מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:50 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "השמדנו את רשת מנהרות הטרור האסטרטגית ב"רובע הבכירים" בלב העיר עזה. כוחותינו חיסלו יותר מאלפיים מחבלים מהאוויר, מהים ומהקרקע".

"הגדלנו את כמות הלוחמים במזרח חאן יונס. אנחנו במוכנות גבוהה - נמשיך לפעול להרחקת חיזבאללה מהגבול. לא שוכחים כי עלינו להשיב את כל החטופים מעזה, חמאס אחראי לשלומם".

"גבורת הפצועים נותנת ביטחון ונחישות. נמשיך לדרוש מהעולם סיוע רפואי לחטופים, אבל סומכים רק על עצמנו".

20:14 | צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגבול. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

20:00 | לאחר שנחשף אמש "רובע הבכירים" של חמאס בעיר עזה, הושמדו תוואי המנהרות.

18:41 | צה"ל ימשיך להתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע, נדגיש כי הכניסה לשטחי האימונים אסורה והיא מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים.

צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים.

צה"ל מדגיש כי במידה ונתקלתם בנפלי חימוש, ההנחיה היא להתרחק ולדווח למשטרת ישראל. נפלים מהווים סכנת חיים ועלולים להכיל חומרי נפץ. הנחיות אלו מצילות חיים.

18:30 | פלגת לוחמים של יחידת לוט"ר מחטיבת המרום נלחמת לראשונה בעזה כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים ועושה בנוסף שימוש ביכולותיה מבצעיות הכוללות פריצה, חבלה וצליפה.

17:15 | כוחות אוגדה 36 השיגו אחיזה מבצעית בשכונת שג׳עייה. כוחות צה"ל ימשיכו לאחוז במרחב ולבצע פעולות ממוקדות בשכונה על פי צורך מבצעי. לכל הפרטים.

15:30 |כוחות אוגדת 'הבזק' (99) מתמרנים לראשונה. הלוחמים השלימו מבצע אוגדתי במרחב הדרומי לעיר עזה, במהלכו הרחיבו את אזור הפעילות של צה"ל במרכז הרצועה.

15:06 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שנתקפו, עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה. כמו כן צה"ל תקף באמצעות כלי טיס ומסוקי קרב של חיל האוויר, טנקים וירי ארטילרי תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון.

 

בנוסף צה"ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים דובב, אביבים והר דב, צה"ל תקף באש את מקורות הירי. בנוסף זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ערב אל עראמשה, השיגורים לא חצו לעבר שטח מדינת ישראל, כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה שביצעה את הירי.

בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מספר מטרות אוויריות שחצו משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. במהלך האירוע שוגר מיירט והאירוע הסתיים.

12:00 | במהלך התקפה של יחידת דובדבן, הפועלת תחת עוצבת הקומנדו, בלב העיר חאן יונס נפלו רס"ל ליאב אלוש ז"ל, רס"ר (במיל') איתן נאה ז"ל מיחידת דובדבן ורס"ר (במיל') טל פיליבה ז"ל, לוחם ביחידת יהל"ם.

לוחמי היחידה חזרו בימים האחרונים למקום ההיתקלות ולמבנה ממנו ירו המחבלים והפעילו מטענים נגד הכוח. בשיתוף פעולה עם כוחות ההנדסה פוצצו את הפירים שנמצאו בתוך המבנה, מהם יצאו המחבלים שירו לעבר כוחות צה"ל. לכל הפרטים.

09:40 | כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לחמאס.

הלוחמים עצרו מבוקש בכפר צידא שבמנשה. במקום אותרו והושמדו מטענים מאולתרים, וחומרים להכנת מטענים. בדיר אל עצון שבגזרת החטיבה מצאו חלקי נשק ותחמושת.

בכפר רוג'יב שבשומרון עצרו הלוחמים שני מבוקשים, איתרו והחרימו שני אקדחים, M-16, תחמושת וחלקי נשק. בנוסף, בעיר חברון אותרה תחמושת ובכפר דהרייה שביהודה אותרו והחרמו 11 רכבים בלתי חוקיים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,420 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

09:02 | מטוס קרב של חיל האוויר וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה, ומשגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל אמש.

כמו כן, הכוחות תקפו בארטילריה בשטח לבנון.

 

בהמשך להתרעות בצפון הארץ אמש, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

08:28 | עשרות כלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-230 מטרות של חמאס ביממה האחרונה בשטח רצועת עזה.

 

מכלול האש של חטיבה 7 זיהה מחבלים במבנה במרחב חאן יונס. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. בהמשך, זיהה והשמיד המכלול משגר שהכיל רקטות שכוונו לשטח הארץ.

 

במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי המילואים מצוות הקרב החטיבתי 551 בג'באליה, פעלו הכוחות לפינוי מוסדר של אוכלוסייה דרומה משטח של מתחם בתי ספר. הלוחמים ערכו סריקות בבית הספר ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.

 

במבצע לילי תקפו כוחות זרוע הים כלי שיט שהיו מיועדים לשימוש הכוחות הימיים של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

מכלול האש של חטיבת המילואים 14 זיהה מחבלים במרחב שאטי. חיילי המילואים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו את המחבלים מהאוויר.

07:00 | תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:56 | הותרו לפרסום שמותיהם של 3 חללי צה"ל אשר משפחותיהם עודכנו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפלו סגן עומרי שורץ וסגן איליאן יעקב נפצעו באורח קשה קצין ושני צוערים מגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצעו באורח קשה בקרב ברצועת עזה.

לוחם במילואים ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע באורח קשה בקרב ברצועת עזה. קצין שריון בגדוד 532, חטיבה 460, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם שריון במילואים בגדוד 9218, חטיבת קרייתי (4), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הפצועים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.