מערכת את"צ

22:16 | כלי טיס של צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו, תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון.

21:46 |  זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

20:18 | כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב יקינטון. בנוסף, כלי טיס מאוייש מרחוק תקף מחבל שזוהה מפעיל רחפן שנע לעבר שטח ישראל במרחב הגבול. כמו כן, חוסל מחבל שהתקרב למרחב הגבול בחניתה.

מאז תחילת הלחימה, סיכלו כוחות צה"ל בפיקוד הצפון חוליות מחבלים בשטח לבנון, רובן לפני שהשלימו את משימתן וירו לשטח הארץ. כוחות חי"ר, קומנדו, טנקים וארטילריה לצד כלי טיס של חיל האוויר, ממשיכים במוכנות גבוהה בהגנה ופועלים כל עת להסרת האיום. כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות הגנה לצד היערכות לביצוע תכניות מבצעיות נוספות.

19:44 | הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמות ולוחמי תותחנים: צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מפקדים של האויב, כמה שיותר לוחמים של האויב, כמה שיותר תשתיות של האויב".

 

19:15 | מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: "סיימנו את השלב הראשון במלחמה, עברנו לשלב השני של ההתקפה, שתלך ותתעצם. המלחמה הזאת תהיה ארוכה - שבועות וחודשים. באותה שבת 7 באוקטובר, אני מודע לכך שהביטחון האישי של הרבה מאזרחי ישראל נפגע. אנחנו ביחד עם אזרחי מדינת ישראל, יחד איתכם".

18:03 | בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה בקריית שמונה, זוהו שישה שיגורים לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל משיבים אש לעבר מקורות הירי. בנוסף, בהמשך לדיווח על שלושה שיגורים שנורו משטח לבנון לשטח ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף את המשגר ממנו בוצע הירי.

17:34 | הופעלה התרעה בקריית שמונה.

17:19 | צה"ל המשיך לתקוף ולחסל מחבלים ברצועת עזה, לוחמי צה"ל שפעלו בסמוך למעבר ארז זיהו מספר מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה בשטח רצועת עזה, לאחר הזיהוי הלוחמים ניהלו מולם קרב, הרגו מספר מחבלים ופצעו נוספים. במקביל, התרחשו מספר קרבות נוספים בהם חוסלו מחבלים.

בנוסף, כלי טיס בהכוונת לוחמי צה"ל תקפו שני מבני כינוס של חמאס וחיסלו מספר מחבלים.

17:06 | כלי טיס של צה״ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב, מדובר בחוליה שביצעה שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. בתקיפה הושמדו גם אמצעי לחימה רבים איתם תכננו המחבלים לבצע שיגורים נוספים לעבר שטח ישראל.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו משטח לבנון לעבר מרחב הר דב מוקדם יותר היום.

בהמשך לדיווח הראשוני על התרעת בצפון הארץ, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שני שיגורים בהצלחה, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח. כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים לעבר מרחב מלכיה ומרחב עראמשה. אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

16:57 | הופעלה התרעה במרחב הצפון, הפרטים בבדיקה

15:21 | כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים.

 

14:09 | כלי טיס של חיל האוויר שמוכוונים על ידי כוחות צה״ל תקפו מבנים צבאיים של חמאס, בחלקם שהו מחבלים של הארגון. בנוסף, הותקפו עמדות נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות.

 

הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.

 

10:24 | כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת חמרה בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל; נעצרו הלילה 23 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה רבים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים.

 

 

10:10 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "במהלך הלילה הרחבנו את כניסת כוחות צה"ל לרצועה והם יצטרפו לכוחות שכבר נלחמים. הפעילות מהקרקע מורכבת וכוללת סיכונים, גם לכוחותינו. נעשה כל שביכולתינו מהאוויר, מהים ומהיבשה על מנת להבטיח את ביטחון כוחותינו ולהשיג את מטרות המלחמה. הבוקר מתגייס מחזור חדש של תצפיתניות לצה"ל, ראינו את גבורתן במהלך מתקפת הפתע של השבעה באוקטובר. בחודש הקרוב אנחנו מתכוונים להמשיך את גיוסי נובמבר כסדרם". 

08:38 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה מעל ל-450 מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור.

 

במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

 

במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

06:00 | סיכום מחבלי החמאס שחוסלו עד כה ע"י כוחות צה"ל ושב"כ: