מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:00 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, ומפקדים נוספים.

 

18:08 | טנקים של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון.

 

18:00 | לוחמי צק"ח הצנחנים הרחיבו את לחימתם, ובשעה זו פועלים בשכונת 'אל עמל' בעיר חאן יונס. לכתבה המלאה.

15:11 | מטוסי קרב תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה במרחב צור ובמע'ירה שבשטח לבנון.

בין המטרות שהותקפו, מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

שתי מטרות אוויריות עוינות של חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

14:00 | עוצבת הקומנדו ממשיכה בהתקפה בחאן יונס ומעמיקה את השליטה המבצעית במעוז של מחבלי החמאס. הלוחמים המתמחים בלוחמת גרילה נלחמים בשטח מאתגר במיוחד ומביאים לידי ביטוי את ניסיונם ומיומנותם המבצעית.

11:38 | כחלק ממבצע לסיכול טרור בעיר ובמחנה ג'נין שבחטיבת מנשה, שארך כל הלילה, לוחמי צה"ל במילואים עצרו שבעה מבוקשים. כלי הנדסה חשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים ויועדו לפגוע בכוחות צה"ל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר מחבלים שירו לעברם ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה.

מסתערבי מג"ב איו"ש פעלו בהכוונת שב"כ בכפר ביר אל באשא שבחטיבת מנשה למעצר שני מבוקשים שחשודים בירי על כוחותינו. במהלך הפעילות הלוחמים ירו וחיסלו את אחד המבוקשים שירה לעבר הכוחות והחרימו את נשקו. המבוקש הנוסף החשוד בירי על כוחותינו נעצר.

בעיר שכם שבחטיבת שומרון, נעצרו שני מבוקשים והוחרמה מדפסת תלת מימדית ששימשה לייצור אמצעי לחימה.

בבית לחם ובכפר חרמלה, שבחטיבת עציון, לוחמי יחידת דובדבן עצרו שני מבוקשים. המבוקשים ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

סך הכול נעצרו במבצע 16 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

עד כה, נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,300 מהם משויכים לחמאס.

09:49 | לוחמי חטיבת הצנחנים, שפועלים בחאן יונס, פשטו ביממה האחרונה על יעדי טרור בשכונת אל-אמל, חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים והשמידו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב.

מכלול האש החטיבתי זיהה ארבעה מחבלים חמושים נעים לעבר הלוחמים, והכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל אותם. בפעילות נוספת במרחב, מכלול האש של עוצבת הקומנדו זיהה שישה מחבלים נושאים מטול RPG סמוך ללוחמים במרחב, ובתגובה הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם.

לוחמי יחידת מגלן פשטו על מספר יעדי טרור וביניהם מפקדות צבאיות שם אותרו אמצעי לחימה רבים וחוסלו מחבלים בירי מטווח קרוב.

במרכז רצועת עזה, כחלק מפעילות לוחמי חטיבת 'יפתח', פשטו הכוחות על מספר מבנים צבאיים במרחב. במהלך אחת הפשיטות, פלוגת התצפית החטיבתית זיהתה מחבלים שהסתתרו במבנה צבאי במרחב וביצעו ירי לעבר הלוחמים. דקות ספורות לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכיוון מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים.

בצפון רצועת עזה, פעלו לוחמי צק"ח 5, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב.

09:04 | בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה.

06:00 | כוחות צה"ל בשטח רצועת עזה: