מערכת את"צ

23:19 | צה"ל ממשיך לתקוף עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

 

23:13 | צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שזוהו בשטח לבנון, במרחב מתת והר דב.

 

על פי החשד החוליה במתת התכוונה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל והחולייה בהר דב התכוונה לשגר רקטות. שתי החוליות סוכלו בטרם ירו.

20:30 | צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

20:25 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בעזה, כוחות צה"ל פשטו היום סמוך לגבול כחלק ממאמץ להכנת המרחב לקראת תקיפה, ובהמשך איסוף המידע בנוגע לנעדרים ולחטופים. זו משימה לאומית ראשונה במעלה. במהלך אחת הפשיטות, נהרג לוחם צה"ל ושלושה לוחמים נפצעו. הודעה נמסרה למשפחותיהם".

"אנחנו פועלים מהאויר ואנחנו פועלים חזק. ראשית כדי לפגוע במחבלים ובתשתיות טרור. הגברנו את התקיפות ונמשיך לפעול ככה עד שנבצע את התמרון שיהיה בתנאים האופטימליים ביותר לצה"ל. אנחנו מגבירים את קצב התקיפות ואת היקפן על בירת הטרור של חמאס - העיר עזה".

"בניגוד לדיווחים שעלו היום, לא נכנס דלק לרצועה. התיעודים שהופצו הם של שינוע דלק פנימי של אונר"א במתקנים באזור רפיח, לטובת הצרכים של אונר"א ובתי החולים. אנחנו מפקחים על תנועות הדלקים האלה על מנת שלא יגיע דלק לחמאס".

"חשפנו עוד הוכחה לאופן שבו חמאס משגר טילים סמוך לבתי ספר, בתי חולים, מוסדות דיפלומטיים, גני ילדים ועוד. עד כה, מסרנו הודעות למשפחותיהם של 308 חללי צה"ל, ולמשפחותיהם של 212 חטופים. המספר הזה ימשיך להתעדכן, המשימה הזאת היא בעדיפות עליונה עבורינו".

20:20 | לוחם צה"ל נהרג, לוחם נפצע באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי טיל נ"ט לעבר טנק וכלי רכב הנדסי במהלך פשיטה מקומית שבוצעה היום בשטח רצועת עזה, במרחב כיסופים. זאת במסגרת המאמץ לסיכול תשתיות טרור, טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה ואיתור נעדרים וגופות.

הודעה נמסרה למשפחתו ומשפחות הפצועים עודכנו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

20:15 | חמאס מבצע מתחילת המלחמה ירי רקטי משטח הרצועה תוך ניצול ציני של אוכלוסייה בלתי מעורבת ואתרים אזרחיים כגון גני ילדים, בתי ספר ומסגדים, ומשגר לשטח מדינת ישראל תוך כוונה ברורה לפגוע באזרחי המדינה.

 

להלן תצלומי אוויר בהם ניתן לראות משגרי חמאס בסמוך לאתרים אזרחיים:

20:00 | במסגרת פעילות יחידת יהל"ם באזור כיסופים, איתרו הלוחמים ילקוט בית ספר שנשאו עליהם מחבלי חמאס במתקפה לעבר שטח מדינת ישראל. לאחר בדיקתו מצאו לוחמי היחידה כי מדובר בתיק ממולכד המכיל אמצעי נפץ להפעלה מרחוק, ומטען במשקל של שבעה קילוגרמים של חומר נפץ, כל זאת במסווה של ילקוט בית ספר תמים.

18:40 | מטוסי קרב תקפו תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:20 | טנק צה"ל ירה בשוגג ופגע בעמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום. צה"ל מצר על האירוע.

16:55 | מחבלים ירו לעבר כוחות צה"ל שפעלו מערבית לגדר רצועת עזה, באיזור כיסופים. טנק של צה"ל תקף את החולייה שירתה לעבר הכוחות.

16:00 | לוחמי יחידת מגלן ביצעו במהלך ימי הלחימה האחרונים שימוש מבצעי ראשון באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה", ותקפו עמדת שיגור של חמאס, ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל.

14:38 | כלי טיס תקפו עמדה של חיזבאללה בתגובה לשיגור טילי הנ"ט לעבר מרחב ציפורן. בנוסף, זוהו מספר שיגורי מרגמות לעבר שטח ישראל שהפעילו התרעות בקיבוץ יפתח. המרגמות נפלו בשטח פתוח.

כמו כן, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר המרחבים תורמוס ושושן. צה"ל מגיב בירי טנקים וארטילריה לעבר מקורות הירי.

14:05 | הופעלה התרעה בקיבוץ יפתח.

13:47 | מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של חמאס, אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו, היווה חלק משמעותי בתכנון והפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה.

צה"ל ממשיך לתקוף משעות הבוקר מספר מטרות של חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו - ראש חוליית ירי רקטי ומספר פעילים נוספים. בנוסף, הותקפו אתר ייצור אמצעי לחימה ומפקדה צבאית של חמאס.

11:40 | כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בזמן שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית, צה"ל משיב באש לשטח לבנון בתגובה לניסיון הירי.

בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח ישראל מלבנון.

כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

11:15 | טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר הטנק במרחב הר דב. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

10:50 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "הלילה זיהינו וחיסלנו חוליית טרור שהייתה פצצה ‏מתקתקת ותכננה לבצע פיגוע רצחני בתוך שטח מדינת ישראל. החוליה נתקפה בתוך תוואי טרור תת-קרקעי שהיה מתחת למסגד, זהו מסגד 'אל אנסאר' שאנחנו מכירים אותו מהעיר ג'נין, מהמבצע האחרון 'בית וגן'. מאז תחילת המלחמה עצרנו יותר מ-450 מבוקשים של חמאס ברחבי יהודה ושומרון".

"אני קורא לאוכלוסיית העיר עזה וסביבתה: יש עכשיו עזה צפון ועזה דרום. בעזה צפון אנחנו תוקפים באופן מוגבר. בעזה צפון חמאס מנסה להחזיק בכוח את האוכלוסייה כמגן אנושי. מתחת לנחל עזה, דרומה, יצרנו תנאים שמתקיימים בזכות הכנסת ציוד הומניטרי למתקני אונר"א. רבים מאוד כבר נעו דרומה, ואני קורא ליתר התושבים - נעו דרומה! חמאס מנצל אתכם, הוא משתמש בכם כמגן אנושי".

"היום בשעות הבוקר ‏נוספו 14 יישובים לתוכנית ההתפנות של תושבי הצפון במימון המדינה. הרחבת הפינוי מגדילה את חופש הפעול של צה"ל במרחב".

"הטבח שאירע ב-7 באוקטובר ואירועי המלחמה האחרונים לא פוסחים על יהודים בכל העולם, בארץ ובתפוצות. אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה בהפגנות ומחאות אנטי-ישראליות ואנטישמיות שגואה וגם לסכנות ולהתרעות טרור בעולם. אני רוצה לחזק את ידיהם של כל היהודים מחוץ לגבולות המדינה. כולנו יחד. כל היהודים באשר הם, בארץ ובתפוצות. אנחנו מתחזקים מהתמיכה שלכם וחזקים ביחד. כולנו יחד".

10:39 | כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור ועצרו 46 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 27 מהם פעילי חמאס.

בפעילות מיוחדת של הכוחות בעיר חברון, נאטם בית דפוס החשוד בהדפסת חומרי הסתה שמשמשים ארגוני טרור והוחרם הציוד שבו. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה רבים בכפר קבאטיה ובעיר חברון. כמו כן, נעצר ראש עיריית אל בירה שמזוהה כפעיל חמאס.

בנוסף, הכוחות עצרו בכפר קבאטיה, דרומית לג'נין, שני פעילים צבאיים של הגי'האד האסלאמי, אשר הובילו פעילות צבאית בשטח - צלאח כמיל ויוסף נזאל. במהלך מעצרם נתפסו שלושה נשקים ותחמושת.

כמו כן, במהלך הלילה כלי טיס של צה"ל תקף תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל-אנצאר' בעיר ג'נין, ובו חוליית טרור של החמאס והגא"פ.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 727 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-480 משוייכים לחמאס.

08:45 | צה"ל השמיד ביממה האחרונה תשתיות ופעילי טרור של חמאס ברצועת עזה. במסגרת התקיפות במהלך הלילה, נעשה שימוש במעל ל-300 חימושים.

צה"ל פועל לחיסול מחבלים של חמאס וחיסל אמש (שבת), שני פעילי טרור סמוך לגדר, פעילים מכוח הנוח'בה ומחבלים נוספים.

במקביל, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"ליים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, מסגדים אשר שימשו את פעילי חמאס.

08:18 | חוליית מחבלים זוהתה לפני זמן קצר בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב אביבים שבגבול לבנון, כוח צה"ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור.

07:50 | רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל מודיעים על הוספת יישובים נוספים לתכנית להתפנות תושבי הצפון במימון המדינה. הוספת היישובים אושרה ע"י שר הביטחון, יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. התכנית תנוהל ע"י הרשויות המקומיות, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון.

14 היישובים שנוספו לתכנית הם: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

06:00 | מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, נפגש בימים האחרונים עם מפקדי ולוחמי צה״ל בסדיר ובמילואים, במהלך אימונים ובהיערכות לקראת כניסה קרקעית.

"אני פוגש אתכם באימונים ובהכנות, אתם חזקים מאי פעם, זוהי מלחמה ואנחנו ננצח", אמר מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, "את המלחמה הזאת ינצחו הלוחמים והמפקדים, תנצח רוח הלחימה, מידת הלכידות והאמונה בצדקת הדרך".

02:55 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקף תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בעיר ג'נין, ובו חוליית טרור של החמאס והגא"פ שהייתה אחראית על שורה של פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים ותכננה לבצע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי.

בין היתר, החוליה הוציאה לפועל פיגוע ב-14 באוקטובר במרחב גדר ההפרדה, בו התפוצץ מטען על ידי הפעלה סלולרית על כוח צבאי שהגיע לנקודה, לא היו נפגעים.


שימוש במסגד כתשתית טרור

לאחרונה התקבל מידע מודיעיני לפיו המחבלים מתכננים להוציא לפועל פיגוע תופת. המסגד שימש את המחבלים כחמ"ל מבצעי לתכנון הפיגועים וכבסיס יציאה לביצועם. במהלך מבצע "בית וגן" מצאו כוחות צה"ל במסגד תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

אילוסטרציה של המסגד ממבצע ״בית גן״

00:17 | טיל שוגר לעבר כטמ"ם של צה"ל במרחב גבול לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את הטיל, וכלי הטיס סיים את משימתו בהצלחה. לא נגרם לו נזק.

בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף את המתחם הצבאי ממנו בוצע שיגור טיל הקרקע-אוויר לעבר הכטמ"ם. מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואמצעי תצפית של חיזבאללה, בתגובה לאירועי הירי לשטח מדינת ישראל.

כמו כן, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ביום שבת כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במרחב ברעם. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול רפואי בנקודה. משפחותיהם עודכנו.