מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

20:09 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים עיתרון, בליידא ומרון א-ראס.

 

כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב בעלבכ תשתית טרור בשימוש מערך ההגנה האווירי של חיזבאללה.

 

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון, אין נפגעים.

 

בנוסף, בהמשך להתרעות על ירי רקטות וטילים בצפון הארץ לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

19:52 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כרם שלום, מדובר בזיהוי שווא.

19:31 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

18:21 | בהמשך להתרעות שהופעלו בדרום הארץ לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה.

17:56 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים אמש (ראשון) הערכת מצב במרחב רפיח שברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, מפקדי החטיבות ומפקדים נוספים.

"אנחנו עם הישגים מאוד גבוהים בלחימה ברפיח, ואני אומר לכם על זה הערכה רבה מאוד", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הלוי, "זה בא לידי ביטוי גם בכמות מחבלים הרוגים, גם בתשתיות המושמדות, בתת קרקע, במיפוי שלו, בהשמדה שלו ובהתקדמות, בלחימה בתת הקרקע, שהיא מאוד מורכבת".

 

"עצם זה שאוגדה 162 שולטת עכשיו על ציר פילדלפי מהים עד משולש הגבולות, ישראל עזה מצרים, זה דבר מאוד מאוד משמעותי לסגירה של צינור החמצן של חמאס להברחות עתידיות ואנחנו עכשיו מטפלים בנכסי תת הקרקע.

אנחנו בפירוש מתקרבים לנקודה שאנחנו אומרים פירקנו את חטיבת רפיח, היא מוכרעת לא במובן הזה שאין בה יותר מחבלים, אלא במובן הזה שהיא לא יודעת לתפקד כמסגרת לוחמת, יש לה המון הרוגים ואתם תדאגו עד סיום המשימה כאן, להרוג כמה שיותר מחבלים, ולהרוס כמה שיותר תשתיות גם בהמשך. הערכה רבה מאוד, מה שקורה כאן הוא מאוד מאוד מרשים מקצועית, תמשיכו ככה".

16:03 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כרם שלום, מדובר בזיהוי שווא.

14:45 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העוטף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח רפיח, אין נפגעים.

12:47 | אתמול (ראשון), נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא.

המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל.

11:45 | במבצע חטיבתי בכפר סילוואד בבנימין, הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים, תחקרו חשודים רבים והחרימו חומרים לייצור מטענים. במבצע חטיבתי בכפר נעמה באפרים, עצרו הלוחמים חמישה מבוקשים ותחקרו חשודים רבים.

 

לאחר בדיקה שבוצעה, עולה כי הפיצוץ שאירע אמש במרחב טול כרם שבחטיבת מנשה נגרם כתוצאה מפיצוץ מטען מצידו הפלסטיני של מרחב התפר. המטען הונח והופעל מרחוק על ידי מחבלים מאות מטרים מהחומה, במטרה למשוך כוחות למרחב הפיצוץ, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תמונות האקדחים שהוחרמו במרחב בנימין:

במהלך פעילות הכוחות בשכם שבשומרון, הלוחמים עצרו מבוקש, בחברון שבחטיבת יהודה, הלוחמים עצרו מבוקש החשוד בהסתה לטרור והחרימו אמצעי לחימה, בחוסאן ובבית פאג'ר שבחטיבת עציון ובבעלא במנשה עצרו ארבעה מבוקשים נוספים.

9:42 | כלי טיס של חיל האוויר חיסלו אמש (ראשון), בהכוונת אמ"ן ופיקוד הדרום, את המחבל מחמד צלאח, שעסק בפרויקטים ופיתוח במטה הייצור של חמאס.
צלאח לקח חלק בפרויקט פיתוח אמצעי לחימה אסטרטגיים עבור ארגון הטרור, ופיקד על מספר חוליות מחבלים בארגון שעסקו בפיתוח אמל"ח.

 

בנוסף, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות במרחב רפיח. במהלך פשיטות ממוקדות איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים והשמידו במרחב תל סולטאן משגרים מהם בוצעו שיגורים לעבר כוחותינו במהלך המלחמה.

צוותי הקרב החטיבתיים חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחותינו והשמידו מספר פירי מנהרות במרחב, וכוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה - הלוחמים זיהו מספר מחבלים שפעלו במרחב וחיסלו אותם באמצעות רחפן.

מטוסי קרב וכלי טיס נוספים של חיל האוויר תקפו מטרות טרור רבות ברצועה, בהן פירי מנהרות, חוליות מחבלים חמושים ותשתיות טרור נוספות.

 

07:32 | מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון.

 

כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט אמש (ראשון) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה"ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל.

חברי כיתת הכוננות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.