מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:32 | כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב צור, וחיסל את המחבל סעיד מחמוד דעיב, מחבל במערך הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו במרחב א-טירי את המשגר ממנו שוגרו מוקדם יותר היום רקטות למרחב צפת.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב, אין נפגעים.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה בגליל העליון, זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים.

18:30 |  הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

באירוע בו נפל רס"ל (מיל') אביתר עטואר ז"ל, ארבעה לוחמים מגדס״ר 6310, חטיבת 'ירושלים' (16) נפצעו באורח קשה, ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני. הלוחמים שנפצעו, פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:19 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב צפת, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, השאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

18:15 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב שדרות, זוהו שני שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה. שיגור אחד יורט, השיגור הנוסף נפל בשטח פתוח, אין נפגעים.

15:49 | צה"ל תקף במרחב עייתא א-זוט, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, וחיסל את המחבל מחמד מחמוד נג'ם, מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

כוחות אוגדה 91 זיהו לפני זמן קצר מחבל מארגון הטרור חיזבאללה ששיגר מוקדם יותר היום רקטות למרחב יפתח, ופעל בסמוך למבנה צבאי של הארגון במרחב מיס אל ג'בל. בסגירת מעגל מהאוויר, כלי טיס ומטוסי קרב תקפו את המחבל ואת המבנה הצבאי של הארגון.

בתקיפה נוספת של כוחות אוגדה 91, חוסל במרחב עיתרון מחבל חיזבאללה ששיגר היום רקטות למרחב מלכיה.

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה בשעה 14:21, מדובר זיהוי שווא.

זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, מרביתם נפלו בשטחים פתוחים בגליל העליון, אין נפגעים.

15:05 | כוחות יחידת ההנדסה של אוגדת עזה והחטיבה הדרומית בשיתוף עם יחידת יהל"ם חשפו והשמידו תוואי תת-קרקעי התקפי של חמאס במרחב רפיח. אורכו של התוואי שהושמד מגיע לאורך כקילומטר.

14:15 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום (שישי), באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ואוגדה 252, מתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוסווה במבנה ששימש בעבר כבית הספר "ג׳עפר עלי בן אבו טאלב" בשכונת זיתון. המתחם שימש את הארגון לריכוז אמצעי לחימה רבים ופעילות מחבלים במרחב.

טרם התקיפה בוצעו וננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות כנגד ארגוני הטרור המשתמשים בבית הספר ובמוסדות אזרחיים כמחסה.

09:21 | ביממה האחרונה כוחות אוגדה 98 חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור במרחב חאן יונס ובפאתי דיר אל באלח. באחת התקיפות הכוחות זיהו באמצעות רחפן מחבל שהיווה איום על הכוח והכווינו מסוק קרב של חיל האוויר שחיסל את המחבל.

בנוסף, הותקפו מרחבים מהם בוצע ירי לעבר יישובי העוטף במהלך השבוע.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים את פעילותם במרחב תל סולטאן שברפיח, בשיתוף עם כוחות חיל האוויר חוסלו עשרות מחבלים במהלך היממה האחרונה.

כמו כן, לוחמי אוגדה 252 הפועלים במרכז הרצועה חיסלו מחבל שהיווה איום על הכוחות ונשא חומרי נפץ וכן תקפו עמדת שיגור שממנה בוצע ירי לעבר כוח במרחב.

 

במהלך היממה האחרונה, חיל האוויר תקף כ-30 מטרות טרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו, עמדות ומתחמים צבאיים, מחסני אמצעי לחימה וכן אתרי שיגור במרחב חאן יונס בשיתוף פיקוד הדרום.

08:46 | כוחות אוגדה 146 זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, הכוח הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את חוליית המחבלים במרחב טיר חרפה שבדרום לבנון.

לאחר החיסול זוהה שיגור שיצא ממרחב התקיפה, מה שמעיד על המצאות אמצעי לחימה ורקטות במקום.

בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב שבעא שבדרום לבנון.