מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:55 | התבצעה כניסה מתואמת של שיירת רכבי סיוע הומניטרי מארגון "ANERA" למרחב דרום רפיח. במהלך נסיעת השיירה, השתלטו חמושים על רכב בקדמת השיירה (ג'יפ) והחלו להובילה. לאחר ההשתלטות ולאחר וידוא נוסף כי ניתן לתקוף רק את רכב החמושים, בוצעה תקיפה לעברם.

לא הייתה כל פגיעה בשאר רכבי השיירה והיא הגיעה ליעדה על פי התוכנית. תקיפת החמושים הסירה את האיום של ההשתלטות על השיירה ההומניטרית. לאחר האירוע, שוחחו נציגי מתפ"ש עם נציגי ארגון "ANERA" שאישרו כי כלל אנשי הארגון והסיוע ההומניטרי שהיו חלק מהשיירה בריאים ושלמים והגיעו ליעדם בשלום.

המצאות חמושים בתוך שיירה הומניטרית שלא בתיאום היא בניגוד לנהלים ומקשה על אבטחת השיירות ועובדיהן ובכך גם פוגעת במאמץ ההומניטרי בעזה.

20:00 | צה"ל חושף מסמכים של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, אשר אותרו על-ידי כוחות צה"ל הפועלים ברצועת עזה. המסמכים מוכיחים מאמץ נרחב של ארגון הטרור לזייף את תוצאות הסקרים של מכון "PSR”, על מנת לייצר מצג שווא של תמיכת הציבור העזתי בארגון הטרור, במיוחד לאחר טבח השבעה באוקטובר.

16:41 | כוחות צה"ל ושב"כ השלימו היום (חמישי), מבצע לסיכול טרור במחנה פרעה בבקעה שערך כ-30 שעות במטרה לסכל טרור, לחשף תשתיות טרור ולחסל מחבלים חמושים במרחב המחנה.

 

16:00 | 12 מחבלים חוסלו ומעל עשרה מבוקשים נעצרו במבצע של כוחות הביטחון בג'נין ובטול-כרם שבחטיבת מנשה ביממה האחרונה.

14:14 | בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל העליון, מדובר בזיהוי שווא.

11:45 | מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב יארין שבדרום לבנון.

לוחמי ההגנה האווירית ירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ משטח סוריה, הכלי לא חצה לעבר שטח הארץ, אין נפגעים.

11:01 | לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח ובמהלך היממה האחרונה חיסלו עשרות מחבלים, ביניהם בפעילות משותפת של חיל האוויר וחטיבת האש 215 בה כלי טיס של חיל האוויר חיסל את המחבל אוסאמה גאדאללה, ששימש כמפקד במודיעין הצבאי של גא"פ ולקח חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר.

כוחות אוגדה 98 פועלים במרחב חאן יונס ופאתי דיר אל בלאח, וביממה האחרונה חיסלו עשרות מחבלים, חלקם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

אוגדה 252 ממשיכה לפעול במרכז הרצועה. הכוחות חיסלו חוליית מחבלים באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ומבצעים פשיטות ממוקדות במרכז הרצועה.


במהלך היממה האחרונה, חיל האוויר תקף כ-40 מטרות טרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו, עמדות ירי מאויישות, מבנים צבאיים, תשתיות טרור ועוד.

08:32 | בדיקות צופרים של פיקוד העורף יתקיימו היום (חמישי) בשעה 10:05 בעפרה, בשעה 10:10 בדולב ובשעה 10:15 בכפר אדומים.

אם תופעל התרעת אמת, תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת. במקביל, תופץ התרעה גם בישומון פיקוד העורף ובאמצעי ההתרעה המשלימים.

מידע נוסף ניתן למצוא במוקד פיקוד העורף בטלפון 104, באמצעות מסרוני וואטסאפ לטלפון 052-9104104, בפורטל הלאומי בכתובת: oref.org.il וברשתות החברתיות.

7:46 | במבצע של לוחמי הימ"מ, שב"כ, וכוחות צה"ל בטול כרם שבמרחב חטיבת מנשה ובפיקוד חטיבת כפיר, לאחר קרב ירי, לוחמי הימ"מ חיסלו בהכוונת השב"כ חמישה מחבלים אשר התחבאו במסגד. בין המחבלים, חוסל מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס.

מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, היה מעורב בפיגועים רבים, וכן בהכוונת פיגוע הירי בחודש יוני האחרון, במהלכו נרצח אמנון מוכתר ז"ל. מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", היה מעורב בתכנון פיגועים נוספים. בנוסף, בוצע מעצר של פעיל טרור נוסף.

במהלך הלחימה לוחם ימ"מ נפצע באורח קל ובסיום הפעילות פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בימים האחרונים צוות הקרב של חטיבת כפיר נלחם ומוביל את הלחימה במרחב טול כרם.

05:43 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל עראמשה, מדובר בזיהוי שווא.