מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:04 | מטוסי קרב תקפו מטרות טרור של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, עמדת תצפית במרחב אל-חיאם, עמדה צבאית במרחב הכפר זבקין, ממנה בוצעו שיגורים לעבר מרחב שלומי ומספר תשתיות טרור. כמו כן, מסוק קרב תקף עמדת תצפית במרחב רמיה, בה שהו מחבלים וכן בוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עיתרון.

19:19 | זוהו מספר שיגורי מרגמה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, השיגורים נפלו בשטח פתוח ולא היו נפגעים באירוע. חמ"ל האש של אוגדת עזה זיהה לאחר דקות בודדות את נקודת השיגור, במרחב ג'באליה שבצפון הרצועה. כלי טיס חיסל את המחבל והשמיד את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.

17:00 | מנהרה נוספת ששימשה בכירים בחמאס הושמדה, מחבלים חוסלו בקרבות פנים אל פנים: תיעוד פעילות לוחמי יחידת יהל"ם ברצועת עזה.

13:25 | כוחות האיסוף של יחידה 869 והמודיעין של אוגדה 91 זיהו אתמול (שלישי) מספר מחבלים הנכנסים למבנה צבאי במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון, בשיתוף פעולה מהיר, הוזנקו מטוסי קרב שתקפו את המבנה ואת המחבלים בזמן ששהו במקום.

בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שלוש מפקדות מבצעיות של חיזבאללה בדרום לבנון ומשעות הבוקר בוצע ירי ארטילרי להסרת איום למרחבים עלמא א-שעב וא-דהירה.

09:21 | כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג"ב, בהכוונת שב"כ, עצרו 14 חשודים, חיסלו שלושה מחבלים ופגעו בנוספים. במהלך המבצע איתרו הלוחמים אמצעי לחימה וחשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים במטרה לפגוע בכוחותינו.

 

כמו כן, במהלך המבצע כלי טיס של צה"ל תקף מחבלים שירו לעבר הכוחות, זוהו פגיעות.

בקבלאן שבשומרון עצרו הלוחמים שלושה מבוקשים, באל פאציל שבבקעה עצרו שלושה מבוקשים נוספים, בקיביא שבאפרים עצרו ארבעה מבוקשים וברנתיס שבאפרים החרימו כספי טרור.

באבו דיס שבעציון נעצר מבוקש והוחרמו אמצעי לחימה. בסמוע שביהודה החרימו הלוחמים מעל ל-10,000 ש"ח כספי טרור. בחברון שביהודה נעצרו חמישה מבוקשים, פעילים בתא הסטונדטים של חמאס ובעין מצבאח שבבנימין נעצר מבוקש המשויך לתא הסטודנטים של חמאס.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לחמאס.

08:28 | צוות הקרב של חטיבה 401 פעל ביממה האחרונה בשכונת זייתון, מדרום לעיר עזה, וחיסל עשרות מחבלים בהיתקלויות על הקרקע ובאמצעות הכוונת כלי טיס.

 

הלוחמים טיהרו את המרחב ופשטו על מבנים חשודים. במהלך הפעילות איתרו הלוחמים אמצעי לחימה, RPG וקלאצ׳ניקוב בתוך בית מגורים. הלוחמים זיהו מחבל במרחב באמצעות רחפן ולאחר הזיהוי חתרו למגע וחיסלו אותו.

מכלול האש החטיבתי הכווין עם חיל האוויר מספר תקיפות של כלי טיס, ביניהם מטוסי ומסוקי קרב שסגרו מעגל וחיסלו מחבלים שירו נ"ט על כוחותינו, תוך תקיפת המטרות מהן נורה הירי.

חיל האוויר ביצע מספר מטסים במרחב זייתון בתכנון של חטיבת האש 215. הותקפו עשרות מטרות בהן תשתיות טרור שאיימו על כוחותינו, עמדות תצפית, מחסני אמל"ח ומטרות תת-קרקעיות.

בדרום הרצועה הכוחות מעמיקים את הלחימה בחאן יונס עם צוותי קרב חטיבתיים, אשר פושטים על יעדי טרור ומחסלים עשרות מחבלים ביום.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי תקפו מרחבים חדשים במזרח חאן יונס ובמהלך לחימתם חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים. לוחמי צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים, מתקדמים ומרחיבים את ההתקפה במערב חאן יונס וחיסלו אמש מחבלים בירי צלפים מדויק והשמידו תשתיות טרור. בנוסף, מכלול האש החטיבתי של 7 חיסלו באמצעות כלי טיס שני מחבלים על אופניים שנעו חמושים לעבר כוחותינו.

לוחמי עוצבת הקומנדו הרחיבו גם הם את ההתקפות במערב חאן יונס וחיסלו מספר מחבלים. במהלך הקרבות עם המחבלים, יחידת אגוז ירתה RPG לעבר מחבל, ופגעה בו בצורה מדויקת.

06:00 | מצורפות תמונות מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל ולוחם מילואים בגדוד איסוף 636, אוגדת יהודה ושומרון (877), נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.