מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

20:20 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: יצאנו למלחמה הזאת מתוך כאב גדול, ואנחנו נחושים לנצח ולהחזיר את יקירינו הביתה. רק מאז תחילת הפעילות הקרקעית נתקפו למעלה מ-2,500 מטרות".

20:10 | הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל היום בפיקוד הצפון:

"אנחנו שמים מטרה חד משמעית להחזיר מצב בטחוני טוב משמעותית בגבולות, לא רק בעוטף עזה, ואנחנו מבינים היטב ושומעים הרבה גם מה התחושות בקרב התושבים בצפון. אנחנו מוכנים כל רגע לעבור למתקפה בצפון, אנחנו מבינים שזה יכול לקרות, אנחנו מאוד סומכים עליכם שההגנה כאן היא חזקה. מאוד סומכים עליכם".

"אני יודע שהרוח מאוד חזקה, אני יודע שאנשים עם אמביציה בשמיים. מאוד מאמין בכם, אני חושב שמערך המילואים, זה היה לי ברור גם קודם, אבל זה כל כך מוחשי, ואהבה גדולה למדינת ישראל".

20:00 | קולות הקשר מהפעילות המשותפת של מח"א ומז"י:

"קודקוד הכרעה, כאן מפקד חיל האוויר ומפקד זרוע יבשה. אתה צריך איזשהו סיוע? אנחנו מעליך. אלופים יקרים, כאן קודקוד הכרעה. אני מקבל כל מה שאני צריך כבר שבוע שלם".

 

"רוצה להגיד לכם שאני מרגיש אתכם איתנו כאן יחד עם הלוחמים ויחד עם עם ישראל כולו. זו מלחמה משותפת בה כולנו נלחמים ומרגישים אחד את השני. אני כנציג הקדמי של זרוע היבשה בחזית הלחימה מרגיש את חיל האוויר פה איתי בכל שלב מה-ש', מלפניו ועד עכשיו. בעוצמה, חזק מתמיד, קרוב ואיתנו מאי פעם. רק תמשיכו ככה ואנחנו בדרך לניצחון, תודה רבה על השיחה".

"קודקוד פיצוץ ממפקד חיל האוויר, רצינו לאחל לך הצלחה גדולה וחיבוק גדול. לך ולכל החיילים הלוחמים. ולדחוף קדימה כמו שאומר פה מפקד זרוע היבשה. רות, כאן קודקוד תודה רבה. כמו כן, תודה רבה על כל העזרה הצמודה, על מספרי תקיפות פנומנליים. הרגשנו את החיבוק הגדול שלכם לכל אורך הדרך".

"קודקוד פיצוץ כאן קודקוד, תדעו שאתם עושים עבודה פיצוץ, תמסור לכל המילואימניקים שעזבו את הבית שאנחנו מאוד מאוד גאים בהם ונעשה כל מה שהם רוצים וצריכים כדי שיעמדו במשימתם, ואתה תמשיך לדחוף קדימה. קודקוד, קיבלתי. יש פה מורל גבוה ואנחנו לא צריכים כלום. אז קחו את האהבה של עם ישראל ואת הגאווה שלו בכם, וקדימה לאט לאט עד הסוף, מקודשות פיצוץ, היישר".

19:00 | בשבוע האחרון, אוגדה 36 יצאה להתקפה בצפון רצועת עזה, כחלק מהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועה, והגיעה לקו החוף בעזה. תפקיד האוגדה הוא לכתר את העיר עזה, לתקוף ולהשמיד יעדים נבחרים, ביניהם נכסים משמעותיים, ומפקדות טרור של חמאס. לכל הפרטים

 

18:07 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים.

17:04 | כחלק מהמאמץ לסריקת מרחב בית חאנון, איתרו כוחות מחטיבה 551 אמצעי לחימה רבים וכן חומרי מודיעין, בבית מגורים באזור. בפעילות אותרו, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותת מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, אמצעי מיגון, רחפנים חמושים וטילי RPG.

אמצעי הלחימה והרחפנים שאותרו

חלק מאמצעי הלחימה הושמדו וחלקם הובאו ארצה לצרכי מחקר. בנוסף, כוחות מיוחדים של צה"ל איתרו מעבדה לייצור חומרי נפץ והשמידו אותה.

 

16:12 | בהמשך להצהרתו המיוחדת של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לכתבים הבינלאומיים בנושא הניצול השיטתי שחמאס מבצע במתקנים רפואיים עבור פעילות טרור, מצורפים התוצרים שהציג תא"ל הגרי.

12:54 | זוהה כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית.

בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב אביבים מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב מלכיה. צה"ל תקף בארטילריה לעבר מקורות הירי.

12:30 | בורות ירי בגני שעשועים ומשגרים סמוך לבריכות ילדים - כוחות צה"ל ממשיכים לחשוף את ניצול האוכלוסייה בעזה לצרכי הטרור של חמאס.

 

12:07 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים.

11:53 | מפקד פיקוד המרכז חתם על צו הריסה לבית המחבל שביצע את פיגוע הירי בנחלת בנימין בתל אביב. בנוסף, הלילה נעצרו 36 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, ולאחר חילופי אש באבו דיס נהרג המחבל נביל חליבה.


אמל"ח שהוחרם בחטיבת יהודה

10:06 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישוב מתת, שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל.

08:12 | כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים בקרבות פנים אל פנים ולהכווין כלי טיס להשמיד תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של חמאס ברצועת עזה.

הלילה (ראשון), הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות.

 

בפעילויות המשולבות לכוחות היבשה והאוויר ברצועה, נתקפו עד כה מעל ל-2,500 מטרות.

 

06:00 | מצורפות תמונות מהפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל ברצועת עזה:

05:54 | בהמשך להתרעה שהופעלה במשגב עם, מדובר בהתרעת שווא.