מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

22:53 | שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה במרחב חיפה שהתבררה כמטרת שווא. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות ואין חשש לאירוע בטחוני.

21:12 | בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בשעה 19:31 במרחב הגליל העליון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את המטרה בהצלחה. אין נזק ואין נפגעים.

 

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב עייתא א שעב שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של חיזבאללה במרחב יעטר, בנוסף לתשתיות טרור של הארגון במרחבים אל חיאם וחנין שבדרום לבנון.

 

19:46 | כוחות אוגדה 98 החלו הבוקר בפעילות משולבת בעל ובתת הקרקע בחאן יונס, בעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב ובעקבות ניסיונות שיקום של חמאס. במסגרת הפעילות, תקפו הכוחות וחיסלו מחבלים באמצעות תקיפות אוויריות וירי טנקים.

החל משעות הבוקר כלי טיס של חיל האוויר בשילוב כוחות ארטילריה תקפו יותר מ-30 תשתיות טרור בחאן יונס, ביניהם האזור ממנו בוצע שיגור שנפל בשטח פתוח סמוך לנירים מוקדם יותר היום. לא היו נפגעים באירוע.

בנוסף, חיל האוויר תקף מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, פירים תת קרקעיים, ומבנים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

18:37 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

18:03 | היום בבוקר קצין צה"ל נהרג מפיצוץ רימון שלא במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחתו.

17:30 | לוחמי צק"ח הנח"ל פועלים מזה כחודשיים במרחב רפיח בפיקוד אוגדה 162. במהלך הפעילות, הכוחות השלימו 4 מבצעים חטיבתיים, תקפו מטרות של חמאס, חיסלו למעלה מ-150 מחבלים שהיוו איום על הכוחות ואיתרו כ-400 אמצעי לחימה שונים.

 

17:21 | כוח צה"ל מחטיבה 300 זיהה מחבל נכנס למבנה צבאי במרחב שיחין שבדרום לבנון, זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה הצבאי בו שהה המחבל.

 

כמו כן, בוצע ירי להסרת איום במרחבים מיס אל ג'בל וכפר שובא. בשעות הבוקר, זוהו שבעה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו לשטח הארץ מלבנון, לוחמי ההגנה האוויריות יירטו בהצלחה את כל שבעת כלי הטיס.

 

16:32 | הלוחם שחיסל את המחבל בנתיב העשרה מוקדם יותר:

 

"בשעה 11:13 הגיע לשער היישוב רכב לבן והגעתי לבדוק את הנהג, והוא יצא מהרכב חמוש בסכין. דרכתי את הנשק והנחיתי אותו להפיל את הסכין. הצטרפו אליי שניים מחברי כיתת הכוננות, המחבל זינק לעברי חמוש בסכין, ואנחנו ביצענו ירי לעברו.
למרות הטראומה שעבר היישוב ב-7 באוקטובר, למרות האירוע היום, שבנו לביתנו ונשגשג כאן".

13:10 | נציגי צה"ל הודיעו היום (שני) למשפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב זכרם לברכה, אשר נחטפו באכזריות לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס. ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל.

נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש.

12:43 | לפני זמן קצר, הגיע מחבל לשער נתיב העשרה, ירד מרכבו ואיים באמצעות סכין על לוחמי כיתת הכוננות של נתיב העשרה הפועלים במקום.

הלוחמים הגיבו בירי וניטרלו את המחבל, אין נפגעים לכוחותינו. נדגיש כי החשוד הוא אזרח זר שהגיע למקום משטח ישראל ולא משטח רצועת עזה.

11:25 | התקבל דיווח על פיגוע דקירה במרחב נתיב העשרה, המחבל נוטרל, פרטים נוספים בהמשך.

08:48 | כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח.

 

כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו עשרות מחבלים במרחב תל אל-סולטאן בקרבות פנים מול פנים ובשיתוף פעולה עם כלי טיס של חיל האוויר. כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מספר מחבלים, בהם חוליית מחבלים חמושה.

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ תקף וחיסל את המחבל, מוחמד אבו סידו מארגון הטרור חמאס. מוחמד, מחבל נח'בה בארגון, שפשט לשטח הארץ ב-7 לאוקטובר ולקח חלק בפעולות טרור כנגד כוחותינו במהלך התמרון.

כוחות צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3) חיסלו מספר מחבלים במרכז הרצועה.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-35 מטרות טרור ברחבי הרצועה, ביניהם משגר במרחב חאן יונס שכוון לעבר שטח הארץ.
בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחבלים ותשתיות טרור נוספות.

08:11 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לעבר מרחב צפון הגולן, אין נפגעים. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

07:53 | עקב פעולות טרור רבות וירי תמ"ס לעבר מדינת ישראל מהחלק המזרחי של המרחב ההומניטרי, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה היא ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו ארגון הטרור חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי.

האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. צה"ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסיה שנותרה בשכונות המזרחיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי.

פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים. צה"ל ימשיך לפעול נגד חמאס שעושה שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי לפעילות ותשתיות הטרור שלו.