מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:20 | שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה הלילה, במהלך פעילות ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי החמאס. הכוחות פשטו על איתור של החמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובאחזקת החטופים. לא חולצו חטופים בפעילות זו.

הודעה נמסרה למשפחות הפצועים.

צה"ל ממשיך לפעול במגוון דרכים מבצעיות ומודיעיניות יחד עם ארגוני הביטחון הנוספים, לשחרור החטופות והחטופים, ואיסוף מידע אודותיהם.

נציגי צה"ל עומדים בקשר עם משפחות החטופים באופן שוטף, ומעדכנים אותן בכל מידע מאומת אודות יקיריהן.

חמאס מנסה וינסה לייצר טרור פסיכולוגי. יש להימנע מהפצת שמועות ועובדות שאינן מאומתות.

20:15 | "אנחנו נמצאים בשלב העצים של הלחימה הקרקעית, כוחותינו פועלים בלב מרכזי הכובד של החמאס, בדרום ובצפון במקביל", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו הערב, "הכוחות פועלים באופן מבצעי ובאומץ לב במרחבים מאתגרים וממולכדים במטענים רבים. אנחנו מנהלים קרבות עזים עם מחבלי חמאס שמתחבאים מתחת לקרקע ועולים בגלל פעילות כוחותינו וככה נוצרים קרבות ונהרגים מחבלים".

20:00 | במסגרת פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בלב שכונת שג'עייה, נתקלו כוחות מהיחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר) יחד עם לוחמים מגדוד 74 בחוליית מחבלי חמאס במתחם בית ספר בלב השכונה. לפרטים המלאים.

 

19:27 | כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך היום מספר מטרות טרור של חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור. כמו כן, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

18:13 | מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שפעל בעמדה צבאית, סמוך לכפר יעבד שבחטיבת מנשה. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים. כתוצאה מירי המחבלים נפצע לוחם צה"ל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בנקודה ופונה בהכרה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחתו עודכנה. הכוחות פתחו במרדף אחר המחבלים ומציבים חסימות במרחב.

18:08 | בוצע ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מתת.

כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מרחב הירי.

17:45 | "כמו חממי, ככה גבעתי: נילחם כמו שחממי נלחם בעוז רוח עם פיקוד מלפנים ובנחישות"- חטיבת גבעתי נלחמת בחאן יונס, המח"ט מקדיש את הפקודה לזכרו של אל"ם אסף חממי ז"ל.

16:08 | בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שברי יירוט. מספר שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב הגבול.

צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי ומטרות נוספות בשטח לבנון.

15:45 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים להילחם באזור חאן יונס, הנחשב למעוז עיקרי של חמאס. לוחמי האוגדה חיסלו עשרות מחבלים בקרבות, פעלו לאיתור והשמדת פירים והכווינו תקיפות מדויקות מהקרקע ומהאוויר. לכל הפרטים.

 

15:20 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם מגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) נפצע באורח קשה היום (שישי) בקרב בצפון רצועת עזה. הפצוע פונה לקבלת טיפול בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

12:45 | בפעילות משותפת של כוחות שב"כ וצה"ל בחטיבת הבקעה העמקים כנגד יעדי טרור, נעצרו שני מבוקשים תושבי מחנה הפליטים פרעה - מועאד עבדאללה, יליד 1990, פעיל טרור בולט כלוא לשעבר, ומועתז אל ג'וואד, יליד 1998, פעיל טרור בולט, כלוא לשעבר על רקע פיגוע ירי.

במסגרת חילופי אש עם הכוחות נהרגו מספר מחבלים ובהם ברא אמיר ועמר צובח - שניהם חמושים המעורבים בפעילות טרור כנגד כוחותינו. על המחבלים שחוסלו אותרו שני נשקי M-16.

בפעילות בכפר סילת א-דהר נעצר בהכוונה מודיעינית של שב"כ מחבל החשוד במעורבות בירי לעבר כוחות בתאריך 3.12.2023, ממנו נפצע חייל צה"ל. בנוסף, במסגרת הפעילות אותר והוחרם נשק מסוג קרלו.

בפעילות בכפר רומאנה שבחטיבת מנשה פעלו לוחמי המילואים והחרימו רובה מסוג "שוטגאן", תחמושת וציוד צבאי. בכפר אבו סנינה שבחטיבת יהודה הוחרם נשק מסוג קרלו, תחמושת וחומרי הסתה.

בכפר אל חאדר החרימו לוחמי המילואים רוגטקות. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בלוקים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. זוהתה פגיעה. בכפר רנתיס איתרו הלוחמים והחרימו כספי טרור.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,175 מהם משויכים לחמאס.

12:36 | לוחמי צה"ל מגדוד ההנדסה במילואים 749 מצוות קרב החטיבתי של ביסל"ח השמידו אתמול (חמישי) מבנים ובהם תשתיות טרור ששימשו לפעילות צבאית של החמאס באוניברסיטת "אל-אזהר" שבשכונת רימאל ברצועת עזה.

במתחם האוניברסיטה אותרו תשתיות אויב, ביניהן, תוואי-תת קרקע היוצא מחצר האוניברסיטה ונמשך עד לבית ספר כקילומטר ממנה.

כמו כן אותרו אמצעי לחימה רבים מסוג מטעני חבלה, חלקי רקטות, משגרים, מערכות הפעלה של חומרי נפץ ושלל אמצעים טכנולוגים שהועברו לתחקור מודיעיני.

הממצאים בשטח מראים כי חמאס ניצל את מבנה האוניברסיטה לצורך לחימה נגד כוחותינו.

בנוסף לוחמי צה"ל במילואים מחטיבה 14 פשטו על חמ"ל תצפיות של חמאס באזור בית החולים שאטי, בחמ"ל אותרו כ-200 מכשירי קשר ועשרות מצלמות. במרחב החמ"ל אותר פיר לחימה, מחסניות, רימונים, עמדת צליפה, ציוד צבאי וחרכי ירי.

08:47 | לוחמי צה"ל הפועלים בשטח הרצועה ממשיכים בקרבות עם מחבלים, באיתור והשמדת פירים תת קרקעיים, אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות. ביממה האחרונה נתקפו מעל 450 מטרות מהאוויר מהים ומהיבשה.

כחלק מהפעילות של חטיבה 7 בחאן יונס, תא התקיפה של החטיבה הכווין מספר כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסלו מחבלי חמאס רבים. גל התקיפות ארך כשעתיים והיה רציף וממוקד.

 

שלושה מחבלים שזוהו על ידי הלוחמים הותקפו על ידי כלי טיס מאוייש מרחוק. שניים מהמחבלים חוסלו והשלישי חשף את מיקומם של המחבלים הנוספים אשר הסתתרו במבנה צבאי בו התכוננו לבצע ירי רקטי לעבר כוחותינו.

 

מכלול התקיפה היבשתי חיסל יחד עם כלי טיס של חיל האוויר, ברצף תקיפות אוויריות את המחבלים.

 

"העבודה העיקשת והמקצועית של אנשי סיוע האש", אמר מפקד סיוע האש של חטיבה 7, רס"ן נ', "בשיתוף כוחות החטיבה בשטח וכוחות חיל האוויר הביאה לסגירת המעגל במהירות - איתרנו וחיסלנו את כלל המחבלים באירוע".

כמו כן, ביממה האחרונה, כוחות רבים של זרוע הים תקפו באמצעות פגזים וחימוש מדויק תשתיות טרור ששימשו את הכוחות הימיים של חמאס במרכז ובדרום הרצועה, על מנת לפגוע בצורה נרחבת ביכולותיהם הימיות והמודיעניות.

בין המטרות שנתקפו, אתרים צבאיים ומוצבים בהם פעלו מחבלי הארגון, עמדות תצפית ומחסנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה.

הכוחות ממשיכים בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה ותוקפים תשתיות טרור במרחבים הימיים.

08:32 | במהלך הלילה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה על ידי כוחות צה"ל במרחב הר דב.

 

כמו כן, בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן אתמול (חמישי) צה"ל תקף מספר מטרות בשטח סוריה.

07:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת:

06:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.  לאתר החללים, לחצו כאן.