מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:25 | עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בשם צה"ל כולו, אני רוצה להשתתף בצער המשפחות בשעה קשה זו. משרתי מילואים מכל חלקי החברה הישראלית הקריבו את חייהם. מממצאי התחקיר הראשוני: הלוחמים טיהרו את המרחב בפעילות ממושכת. מרבית הלוחמים נהרגו מהפיצוץ ומקריסת המבנה. הלוחמים ממשיכים במשימה מתוך האחריות לשינוי המצב הביטחוני".

"כוחותינו תוקפים תשתיות טרור, הושמדו תוואי מנהרה באורך של ק"מ וחצי. רקטה פגעה בבסיס חיל האוויר בצפון - אין נפגעים ואין פגיעה בתצפית", הוא הוסיף, "המוכנות שלנו בצפון גבוהה מאוד, נעשה ככל שידרש בזירה".

19:00 | תוואי מנהור באורך קילומטר וחצי ומפעל לייצור רקטות: צוות הקרב של חטיבה 7 משמיד יכולות ייצור של חמאס.

18:03 | מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמד נכס צבאי בשימוש חיזבאללה ובתפעול כוחות איראנים. כמו כן, הושמד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון. במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון.

17:15 | הרמטכ"ל על נפילת 21 הלוחמים: "נפלו בקרב במהלך משימה שמטרתה השבת התושבים לבתיהם בביטחון. אנו כואבים את האובדן, נלמד את הלקחים".

16:00 | מבצעים התקפיים לצד הגנה: תיעוד מפעילות החטיבה הדרומית בדרום רצועת עזה.

14:42 | בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. ישנה פגיעה קלה בתשתיות בסיס חיל האוויר. אין נפגעים באירוע ופרטיו בבדיקה. לאור מיומנות טובה של הכוחות וכחלק מהכשירות המבצעית וגיבוי באמצעות מערכות נוספות, אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל האוויר.

13:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

12:00 | לוחמי ולוחמות חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף הוקפצו אמש (שני), לזירת האירוע בו נפלו 21 לוחמי צה"ל.

עם הגעת כוחות פיקוד העורף לזירה, בוצעו הערכת מצב, סריקות ומאמצי חילוץ בשיתוף יחידת החילוץ הארצית, יחידה 669, יחידת עוקץ וכוחות מאוגדה 143.

"התבשרנו על אירוע קשה, ובו קרסו שני מבנים על כוחותינו שפעלו במרכז רצועת עזה", אמר מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אל"ם אלעד אדרי, "במהלך פעילותם כתוצאה מפיצוץ קרסו שני מבנים על לוחמים רבים שנמצאו בהם באותה שעה".

"ראשונים להגיע לאירוע היו לוחמי יחידת 669 ולאחר זמן קצר הצטרפו אליהם לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה במטרה לאתר ולהוציא מין ההריסות את הלכודים הרבים", המשיך אל"ם אדרי, "חטיבת החילוץ וההדרכה מיומנת, מאומנת ומצוידת היטב לאירועים מסוג זה. אנו ערוכים ומוכנים על כוחות נוספים כדי לפעול בעומק הרצועה לאירועים דומים ככל שידרש".

10:37 | אוגדה 98 מבצעת ביממה האחרונה מתקפה נרחבת בחאן יונס. הצק"חים של צנחנים, גבעתי, וחטיבה 7 השלימו את כיתור חאן יונס ולוחמי עוצבת הקומנדו העמיקו את ההתקפה ללב המרחב, אשר משמש כמרכז כובד של חטיבת חאן יונס בחמאס.

ביממה האחרונה חיסלו הכוחות עשרות רבות של מחבלים בקרבות פנים אל פנים, בסיוע תקיפות חיל האוויר ובסגירת מעגלי אש תוך הכוונה מודיעינית.

בהיתקלויות שונות חוסלו חוליות מחבלים חמושות בטילי RPG שהיו במרחק עשרות מטרים מהכוחות, מחבלים ששיגרו טילי נ"ט ומחבלים שחוסלו בעודם עוסקים במלכוד צירים ומבנים. עוד נחשפו בפעילות הכוחות, רקטות מוכנות לשיגור, מתחמי לחימה, פירים ואמצעי לחימה רבים.

09:36 | הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

07:50 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "במהלך הלחימה במרכז רצועת עזה נפלו עשרים ואחד לוחמי מילואים".

 

"לפי הידוע לנו בשלב זה, סביב השעה 16:00, ככל הנראה נורה טיל RPG על ידי מחבלים לעבר טנק שאבטח את הכוח, ובמקביל אירע פיצוץ של מבנים, שקרסו כתוצאה ממנו, בשעה שמרבית הכוח נמצא בתוכם ובסמוך אליהם".

"למלחמה מחיר כואב וכבד מאוד. אנשי המילואים המסורים, אשר התייצבו לדגל, הקריבו את היקר מכל, למען ביטחון מדינת ישראל וכדי שאנחנו כולנו נוכל לחיות כאן בביטחון".

07:07 | הותרו לפרסום שמותיהם של עשרה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפלו הלוחמים, לוחם במילואים בגדוד 9206, חטיבה 205, נפצע באורח קשה.

הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.