מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:22 | תעודת זהות על ראא׳ד ת׳אבת, ראש מטה כוח אדם של הזרוע הצבאית של חמאס:

תיעוד מהשמדת המנהרה שחצתה מצפון לדרום הרצועה:

 

20:15 | "בדקות האחרונות קיבלנו אישור משירות הביטחון הכללי יחד עם אגף המודיעין על אישור של חיסול של בכיר חמאס שביצאנו בבית החולים שיפאא'", אמר דובר צה"ל בהצהרתו הערב, "בכיר החמאס שחיסלנו הוא ראא׳ד ת׳אבת. ת׳אבת שימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס".

"בעבר שימש כראש מערך הייצור של החמאס, הוא מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להצטיידות והתחמושת", הוא המשיך, "רא'אד היה בעשירייה הראשונה של בכירי הזרוע הצבאית. הוא מקורב לסינוואר, לדף ולעיסא".

"הוא חוסל במהלך ניסיון בריחה שלו יחד עם שני מחבלים נוספים לתוך רחבת בית החולים", סיכם, "שהייתה גם במתווה של פיגוע על כוחותינו. הוא חוסל על ידי לוחמי שייטת 13 יחד עם כוחות נוספים במרחב של סיירת נח״ל, שקד, ודובדבן, יחד עם שני מחבלים נוספים".

19:05 | היום (חמישי) בוצע תרגיל במתכונת פתע. מטרת התרגיל היתה חיזוק מוכנות צה"ל לתרחישים שונים בזירה הצפונית.

התרגיל הרב-זרועי הובל על ידי אגף המבצעים, וכלל את הפיקודים, הזרועות והאגפים וכן את המטה הכללי.

19:00 | הרמטכ"ל בגדס"ר הבדואי: "אתם מוכיחים שמי שמתגייס להיות לוחם הוא דוגמה למופת לכל אזרחי ישראל".

18:44 | כוחות צה"ל ממשיכים בניהול מרדף אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי במרחב חטיבת הבקעה והעמקים הבוקר.

 

הלילה פעלו כוחות הביטחון למעצר 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. 

"היום בבוקר בשעות המוקדמות", הסביר מפקד גדוד דוכיפת, סא"ל סהר מועדים, "מחבל פתח באש על מספר כלי רכב ופצע מספר אזרחים ישראלים. מאותו הרגע, הגדוד, כוחות חטיבת הבקעה וכוחות מיוחדים, קפצנו כולנו לבצע סריקות במרחב. אנחנו נמצאים כאן, ונמשיך להימצא עד שנמצא את המחבל, עד שנאתר אותו וננטרל אותו".

 

18:09 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "יהלום" מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון, שעל פי החשד עשתה את דרכה לעבר צפון הארץ.

אחד המיירטים ששוגרו התפוצץ מעל שמי הארץ, האירוע מתוחקר.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

17:00 | תיעוד קשה מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין: מחבל שנלקח לחקירה חושף את האלימות המינית והאונס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

13:29 | מפקד פיקוד המרכז הגיע לזירת פיגוע הירי בחטיבת הבקעה והעמקים, וקיים הערכת מצב ראשונית יחד עם מפקד החטיבה.

כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב אחר המחבל.

13:00 | צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פשט ממספר כיוונים על לב שכונת אל אמל בחאן יונס; הכוחות איתרו מאות אמצעי לחימה בשכונה.

11:57 | לפני זמן קצר חשוד הגיע ברכב למעבר הבקעה הסמוך לכפר תייסיר. לאחר שסירב להיבדק על ידי הלוחמים שהיו במקום, פרץ החשוד את המחסום. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחריו ועצרו אותו. אין נפגעים לכוחותינו והחשוד הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון.

09:44 | כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפאא'. צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

מתחילת הפעילות במרחב שיפאא ועד כה חוסלו במרחב בית החולים כ-200 מחבלים.

 

ביממה האחרונה מחבלים יצאו ממרחב המיון בבית החולים שיפאא' ופתחו בירי לעבר הכוחות שפעלו במרחב בית החולים, זאת בנוסף לירי שבוצע לעבר כוחות צה"ל ממתחם המיון בימים האחרונים.

במהלך הפעילות הכוחות פינו חוסים, חולים וצוותים רפואיים למתחמים רפואיים חלופיים שצה"ל צייד והקים על מנת לאפשר המשך טיפול רפואי ראוי.

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בחאן יונס במרחב אל אמל ואל קרארה, עד כה חיסלו הכוחות במבצע במרחב אל אמל עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הקומנדו השמידו תשתית טרור בה אותרו אמצעי לחימה. כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 איתרו מטענים ופצצות מרגמה.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהו שני מחבלים בסמוך לכוחות, המחבלים חוסלו באמצעות כלי טיס וירי פגזים. בנוסף, במהלך סריקות במרחב איתרו הלוחמים מטענים רבים.

מטוסי קרב של חיל האוויר ממשיכים לפעול בשמי רצועת עזה ותקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות כחלק מכך, ביצעו הכוחות מטס תקיפה ממוקד, בו השמידו פירי מנהרות ועמדות שיגור תת-קרקע.

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, זוהתה חוליית מחבלים בסמוך לכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל מספר מחבלים.

07:45 | בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל ירה לעבר מספר כלי רכב בסמוך לעוג'ה שבחטיבת הבקעה והעמקים, כוחות הוקפצו למקום, חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבל.

07:20 | התקבל דיווח על ירי על כביש 90 סמוך לעוג'ה שבחטיבת הבקעה והעמקים, פרטים נוספים בהמשך.