מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

22:06 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב הגליל, לאחר בדיקה מדובר בזיהוי שווא.

21:01 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו: מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

20:46 | כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בשטח רצועת עזה. מוקדם יותר היום, קיים מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב שעסקה בין היתר בסוגיית המנהור וחשיפת הפירים בשטח הרצועה.

בהערכת המצב השתתף גם קצין ההנדסה הראשי, תא"ל עידו מזרחי.

20:15 |דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "לוחמי צה"ל חיסלו הלילה מחבלים ומפקדי שטח בכירים במהלך הלחימה. לוחמים על הקרקע עוסקים בהשמדת פירי מנהרות ותשתיות. הלוחמים השמידו מתחם צבאי ובו 50 בורות רקטות מתחת למסגד. בצפון אנחנו תוקפים מטרות באופן רחב, בתגובה לירי היום. מסרנו הודעה ל-240 משפחות של חטופים".

20:00 | הרמטכ"ל בטייסת ה'אדיר' (F-35):

"אנחנו חודש כבר במלחמה", אמר הרמטכ"ל, "פוגעים קשה בחמאס ובהנהגה, במפקדים, במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאיזורים אחרים. הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון".

"יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו".

19:11 | צה"ל תוקף כעת מטרות של חיזבאללה בלבנון.

18:30 | במהלך הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו וחשפו עדויות לשימוש של חמאס במתחמים אזרחיים לצרכי טרור.

 

במהלך פעילות לאיתור תשתיות טרור וטיהור המרחב של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נמצאו בורות שיגור לרקטות במתחם של מסגד והשמידו אותם.

 

בנוסף, במהלך מספר פעילויות נמצאו על ידי הלוחמים ביממה החולפת למעלה מ-50 רקטות מוכנות לשיגור אל עבר ישראל, בתוך מתחם של תנועת נוער בצפון הרצועה.

 

"ביממה האחרונה גדוד 614 חשף תשתיות חמאס, רקטות שנמצאות בתוך שטח אזרחי ומכוונות לשטח מדינת ישראל", אמר מג"ד 614, סא"ל אדנירם, "תשתיות מנהור שנמצאות בתוך שטחים אזרחים, השמיד מחבלים והשמיד תשתיות של האויב. נמשיך ביממות הקרובות להשמדת התשתיות ולהשמדת הכח הצבאי של חמאס ומפה נמשיך וננצח".

16:58 | זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. צה"ל מגיב בארטילריה לעבר מקורות הירי.

16:41 | הופעלו התרעות במרחב צפון הארץ.

15:41 | מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נוח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

 

עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה"ל.

14:13 | בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.

 

14:00 | אתמול (ראשון), נחנך חמ"ל התצפיות החדש שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים, זאת כחודש לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס.

12:00 | תחמושת, ציוד רפואי, מזון ואמצעי לחימה מתקדמים - כך נראה המאמץ הלוגיסטי שמסייע ללחימה בעזה.

11:44 | הלילה נעצרו 38 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון מתוכם חמישה מחבלים בחמאס.

במבצע לסיכול טרור בחטיבת יהודה נאטמו שלושה בתי דפוס בחברון ובקלקס אשר שימשו להדפסת חומרי הסתה לחמאס. במהלך סריקות אמצעי לחימה ברחבי חטיבת מנשה נמצא נשק מאולתר, רובה אוויר וציוד צבאי.

במהלך פעילויות לסיכול טרור בחלחול, בבית ענאן, ובג'בל שמאלי התקיימו הפרות סדר בוצעו זריקת אבנים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו בירי וזוהו פגיעות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-850 מהם משויכים לחמאס.

08:02 | כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לחמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים.

 

במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור.

 

במסגרת פעולות חיסול מחבלי חמאס, מטוסי קרב של צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס ביניהם- ג'מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בחמאס. בשנת 1993 ביצע ג'מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה.

 

כמו כן חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

06:00 | מתוך הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, ברצועת עזה:

05:59 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר משפחתו עודכנה. לאתר החללים, לחצו כאן.