מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

22:30 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

18:30 | כוחות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום מחבל בעמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. זמן קצר לאחר מכן, הותקפה באופן ממוקד העמדה בה שהה המחבל. במרחב יארון שבדרום לבנון, הכוחות זיהו מחבל נכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בסגירת מעגל מהירה, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את המבנה בו שהה המחבל.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון. כוחות צה"ל ביצעו לאורך היום ירי להסרת איום למרחבים עייתא א-שעב אל-ג'יבין ותלוסה.

 

17:21 | בתאריך 21.06 התקבלה טענה על שמיעת ירי בסמוך לצוותי עבודה של ארגון WFP בציר ההומניטארי ממעבר כרם שלום לתוך רצועת עזה. לאחר בדיקה שנעשתה בנושא, עולה כי צה"ל פעל לסיכול חמושים שהיוו איום לכוחותינו הסמוכים במרחב.
החמושים לא היו בסמיכות לצוות האו"ם כאשר הותקפו, ונדגיש כי הצוות לא היווה יעד לתקיפה והם לא נפגעו ממנה.
באשר לטענות על אירוע ירי אמש במרחב אל מוואסי, צה"ל מתחקר את האירוע. על פי תחקיר ראשוני שבוצע לא מוכרת תקיפה מכוונת של צה"ל לעבר מתקן הצלב האדום. האירוע יתוחקר במהרה ובסיכומו ממצאיו יועברו לשותפינו הבינלאומיים.
צה"ל עושה מאמצים רבים להימנע מפגיעה בעובדי האו״ם ובמתקניו, ובארגונים הבינלאומיים הפועלים להעברת סיוע הומניטרי ברצועת עזה. צה"ל מחויב לאפשר את הפעילות ואת התנועה הבטוחה של הארגונים הבינלאומיים, בהם האו"ם, ברצועת עזה.

14:40 | צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקעא, וחיסל בתקיפה ממוקדת את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור במרחב.

 

אימן ע'טמה חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי.

13:10 | מטוסי קרב תקפו שתי תשתיות צבאיות ששימשו את ארגון הטרור חמאס במרחב העיר עזה. פרטים נוספים בהמשך.

10:12 | כוחות אוגדה 99 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה. הכוחות תקפו וחיסלו מספר מחבלים חמושים והשמידו תשתיות טרור במרחב. באחת התקיפות, לוחמי צק"ח "אלכסנדרוני" זיהו מספר מחבלים חמושים במרחב, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים וחיסלו אותם.

 

בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת חטיבת האש 990 אתר שיגור רקטות במרחב המסדרון ממנו בוצעו אתמול שיגורים לעבר הכוחות, לא היו נפגעים.

כוחות אוגדה 162 מוסיפים להילחם ברפיח. ביממה האחרונה הלוחמים השמידו תשתיות טרור במרחב, וחיסלו מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות פנים אל פנים. לוחמי צק"ח נח"ל חיסלו מספר מחבלים בירי צלפים והכווינו כלי טיס שתקפו וחיסלו מחבלים נוספים.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור רבות ברצועת עזה, ביניהן מחבלים חמושים, מחסני אמל"ח ותשתיות צבאיות נוספות. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר סגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"מ לעבר מסוק קרב שפעל בשמי הרצועה, לא נשקפה סכנה למסוק.

כמו כן, הושמד מהאוויר מחסן האמל"ח ששימש את המחבלים לביצוע הירי. בתקיפות נוספת, בהובלת אוגדת עזה וחיל האוויר, כלי טיס חיסלו שני מחבלים מארגון הטרור חמאס שפעלו בצפון הרצועה.

09:39 | כוחות צה"ל פועלים כעת במרחב קלקיליה, לאחר שנקבע מותו של אזרח ישראלי, זמן קצר לאחר שנמצא ירוי במרחב. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את נסיבות האירוע.