מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

22:09 | מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מספר מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור.

כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב בירנית וראש הנקרה. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

21:10 | בבית החולים שיפאא נחשפו תשתיות טרור, פיר מנהור מבצעי ורכב שהוכן לטבח ב-7 באוקטובר ובו אמצעי לחימה רבים.

20:15 | גופתה של החטופה יהודית וייס ז"ל חולצה על ידי כוח צה"ל מגדוד 603 מצק"ח 7 ממבנה סמוך לבית החולים שיפאא ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. במבנה בו נמצאה יהודית ז"ל נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ'ניקוב וטיל RPG.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום (חמישי), נציגי צה"ל ומשטרה למשפחתה של יהודית וייס ז"ל שנחטפה ביום שבת ה-7.10.23 מביתה בבארי, ע"י חמאס, על קביעת מותה. אנו משתתפים בצער המשפחה.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה"ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן.

19:59 | הרמטכ"ל עם כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה: "קרובים להשמיד את המערכת הצבאית בצפון הרצועה. ככל שזה תלוי בנו - נמשיך לעוד אזורים".

תיעוד משיח הרמטכ"ל עם הכוחות בעזה:

דבריו המלאים של הרמטכ"ל:

"בהתפתחות קדימה של המערכה, עם מה שאתם עשיתם כאן עם הגדודים האלה, אוגדה 36 ו-252, אנחנו די קרובים להשמיד את המערכת הצבאית שהייתה בצפון הרצועה. נשלים את זה, יש לנו השלמות לעשות, אבל מתקרבים לזה יפה.

צה"ל הולך להמשיך את המהלכים ברצועת עזה, וככל שזה תלוי בנו, עוד אזור ועוד אזור, והולך להרוג את המפקדים ולהרוג את הפעילים ולהשמיד את התשתיות. עשיתם את זה עד עכשיו מצוין, קחו את הלמידה שיש מאחוריכם - כמעט שלושה שבועות, ועשו את זה עוד יותר טוב"

תיעוד בנושא: 

תמונות בנושא:

19:00 | תיעוד ראשון מלחימת עוצבת הקומנדו בעזה: הלוחמים פשטו על מחנה שאטי בצפון הרצועה.

18:13 | המפקדים הבאים של צה"ל נקראו ללחימה בחזית וכעת מסיימים את קורס הקצינים הקרביים. הרמטכ"ל למסיימים: "מהיום על כתפיכם דרגות קצונה ואחריות משותפת לניצחון בשדה הקרב". 

18:06 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, שני לוחמים מגדוד 53, חטיבה 188 נפצעו קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

17:00 | מפקד חיל האוויר: "אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע - פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם; חיל האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון ובכל זירה נדרשת. בכל מקום".

16:00 | במהלך פשיטה שביצעו לוחמים מצוות הקרב של חטיבת המילואים 551, בעקבות מידע מודיעיני, בביתו של מחבל חמאס שהיה חלק מחולייה של ארגון הטרור במרחב בית חאנון, אותרו מספר רקטות בתוך מיטה בחדר ילדים, כמות אמל"ח משמעותית הכוללת טילים, מטענים ועשרות ק"ג של חומר נפץ.

15:39 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה ואבן מנחם, זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב דובב. אין נפגעים.

כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי לעבר לבנון.

14:30 | פורסם תיעוד מהיתקלות של לוחמי חטיבת הצנחנים במחבלי חמאס וחיסולם בשכונת שיח' עג'לין בצפון רצועת עזה. בלחימה שהתפתחה נפצע סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל ושני לוחמים נוספים. סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל נפצע בתאריך 8.11 בקרב ונפטר מפצעיו בתאריך 10.11.

13:50 | כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, מחבלים ביצעו מספר שיגורים לעבר מרחב משגב עם ולעבר מוצבי צה"ל במרחב מטולה ויפתח. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.

13:48 | כוחות הביטחון עצרו הלילה 33 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, 20 מתוכם משוייכים לחמאס.

12:18 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר משפחתו עודכנה. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם במילואים מגדוד 75, חטיבה 7 ולוחם במילואים מגדוד 9215, חטיבה 205 נפצעו קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

11:48 | מטוסי קרב השלימו תקיפת מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מספר עמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מחבל שפעל בשטח לבנון, סמוך למרחב שלומי.

11:30 | ביממות האחרונות, בלחימה רב זרועית, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 יחד עם לוחמי שייטת 13, השיגו שליטה מבצעית על המעגן המרכזי של עזה בו שלט חמאס. כמו כן, הופלה אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה. חלק מלוחמי שייטת 13 שלקחו חלק בהשתלטות על המעגן לחמו גם על המרמרה.

 

08:09 | חטיבת האש 215 באוגדה 162 תקפה הלילה באמצעות מטוסי קרב את ביתו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ששימש כתשתית טרור ובין היתר כמקום מפגש עבור בכירי הארגון.

במהלך השתלטות על מחנה שאטי, איתרו והשמידו לוחמי סיירת הנח"ל מצבור אמצעי לחימה של הכוח הימי של חמאס. במצבור אותרו מערכות צלילה, מטענים וכלי נשק.

כמו כן, צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקף מחבלים ואיתר אמצעי לחימה מגוונים, בהם: חגורות נפץ, חביות נפץ, טילי RPG, נ"ט ומסמכים מודיעינים.

06:05 | תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

06:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר משפחותיהם עודכנו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, קצין צה"ל במילואים מגדוד 9217 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ולוחם צה"ל במילואים מחטיבה דרומית נפצע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב העוטף. משפחותיהם עודכנו.

02:45 | במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל מספר מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מחסן אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות שיגור. מאחת העמדות שנתקפו בוצע אמש ירי נ"ט לעבר מרחב שלומי.

 

ליומן המלחמה המלא לחצו כאן