מערכת את"צ

20:20 | "כוחותינו לוחמים בעומק הרצועה, והשתלטנו על מעוז טרור של חמאס", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו הערב, "במהלך החיסול של ביארי הושמדה תשתית ומחבלים רבים נהרגו. נמשיך לפעול בעוצמה באזור עזה וברחבי הרצועה".

"במהלך הקרבות איבדנו לוחמים, מסרנו הודעה למשפחות של 2 לוחמים", הוא המשיך, "יש לנו שיתוף פעולה עם הצבא האמריקני על מנת לחסל איומים במרחב".

20:00 | "תחנות חושן כאן קודקוד, ב- 07.10 בבוקר יום השבת וחג שמחת תורה פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית ומתועבת נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים", אמר מאו"ג 162, תא"ל איציק כהן, בפקודת הכניסה להתקפה קרקעית בעזה, "לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו האויב פתח בו".

 

"עיניי העולם כולו נשואות אלינו, עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו. הלילה, כוחות רבים של אוגדה 162 ופיקוד הדרום יצאו להשיג ולהשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו", הוא המשיך, "נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה. מתחייב להיות לצידכם בשדה הקרב, כתף אל כתף, לא נשוב הביתה עד אשר לא נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה".

"תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה שלנו, אחד שתיים עלו מולי רגע לפקודות. אחד שתים אשרו. כאן אחד היישר, שתיים קודקוד - כאן שתיים", הצהיר המאו"ג, "אחד שתיים כאן קודקוד שיהיה בהצלחה סומך עליכם, רשאים לחצות גב"ל, נועו למשימתכם. התקפה התקפה".

19:56 | תיעוד מהערכת מצב שקיים הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום:

 

19:40 | מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו את מפקד גדוד מרכז ג'באליה בחמאס, אברהים ביארי, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. בתקיפה נפגעו גם מחבלים רבים של חמאס.

מאז כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה, ניהל אברהים ביארי את כלל הלחימה בצפון הרצועה. הוא היה מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, בו נרצחו 13 ישראליים, היה אחראי על אכוונת ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים וקידום פיגועים רבים נגד כוחותינו.

החיסול בוצע במסגרת תקיפה נרחבת של מחבלים ותשתיות טרור של גדוד מרכז ג'באליה, אשר השתלט על מבנים אזרחיים בעיר עזה. התקיפה פגעה קשות בפיקוד והשליטה בגזרה ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים ברצועה. במסגרת התקיפה חוסלו מחבלים רבים של החמאס. לאחר התקיפה קרסה תשתית צבאית תת קרקעית של החמאס מתחת למבנים אלו.

צה"ל חוזר על קריאתו לתושבי האזור לנוע דרומה לשם הגנתם.

19:30 | כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי השתלטו על מעוז צבאי של החמאס במערב ג׳באליה שבצפון הרצועה, בפעילויות קרקעיות היום חוסלו כ-50 מחבלים; במקביל כוחות קרקעיים ברחבי הרצועה ממשיכים בפעילות לסיכול טרור.

18:47 | כוחות צה"ל חיסלו חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כמו כן, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.

 

17:56 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים.

בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה"ל מסיירת גבעתי באורח קשה. משפחות הלוחמים עודכנו.

16:02 | זוהה ירי פצצות מרגמה לעבר מרחב ערב אל עראמשה. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

15:33 | חשודים ירו לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.

14:21 | כוחות צה"ל תקפו חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט לשטח ישראל. כמו כן, ירי נ"ט בוצע לעבר שני מוצבי צה"ל בגבול לבנון, צה"ל מגיב בירי לעבר מקורות הירי. בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה האחרונה במרחב מטולה, זוהו שני שיגורים כושלים משטח לבנון שלא חצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל מגיבים בירי בשטח לבנון.

13:38 | בשעות האחרונות כוחות משולבים של צה"ל, בהובלת כוחות יבשתיים מנהלים קרבות עזים בעומק שטח הרצועה. כוחות צה"ל תקפו מוצב של מחבלי חמאס בצפון הרצועה.

 

הכוחות חיסלו עשרות מחבלים, חוליות שיגור נ"ט ועמדות לשיגור נ"ט, עמדות תצפית ותפסו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים ונשקים.

 

13:18 | טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ממרחב ים סוף, יורט בהצלחה על ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא יורט בזמן ובמיקום המבצעי המתאימים ביותר.

כמו כן, מטוסי צה"ל הוזנקו בשעות הבוקר בעקבות איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף ויירטו מטרות עוינות שטסו במרחב.

כלל האיומים יורטו מחוץ לשטח מדינת ישראל. לא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

12:00 | פקודת ההתקפה של מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן לכוחות היבשה הפועלים ברצועת עזה: "תחנות פיקוד הדרום כאן קודקוד. אנחנו יוצאים למתקפה על החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת, ניצחון. לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון".

"נילחם במקצועיות ובעוצמה לאור ערכי צה"ל עליהם חונכנו, ובראשם הדבקות במשימה והחתירה לנצחון. אנו נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים. אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה וישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. כמוני, גם הם סומכים עליכם ומאמינים בכם, אתם דור הניצחון. כאן קודקוד, נועו למשימותיכם, הכו באויב, סוף".

11:19 | כוחות הביטחון הרסו את ביתו של צלאח ערורי, סגן ראש הלשכה המדינית והאחראי על פעילות חמאס באיו"ש, נעצרו 38 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה; מפקד פיקוד המרכז קבע בהוראת שעה על החמרה בעונש לעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בארגוני טרור.

10:10 | דובר צה"ל: "עובדים חזק מאוד על ההגנה בכל המרחב הדרומי. המדיניות - אנחנו נתקוף בכל תגובה, כל ניסיון פגיעה ונחסל כל חוליה שמנסה לחדור או לירות. כוחות צהל במוכנות גבוה לאורך כל הגבול"

"הלוחמים נלחמים בשדה הקרב, באומץ וגבורה, יש קרבות עזים, קרבות פנים אל פנים, לחימה מסוכנת יש מחירים זה מורכב אך הכרחית להשגת מטרות המלחמה. אנחנו משוכנעים לפי רוח הציבור שביחד נגלה חוסן ונמשיך יחד למטרה אחת להביא למימוש למטרות המלחמה".

09:34 | מערכות צה"ל זיהו מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל. אין איום ולא נשקפת סכנה.

08:59 | הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אילת.

08:33 | מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר, הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב"מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.

חיסולו מהווה פגיעה משמעותית במאמצי חמאס בשיבוש הפעולות הקרקעיות של צה"ל.

 

07:54 | כוחות משולבים של צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של חמאס.

במהלך פעילויות הכוחות הקרקעיים, הכוחות ניהלו מספר קרבות עם חוליות מחבלים שירו לעבר הכוחות טילי נ"ט או מקלעים.

 

הכוחות חיסלו מחבלים והכווינו כוחות אווירים על מנת להשמיד מטרות ותשתיות טרור בזמן אמת.

 

קולות קשר של חיל האוויר במהלך תקיפות ברצועת עזה:

 

6:00 | מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, בהערכת מצב שביצע ברצועת עזה.

תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה:


מאו"ג 162 בהערכת מצב ברצועת עזה

מח״ט גבעתי בהערכת מצב ברצועת עזה
 
דף מפקד חטיבת גולני, אל״ם יאיר פלאי, ללוחמי, חיילי ומפקדי החטיבה

1:28 | מטוסי קרב תקפו תשתיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בין התשתיות שהותקפו, הושמדו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים בשימוש הארגון.

 

01:13 | חשוד חצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל זיהו את החשוד סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו ירו והרגו אותו. אין נפגעים לכוחותינו.