מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:32 | עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "136 חטופות וחטופים עדיין בעזה. אנחנו לא שוכחים אתכם. אף אחד לא ויתר, ואף אחד לא יוותר. יש מאמץ לאומי אדיר, תפקידנו הוא לייצר את התנאים להשיב את כולם".

"תחת חטיבת חאן יונס פעלו ארבעה גדודי חמאס, מתוכם פירקנו שניים. חיסלנו יותר מ-2,000 מחבלים בחאן יונס והשמדנו תשתיות תת-קרקעיות. שלושה מחבלי חמאס נכנעו לכוחותינו במנהרה והם מספקים מידע מודיעיני חשוב".

"סיכלנו עשרות ניסיונות שיגור רקטי, נמשיך במאמץ הזה. ממשיכים במתקפה בחאן יונס. נעמיק את ההישג. אוגדת עזה פועלת לאורך הגבבול, אין שינוי בהוראות הפתיחה באש. נמשיך לבצע רענון של כוחות לוחמים למען שמירה על כשירות".

20:24 | בתוך פחות משעתיים מאז התקיפה האחרונה בדרום לבנון, מטוסי קרב תקפו פעם נוספת מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור של הארגון לצד עמדת תצפית במרחבים מרכבא, א-טייבה ומרון א-ראס בדרום לבנון.

כמו כן, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

19:00 | במהלך הלחימה בחאן יונס, צוותי הקרב של אוגדה 98 פשטו על מאות תשתיות טרור ומוצבי חמאס. התשתיות כללו את מפקדות הגדודים, מתחמי אימונים של חמאס, מוצב תקשורת, חמ"ל חטיבת חאן יונס, בניין המודיעין הצבאי, מפעל משמעותי לייצור רקטות ומשרדים של בכירים רבים לרבות משרדו של יחיא סינוואר.

"אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני - לחימה בעל ובתת קרקע במקביל, בייחודיות ובמקצועיות, בשיתוף פעולה של כוחות מיוחדים, קומנדו וצוותי הקרב האוגדתיים", אמר מאו"ג 98, תא"ל דן גולדפוס, "מחבלי חמאס במנוסה, אנחנו פוגעים בהם ופוגעים בתשתיות שלהם בעל קרקע ובתת קרקע".

18:32 | חייל צה"ל נפצע באורח קשה היום כתוצאה מפיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל בצפון הארץ. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

מפקד צוות בקורס חובלים, סרן ע', חיסל את המחבל שביצע את הפיגוע. "בשעות הבוקר, הגעתי לשער הבסיס ושמעתי זעקות לעזרה מאזרחים. זיהיתי את המחבל ופעלתי על מנת לנטרל אותו במהירות תוך שמירה על האזרחים הנמצאים בסביבה", הוא משחזר, "כמפקד בקורס חובלים, אני מדגיש לצוערים את החשיבות של חתירה למגע, תוך שמירה על קור רוח ונחישות - בחוף ובים".

16:06 | מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים בהם שהו מספר פעילים של חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ.

בנוסף, במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

15:39 | בהמשך לטענות ביחס להוראות הפתיחה באש בגבול עזה, בצה"ל מבהירים כי אין שינוי בהוראות הפתיחה באש, וכוחות צה"ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול של אף גורם. הוראות הפתיחה באש ומדיניות הפעלת הכוח מאפשרות לכוחות לעמוד במשימה, תוך מניעת אירועי ירי כוחותינו על כוחותינו, או פגיעה באזרחים ישראליים, לרבות חטופים שעלולים להגיע למרחב.

כוחות צה"ל פרוסים לאורך מרחב הגבול, ונלחמים גם בעומק הרצועה. בחודש האחרון חוסלו עשרות מחבלים במרחב הגבול.

15:15 | כוחות אוגדה 98 פשטו על מנהרה תת קרקעית הממוקמת תחת בית הקברות בבני סוהילה בלב חאן יונס. בעת חקר המנהרה נתקלו הלוחמים במטענים, דלתות הזזה ודלתות הדף וחיסלו מחבלים ששהו בתוכה. הכוחות איתרו בתוך תוואי המנהרה משרד של מפקד הגדוד המזרחי מחטיבת חאן יונס ממנה ניהל את ההתקפה בשבעה באוקטובר, חדרי מבצעים וניהול לחימה גדודי וחדרי שינה של בכירים בחמאס. המנהרה שימשה את חמאס בניהול לחימתם נגד הכוחות בעל ובתת קרקע. לכל הפרטים.

11:52 | מחבל חמוש בסכין ניסה לדקור לוחמי צה"ל ששמרו בעמדה צבאית סמוך לתקוע הערבית שבחטיבת עציון.

לוחמי גדוד תבור חתרו למגע והגיבו בירי לעבר המחבל החמוש וחיסלו אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

11:22 | מחבל ביצע פיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל בצפון הארץ. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב וניסה לפגוע בלוחמי צה"ל באמצעות גרזן. הלוחמים הגיבו בירי וקצין צה"ל ניטרל את המחבל.

09:41 | לוחמי צה"ל ומג"ב פעלו במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת מנשה, במהלכו כלי הנדסה חשפו צירים שהוטמנו בהם מטענים במטרה לפגוע בכוחות. במהלך המבצע עצרו הלוחמים שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה, במהלך הפעילות מחבלים השליכו מטענים וירו לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. בעת ניסיון למעצר מבוקש על ידי לוחמי דובדבן בכפר אל יאמון, הוא פתח לעברם באש והם חיסלו אותו.

במקביל, לוחמי המילואים פעלו במספר מוקדי טרור בעיר שכם, בהם הקסבה, מחנה הפליטים עסכר ומחנה הפליטים בלאטה, תחקרו חשודים והחרימו ציוד צבאי.

בכפר עקב שבבנימין החרימו הלוחמים אמצעי לחימה ובכפר עזון שבאפרים החרימו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה, נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,960 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לחמאס.

08:54 | במסגרת הפעילות במערב חאן יונס, חיל האוויר בשיתוף מכלול האש של עוצבת הקומנדו תקפו באמצעות כלי טיס שני מבנים ששימשו כתשתיות טרור ובהם שהו מספר מחבלים חמושים שחוסלו.

 

לוחמי עוצבת הקומנדו זיהו וחיסלו חמישה מחבלים כשאחד מהם חמוש בRPG. הלוחמים פשטו על יעדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם RPG, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

המשגרים שאותרו על ידי לוחמי חטיבה 5 ואמצעי הלחימה שאותרו על ידי לוחמי עוצבת הקומנדו

עוד במרחב חאן יונס, לוחמי חטיבת הצנחנים המשיכו בפשיטות על יעדים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית של מחבל חמאס. כמו כן, הלוחמים זיהו וחיסלו ארבעה מחבלים שנערכו לתקיפת כוחותינו סמוך לבית החולים "אל אמל". הלוחמים פשטו על מבנה ששימש כדירת מסתור של מחבלי גא"פ ובה איתרו אמצעי לחימה.

במרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים חמושים בהיתקלויות וכן בסיוע ירי טנקים שהוכוון על ידי הלוחמים והתצפיות בשטח. כמו כן, איתרו לוחמי החטיבה אמצעי לחימה רבים במרחב.

בפאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 5 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות שונות ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב, ביניהם קלאצ'ניקוב, RPG, מטען, טילים וכן משגרים רבים.

מכלול האש של חטיבה 5, בשיתוף חיל האוויר, הכווינו כלי טיס שחיסל מחבלים בגזרה ומטוסי קרב תקפו מספר יעדים, ביניהם תשתיות טרור, עמדות נ"ט, פירי מנהרות, ועמדות תצפית.