים שנמצאו בהם באותה שעה. ראשונים להגיע לאירוע היו לוחמי יחידת 669, ולאחר זמן קצר הצטרפו אליהם לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה במטרה לאתר ולהוציא מין ההריסות את הלכודים הרבים".

"חטיבת החילוץ וההדרכה מיומנת, מאומנת ומצוידת היטב לאירועים מסוג זה", המשיך אל"ם אדרי, "אנו ערוכים ומוכנים עם כוחות נוספים כדי לפעול בעומק הרצועה לאירועים דומים, ככל שידרש".

20:00 | תיעוד נוסף של תוואי המנהרה בה הוחזקו חטופים בחאן יונס:

 

17:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שמשפחתו עודכנה. לאתר החללים, לחצו כאן.

17:02 | מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו במהלך היום שני גלי תקיפה בכפר מרכבא שבדרום לבנון, בהם הותקפו תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות תצפית ועמדות שיגור של חיזבאללה.

בנוסף, צה"ל תקף במספר מרחבים בדרום לבנון באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר. בין המטרות שהותקפו, מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של חיזבאללה.

 

16:30 | כך נראית הפעילות של חטיבת 'יפתח' במחנה 'אל מועאזי': חיסול מחבלים חמושים ב-RPG והשמדת משגרים טעונים במטע זיתים.

11:35 | לוחמי צה"ל במילואים, כוחות הנדסה ומג"ב הרסו בעיר חברון שבחטיבת יהודה את הבתים של שני מחבלים פעילי חמאס שביצעו יחד עם מחבל נוסף את הפיגוע במחסום המנהרות ב-16.11.2023, בו נפל לוחם צה"ל, רב"ט אברהם פטנה ז"ל.

 

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בעיר שכם שבחטיבת שומרון עצרו הכוחות שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. בכפר חיזמא שבחטיבת בנימין איתרו והחרימו הכוחות אמצעי לחימה ביניהם רובה מסוג קרלו, חלקי נשק ותחמושת.

09:11 | כוחות זרוע הים ממשיכים לסייע לכוחות הקרקעיים הפועלים ברצועת עזה בתצפית ובתקיפת מטרות של ארגוני הטרור. ביממה האחרונה, זיהו מבנה בו ארבו מחבלים לכוחותינו במרכז הרצועה ובשיתוף פעולה עם לוחמי חטיבה 179 תקפו את המחבלים והסירו את האיום.

 

הלחימה בחאן יונס נמשכת, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר צלפי עוצבת הקומנדו חיסלו מחבלים רבים. כמו כן, לוחמי חטיבה 55 איתרו אמצעי לחימה רבים במבנה צבאי של החמאס.

במרחב דרג' תופאח בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 ניהלו קרבות ירי וחיסלו כ-15 מחבלים. כמו כן, פשטו על מבנה צבאי של החמאס ואיתרו מדים ואמצעי לחימה רבים.

07:00 | לאחר קרבות עם מחבלים בעומק האדמה: אוגדה 98 ויחידות מיוחדות השמידו את המנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים. לכתבה המלאה.

06:51 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, באירוע בו נפל רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין שריון במילואים ולוחם במילואים בגדוד 7421, 'חטיבת קרייתי' (4).

כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 466, עוצבת 'שועלי המרום' (646) נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ומשפחותיהם עודכנו.