מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

 

21:35 | מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל.

 

בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור, אתרים, מפקדות ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון.

כמו כן, מוקדם יותר היום, זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב הר דב שנפל בשטח פתוח, אין נפגעים.

כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי ואת המשגר ממנו בוצע השיגור.

20:15 | "כוחות צה"ל חילצו אמש את גופתה של נועה מרציאנו ז"ל", פתח דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, את עדכונו הערב, "יש לנו חובה מוסרית להמשיך ולפעול על מנת להשיב את החטופים, ואנחנו מבטיחים שבכל רגע שיהיה מידע חדש לגבי החטופים - נעדכן את המשפחות".

"איתרנו היום תשתיות תת-קרקע נוספות בבית החולים שיפאא'", הוא המשיך, "ביממה האחרונה השתלטנו על מוצב של הגא"פ שיוצרו בו רקטות. אנחנו נחושים, ממשיכים להתמקד ולפרק את מה שנשאר מתשתיות חמאס".

"אנחנו במוכנות ובדריכות גבוהה להגיב על כל תקיפה בצפון", הוסיף דובר צה"ל, "לוחמי צה"ל במילואים חיסלו שני מחבלים שירו לעברם באזור חברון. התקיים מאמץ לוגיסטי מוגבר על מנת לספק לכוחות את כל הציוד הנדרש".

20:00 | מפקד פיקוד הדרום ביצע הערכת מצב בבית החולים שיפאא. ממשיכה להחשף עוד תשתית תת קרקעית של חמאס במרחב בית החולים.

 

18:40 | לוחמי שריון במילואים ולוחמי יהל"ם מצוות קרב חטיבתי ביסל"ח, פרצו אתמול בשעות הבוקר המוקדמות בהכוונת מודיעין מדויק למוצב של מפקד מרחב צפון של גא"פ.

בסריקות הלוחמים במוצב אותרו והוצאו שתי משאיות מלאות באמצעי לחימה, ביניהם חלקים של שלוש רקטות, חלקים של כלי טיס בלתי מאוייש וחומר מודיעיני של הארגון.

המוצב שימש בין היתר לייצור אמל"ח לפגיעה בתושבי מדינת ישראל ואף לאימוני הכוחות של ארגון הטרור. הפעילות בו נמשכה כ-12 שעות בהן סיכלו הלוחמים מחבלים, ובסיומה - הם פוצצו את המוצב והשמידו אותו.

 

17:16 | זוהו מספר שיגורי נ"ט לעבר המרחבים שומרה, שתולה ומנרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, מטוס קרב תקף תשתית טרור של חיזבאללה בלבנון.

כמו כן, כוחות צה"ל שפעלו במרחב מטולה זיהו רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, הלוחמים היו במעקב אחרי הכלי, שעל פי החשד נשא חומר נפץ והפילו אותו.

15:50 | לוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח איתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה וכוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל', בו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר חמאס.

 

"השבוע חיסלנו חמישה מחבלים בתקיפה אווירית, בעקבות זיהוי של כוחות גדוד 12", אמר מפקד סיוע האש החטיבתי של חטיבה 7, רס"ן נ', "באמצעות שיתוף הפעולה אנחנו ממשיכים להשמיד אויב, ולהרוס תשתיות. אנחנו נמנע כל איום שמגיע למדינת ישראל".

 

בנוסף, לוחמי צוות הקרב הגדודי של גדוד 12 בחטיבה 7, זיהו חוליית מחבלים במרחב העיר עזה. לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב, הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס.


אמצעי הלחימה שאיתרו סיירת גולני

כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים.

 

15:30 | ברחבת המסדרים של מוצב 'קטיבה' בלב העיר עזה, בה אומנו מחבלי חמאס ביצעו לוחמי גדוד 13 וגדוד 51 מחטיבת גולני טקס קרבי לזכר חבריהם שנפלו בקרבות מתחילת הלחימה. ברחבת המסדרים של המוצב קיימו מחבלי חמאס וגא"פ מסדרים וטקסים, ומקרבתה יצאו מחבלי חמאס לטבח בבוקר 7 באוקטובר. לכל הפרטים, לחצו כאן.

 

14:04 | לוחם מעברים מגדוד ארז זיהה אתמול (חמישי), רכב חשוד שהגיע למחסום המנהרות הנמצא תחת אחריות מחוז ירושלים.

הלוחם עצר את הרכב לבידוק וחוליית המחבלים שהייתה ברכב פרקה ממנו ופתחה באש לעבר כוחות הביטחון הפועלים במחסום, לוחמי המעברים, יחד עם לוחמי יחידה מיוחדת של חיל האוויר שהיו במשימת תגבור במחסום, שוטרים, לוחמי מג"ב והמאבטחים האזרחיים הגיבו במהירות, חתרו למגע, פתחו באש וחיסלו את המחבלים.

 

לאחר נטרול המחבלים, הכוחות איתרו שני רובים מסוג M-16, שני אקדחים, מאות כדורים, מחסניות רבות ושני גרזנים. בפעולתם המהירה והנחושה ובעזרת הזיהוי המקדים של הרכב החשוד, מנעו לוחמי המעברים והכוחות במעבר פיגוע גדול שתיכננו המחבלים.

 

במהלך האירוע, נהרג לוחם המעברים, רב"ט אברהם פטנה ז"ל ונפצע לוחם נוסף באורח קל.

13:38 | זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

12:30 | צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות בפיקוד המרכז, בסדיר ובמילואים, משולבים בכוחות הלוחמים ברצועת עזה.

במסגרת פעילותם במרחב בית חאנון זיהו לוחמי האיסוף עמדת תצפית שהקימו מחבלי חמאס, הלוחמים הכווינו אש מדויקת, חיסלו את המחבלים והביאו לסגירת מעגל מהירה על המחבלים והתצפית.

 

בנוסף, בעזרת יכולות תצפית מתקדמות ושימוש ברחפנים, זוהו שלושה מחבלים חמושים בטילי RPG וקלצ'ניקוב באזור בית חאנון. כוחות האיסוף הכווינו תקיפה אווירית מדויקת והמחבלים חוסלו.

 

"מתחילת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה מביאים לוחמי יחידות האיסוף הקרבי תמונת מודיעין משמעותית ומכרעת מעומק שטח האויב", אמר מפקד יחידה 636, סא"ל ג', "בזכות אותה פעילות, אנו רושמים הישגים רבים באיתורם של מחבלים, תשתיות ואמל"ח המשמשים את חמאס וארגוני הטרור בעזה".

11:46 | מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים מלכיה ומנרה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

10:57 | שני מחבלים הגיעו ברכב לצומת הזית, סמוך לחברון שבחטיבת יהודה, וירו לעבר הכוחות שפעלו במקום.

הלוחמים, מגדוד המילואים 8106, ירו וחיסלו את שני המחבלים. הכוחות גם החרימו את הנשק מסוג קרלו ממנו בוצע הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

09:01 | הלילה (שישי), מופו שלושת בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות אתמול (חמישי), בו נהרג רב"ט אברהם פטנה ז"ל. כוחות הביטחון עצרו הלילה 21 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, שישה מתוכם משויכים לחמאס. לכל הפרטים לחצו כאן.

08:32 | לוחמי צה"ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה.

 

לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבת ביסל"ח ויחידת יהל"ם, פשטו בהכוונת מודיעין על מוצב של מפקד מרחב הצפון בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ובו משרדים של בכירים בארגון הטרור ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי.
במהלך פשיטה זו, איתרו הלוחמים רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים. הכוחות השמידו את המוצב.

 

כוחות צק"ח גבעתי פעלו בשטח בית ספר בו הסתתרו פעילי חמאס. במהלך הפעילויות חיסלו הכוחות את הפעילים ואיתרו אמצעי לחימה בשטח בית הספר.

צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל, חטיבת הצנחנים וחטיבה 460 פשטו על מספר יעדים ואיתרו אמצעים טכנולוגיים ואמצעי לחימה. בין היתר, אותרו נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, מטולים, ווסטים, RPG, משגרי נ"ט ועוד.

08:00 | בהמשך להודעה על חילוצה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, מידע ממוקד ומדוייק של שירות הביטחון הכללי הוביל את הכוחות לאיתור גופתה במבנה בסמוך לבית החולים שיפאא ברצועת עזה. המידע המודיעיני הממוקד של שב"כ, הכווין את כוחות צה"ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה והבאתה לקבורה בישראל. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה וימשיכו לפעול יחד עם שותפיו במערכת הביטחון לאיתור והשבת החטופים הביתה.

07:21 | גופתה של חללת צה"ל, רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, חולצה על ידי כוח צה"ל מגדוד 603 מצק"ח 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש (חמישי), נציגי צה"ל למשפחתה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, חללת צה"ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה"ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן.

06:00 | מצורפות תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

כמו כן, צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקף מחבלים ואיתר אמצעי לחימה מגוונים, בהם: חגורות נפץ, חביות נפץ, טילי RPG, נ"ט ומסמכים מודיעינים.

06:05 | תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה: