מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

22:03 | צה"ל, בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ, חיסל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון.

עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו.

בין היתר בהכוונת מספן המודיעין של זרוע הים אותרו והושמדו מחסני אמצעי לחימה, אתרי מנהור בקרבת החוף, מוצבי אימונים ועמדות תצפית של חמאס.

20:25 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "היום התקבלה רשימת שמות של נשים וילדים חטופים שעתידים להשתחרר. חמאס מפעיל טרור פסיכולוגי, אל תפיצו שמועות, נדווח לציבור מידע מאומת. ליבנו עם המשפחות, נמשיך ללוותן ולעדכן בכל מידע מהימן".

"ההשתלטות על צפון עזה - שלב ראשון במלחמה ארוכה, נערכים לשלב הבא. בצפון - צה"ל תקף מחבלים שניסו לבצע ירי נ"ט. עדכנו את משפחותיהם של 392 חללי צה"ל שנפלו בקרבות. שלב שחרור החטופים הוא שלב תחום בזמן, לאחריו נמשיך בלחימה".

19:00 | צק"ח נח"ל פועל בימים אלה בפאתי ג'באליה. במהלך הפשיטה, איתרו הלוחמים שישה פירי מנהרות טרור, אחד מהם בתוך מסגד. בפרדס סמוך למסגד, אותרו משגרי רקטות ואמצעי לחימה. כלל אמצעי הלחימה והרקטות אותרו בקרבת מבנים אזרחיים, בתי ספר ובתי מגורים במרחב.

16:42 | כוחות הביטחון עצרו 40 מבוקשים ברחבי איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים, 3 מהם משויכים לחמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,950 מבוקשים בפיקוד המרכז, כ-1,100 מהם משוייכים לחמאס.

16:00 | בלחימה בפאתי ג'באליה, חטיבה 401 חשפו תשתיות תת-קרקעיות ואמל"ח מתחת למיטות שינה של ילדים. לתיעוד.

15:27 | מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון.

 

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאוייש מרחוק וטנקים חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי.

14:39 | מנהל בית החולים שיפאא נעצר והועבר לתחקור בשב"כ לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר, שימש כמפקדה של חמאס.

חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה תחת בית החולים, בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו.

מעבר לכך, לאחר הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, הארגון השתמש בבית החולים כמקלט עבור מחבליו ואף לקח לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. דו"ח פתולוגי אישר כי רצח רב"ט נועה מרציאנו אירע בשטח בית החולים.

בבית החולים תחת ניהלו התקיימה פעילות טרור ענפה של חמאס. החלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור.

12:40 | זוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר שטח מדינת ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים.

בנוסף, מחבלים שיגרו משעות הבוקר מספר טילי נ"ט ומרגמות לעבר מספר מרחבים לאורך הגבול.

 

כלי טיס של צה"ל תקף מספר משגרים מהם בוצעו השיגורים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" משגר נוסף ממנו בוצע ירי. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

12:30 | במסגרת פעילות הכוחות בצפון רצועת עזה, לוחמי יחידת אגוז ביצעו פשיטות ממוקדות על יעדי טרור בלב העיר עזה. במסגרת פעילותם ובהכוונה מודיעינית מדויקת, הכוחות פשטו על יעדי טרור של חמאס והשמידו תשתיות טרור.

 

09:52 | הרמטכ"ל נפגש עם מפקדי החטיבות של אוגדה 36, בתוך רצועת עזה, וקיים הערכת מצב להמשך יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה.

 

"אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה שהלחץ בתמרון הוא זה שיביא את היכולת להשיג גם את מטרת המלחמה הזו, לייצר את התנאים לשחרור החטופים", אמר הרמטכ"ל, "אנחנו לא מסיימים את המלחמה - אנחנו ממשיכים עד הניצחון, והולכים קדימה וממשיכים באזורים אחרים של חמאס. מאוד גאה בכם, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל".

09:08 | כלי טיס של צה"ל זיהה ותקף חוליית נ"ט במרחב זרעית. במקביל, כוח צה"ל תקף את החולייה בארטילריה. בהמשך להתרעות במרחב צפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי.

טיל קרקע-אוויר שוגר במהלך הלילה לעבר כלי טיס של צה"ל בשטח לבנון. הטיל יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לשיגור, כלי טיס של צה"ל תקפו את המשגר ממנו שוגר הטיל ועמדת אחסון אמל"ח.

08:07 | במהלך פעילות צה"ל ברצועה, הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה כ-300 מטרות טרור של חמאס, ביניהן מפקדות מבצעיות, מנהרות לחימה תת קרקעיות, מחסני אמל"ח, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור נ"ט.

 

חטיבת האש 215 באוגדה 162 תוקפת מטרות טרור במרחב שכונת ג'באליה. בהכוונת החטיבה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מחבלים שנעו לכיוון כוחות צה"ל עם אמל"ח והותקפה עמדת תצפית שסיכנה את כוחותינו על ידי חימוש מונחה מדויק.

 

כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים חיסלו מספר חוליות מחבלים במהלך קרבות בצפון הרצועה, בהכוונת לוחמי חטיבת גולני. לוחמי צק"ח 828 איתרו פיר מנהרה הממוקם בתוך מסגד.

לוחמי גדוד ההנדסה 924 בחטיבה 12 איתרו במרחב החקלאי של בית חאנון פיר מנהרה והשמידו אותו. לוחמי חטיבה 14 איתרו בבית אזרחי במרחב בית חאנון אמצעי לחימה רבים ופיר מנהרה.

06:00 | חטיבה 454, המתכללת את האש האווירית והארטילרית של אוגדה 252, פועלת מזה חודש במרחב העיר עזה. החטיבה העניקה סיוע אש לכוחות האוגדה הנלחמת במרחב בית חנון וג'אבליה.

כמו גם, הפעילה אש אווירית בעזרת מטוסי קרב וכלי טיס נוספים ואש ארטילרית, הכוללת עשרות תותחי 155 מ"מ ומשגרי רומ"ח.

האש היוותה עמוד ענן לכוחות מתמרנים בשטח ומנעה ניסיונות ירי נ"ט וצליפה לעבר כוחותינו. החטיבה הייתה אחראית על מספר הצלחות מבצעיות משמעותיות ועל חיסול מחבלים רבים, מהאוויר ומהיבשה, בעזרת סיוע אווירי וארטילרי, תוך שיתוף פעולה צמוד עם הכוחות.