מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

22:58 | בשעה זו עוזבים 12 החטופים ששבו ארצה, בהם 10 אזרחיות ישראליות ושני אזרחים תאילנדים, את נקודת המפגש בשטח ישראל. החטופים השבים עברו הערכה רפואית ראשונית ויוצאים כעת בדרכם לבתי החולים במסוקי חיל האוויר, שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

20:20 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו נעשה הכול כדי להשיב את כל החטופים הביתה – בין אם במהלך ההפוגה, ובין אם באמצעות המשך הלחימה".

20:40 | נציגי הצלב האדום העבירו את 12 החטופות והחטופים למצרים. שיירת החטופים השבים ארצה עושה דרכה בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום.

נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופים השבים בנקודת המפגש. נציגי צה"ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

20:29 | על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, 12 חטופים בהם 10 חטופות ישראליות ו-2 חטופים בעלי אזרחות זרה בדרכם לשטח ישראל. 

19:47 | פיקוד הדרום קיים אתמול (שני), פורום למידה מבצעי באוגדת עזה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ובהשתתפות מפקדי האוגדות והחטיבות המתמרנות. בנוסף, בפורום לקחו חלק ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר.

במהלך היום מפקדי החטיבות הציגו לקחים מרכזיים מהלחימה עד כה ואת התכניות המבצעיות להמשך. המפקדים דנו בטכניקות קרביות, משמעת מבצעית, אופן פעולת כוחותינו ותובנות על פעילות האויב.

בנוסף, כחלק מהיום התקיים מופע למידה בנושא הפעלת האש בהשתתפות מפקדי החטיבות המתמרנות ומפקדי טייסות בחיל האוויר. פורום זה הוא המשכו של מאמץ הלמידה המבצעית בכלל צה"ל במהלך ההפוגה, ומטרתו הפקת תובנות ולקחים מהלחימה עד לקצה המבצעי.

צה"ל מנצל את ימי ההפוגה המבצעית לטובת למידה והפקת מסקנות, לצד מוכנות להמשך הלחימה, אישורי תוכניות ושיפור מוכנות הכוחות.

 

17:19 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן

16:00 | הצהרת הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: "שבעים ושישה חטופות וחטופים הושבו עד כה לבתיהם. ילדים, ילדות, נשים ואזרחים, חיילות וחיילים, שנחטפו על ידי חמאס, ארגון טרור אכזר, חסר רחמים ולא כולם שבו עדיין. כל אחד שחוזר זו הקלה גדולה, אך אין טיפת הקלה בכך שנותרו פחות. אנחנו נפעל להשיב את כולם".

15:22 | הופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה. באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי.

בשני המקרים, כוחות צה"ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

14:00 | מתחילת המלחמה פועלות חטיבות האש של חיל התותחנים ומביאות לשדה הקרב את היכולות הייחודיות וליווי האש הצמוד ללוחמים בשטח. במהלך ימי הלחימה ירו הכוחות יותר מ-100,000 פגזים, יותר מ-90,000 מהם ברצועת עזה לתקיפת מטרות וליווי הכוחות המתמרנים.

12:56 | כוחות הנדסה של צה"ל ומג"ב הרסו את דירת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים בו נפל סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל. הלוחמים עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז.

11:43 | הרמטכ"ל נפגש היום (שלישי), לשיחה עם ראשי הרשויות בצפון. הרמטכ"ל אמר לראשי הרשויות שזהו מפגש משמעותי, וכי הוא רואה חשיבות רבה לקשר בין צה"ל למנהיגות המקומית.

"קיבלנו החלטה קשה לפנות את התושבים בצפון, ואני מלא הערכה לאופן שבו אתם מפגינים חוסן ואורך רוח, ומאפשרים לנו להילחם. אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה.

מזה שמונה שבועות לוחמי צה"ל ומפקדיו נלחמים בנחישות ומגנים על הבית. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון".

הרמטכ"ל הודה לפורום על המפגש החשוב והמלמד, ועמד על כך שהשיח ימשיך להתקיים באופן שוטף כל הזמן.

08:03 | היום (שלישי) יתקיים תרגיל במרחב חטיבת בנימין על מנת לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. האימון יסתיים בשעות הצהריים ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון במרחב.

06:00 | תמונות כוחות צה"ל ברצועת עזה: