מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

16:17 | מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב לבונה ומבנה צבאי במרחב כפר כילא, בו פעלו מחבלי הארגון. בנוסף, כוח צה"ל תקף בירי טנק להסרת איום במרחב עייתא א-שעב. כמו כן, מטוסי קרב תקפו אמש (חמישי) מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב בליידא לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

15:00 | תיעוד מהרחפן: מחבל זורק רימון אל עבר כוחותינו ומחוסל. לוחמי מגלן בלחימה פנים מול פנים עם מחבלי חמאס במערב חאן יונס.

 

12:00 | השבוע הסתיים אימון רחב היקף של שייטת ספינות הטילים בזירה הצפונית. האימון דימה לחימה רחבה ורב זרועית בזירה הימית הצפונית, ובמהלכו תורגל שיתוף פעולה בין ספינות הטילים לכוחות חיל האוויר, וכן תרגול משותף עם טייסת 193 המפעילה את מסוקי ה"עטלף".

10:36 | לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בכפר זעתרה שבחטיבת עציון, פעלו הכוחות פעם נוספת במרחב ממנו יצאו המחבלים לביצוע הפיגוע אתמול (חמישי) במעלה אדומים, ועצרו שני מבוקשים.

בעיר טולכרם שבחטיבת מנשה, נעצרו שני מבוקשים, ובדהיישה שבחטיבת עציון, עצרו הכוחות שלושה מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה, נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. מעל ל-1,350 מהם משויכים לחמאס.

08:20 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול במערב חאן יונס וחיסלו ביממה האחרונה למעלה מעשרה מחבלים באמצעות ירי צלפים ובאמצעות כלי טיס מאויש מרחוק.

במהלך הפעילות המבצעית, נורה טיל RPG לעבר כלי הנדסי של הכוח. מכלול האש החטיבתי זיהה את שלושת המחבלים שביצעו את הירי, בעודם נושאים מטען חבלה והכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים, לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר השמידו מחסן אמצעי לחימה, חדר מלחמה ומבנים צבאיים.

לוחמי עוצבת הקומנדו ממשיכים את הלחימה במערב חאן יונס. במהלך פשיטות על יעדי טרור, כוחות מיחידת מגלן איתרו מחסן אמצעי לחימה שהכיל עשרות רקטות, מטענים ומרגמות.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא להתקפה להשמדת מרחבי טרור ולחיסול מחבלים במרחב חאן יונס. טרם היציאה להתקפה, חיל האוויר בשיתוף מכלול האש החטיבתי תקף מבנים מבצעיים, עמדות צליפה ומחסני אמצעי לחימה.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ופשיטה על יעדי טרור במרחב זייתון שבצפון הרצועה. בפעילות צוות הקרב של חטיבה 401 בזייתון, הלוחמים חיסלו למעלה מעשרה מחבלים בירי צלפים ובאמצעות כלי טיס מאויישים מרחוק ומסוקי קרב, ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים בעמדת תצפית של הארגון במיקום אסטרטגי, על מנת לפגוע בכוחותינו. הכוחות בשטח ובאוגדת עזה הכווינו מסוק קרב אשר תקף את העמדה וחיסל את המחבלים. בנוסף, איתרו אמצעי לחימה וחשפו פירים במרחב זייתון.

06:50 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, חוסל אמש (חמישי) המחבל יאסר חנון, תושב ג'נין, מחבל הג'יהאד האסלאמי וכלוא לשעבר על רקע מעורבותו בפעילות צבאית מטעם הארגון. הוא חוסל בהכוונת שב"כ ואמ"ן ובאמצעות כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר.

יאסר היה מעורב בחודשים האחרונים במספר רב של פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל, יישובים ישראלים ועמדות צבאיות לאורך מרחב התפר, בהם היישובים מירב ומבוא דותן, ומעבר סאלם, ג'למה ועוד. המחבל חוסל בדרכו לבצע פיגוע ירי נוסף.

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה: