מערכת את"צ

23:43 | כוחות של חיל הים תוקפים כעת ברצועת החוף של עזה מטרות של חמאס.

23:26 | כלי טיס של צה"ל תקפו משעות הבוקר מטרות רבות של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

 

21:51 | בתגובה לשיגורים שזוהו משטח לבנון לעבר שטח ישראל, כוחות צה"ל משיבים בירי ארטילרי.

21:10 | זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, אין נפגעים.

20:48 | בהמשך להודעה שיצאה מטעם מערך ההסברה של פיקוד העורף, דובר צה"ל מבהיר כי אין שינוי בהנחיות לעורף. מדובר בהמלצות כלליות וחידוד מודעות לציבור באשר לשהייה וההצטיידות במרחב המוגן.

את ההנחיות העדכניות לעורף ניתן לקבל בפלטפורמות השונות של פיקוד העורף: פורטל החירום הלאומי, אפליקציית פיקוד העורף, המוקד הטלפוני שמספרו 104, באמצעות הודעת טקסט או וואטסאפ לטלפון 052-9104104, ובעמודים הרשמיים בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטלגרם.

20:46 | עשרות מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות, וממשיכים לתקוף גם בשעה זו, מטרות רבות ברחבי שכונת רימאל.

השכונה משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל.

 

20:35 | בהמשך לחילופי האש מגבול לבנון, זוהו מספר מחבלים שחצו לשטח ישראל. לוחמי צה"ל ומסוק קרב וכלי טיס הגיעו למקום מיד עם הזיהוי וניהלו איתם חילופי אש, במהלכם חיסלו שניים מהם. במהלך חילופי האש נמלט אחד המחבלים חזרה לשטח לבנון.

האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע ביטחוני נוסף.

בזמן חילופי האש, כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של חיזבאללה. שתיים מהן עמדות תצפית והשלישית עמדה המשמשת את כוחות הארגון בחירום.

כמו כן, בוצע ירי ארטילרי במרחב על ידי הכוחות.

צה"ל ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על תושבי מדינת ישראל.

20:16 | בהמשך להצהרת דובר צה"ל, מובהר כי רוב פרטי החטופים בידי צה"ל, ונכון לשעה זו נמסרו פרטיהם של 30 חטופים למשפחותיהם. צוותי הנפגעים ממשיכים בהודעות למשפחות. צה"ל ממשיך במאמץ לאיתור החטופים, וימשיך לעדכן את הציבור בנושא.

19:47 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "קצב התקיפות הוא פי 5 ממה שהיה על חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. רק בשעה זו מסיימים תקיפה 60 מטוסי קרב בשכונת רימאל בלב העיר עזה. אין מחבלים שעוברים את הגדר מעזה למדינת ישראל. אנחנו ערוכים בכל מרחב הגדר עם טנקים ומטוסים, אין לנו מגבלה בזמן או ביכולת".

"יש לנו את רוב הפרטים על החטופים שנמצאים בעזה", ממשיך דובר צה"ל, "הודענו כבר לכ-30 משפחות. נבשר לציבור את מספר החטופים כשנסיים להודיע. קצב הגיוס מהיר מאוד, יותר מהיר מכל אירוע בעבר, גייסנו למעלה מ-300,000 אנשי מילואים".

19:24 | הרמטכ"ל ללוחמים בשטח: "אחרי התחלה קשה, אנחנו מעצבים את קו המגע. פגענו בהרבה מאוד מחבלים. מי שמתקרב, הורגים אותו. אנחנו נגמור לטהר את המרחב, שלא יהיו לנו כאן מחבלים, ואנחנו במקביל כבר בהתקפה. יש לנו עוד הרבה משימות, צריכים להיות חזקים. זה התחיל לא טוב, ויסתיים רע מאוד בצד השני".

19:08 | הותרו לפרסום שמותיהם של 12 חללי צה״ל נוספים מהיממה האחרונה. למתחם הנופלים.

18:21 | ראש אגף כוח אדם, אלוף יניב עשור: "אנחנו פועלים במהירות אבל באחריות כדי לגבש תמונת מצב מהימנה של זיהוי חללים, פצועים, נעדרים וחטופים. הקמנו צוות בראשות אלוף (במיל') ליאור כרמלי. המשימה של הצוות - לגבש תמונת מצב על נעדרים וחטופים, חיילים ואזרחים. מעריך שב-48 עד 72 שעות הבאות, נסיים את מרבית התהליכים, ונודיע למרבית המשפחות".

17:19 | מטוסי חיל האוויר מבצעים לאורך כל היממה האחרונה תקיפות נרחבות לאורכה ולרוחבה של רצועת עזה וממיטים הרס וחורבן על מחבלי חמאס. רק בשלוש השעות האחרונות נתקפו כ-130 מטרות באמצעות עשרות מטוסים. מוקדי התקיפה: בית חאנון, שג'עייה, אל פורקן ורימאל.

16:55 | מסוקי קרב של צה"ל תוקפים כעת בשטח לבנון.

16:18 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הגיע היום ליישובי העוטף וקיים הערכת מצב מבצעית באוגדת עזה. בהערכת המצב הוצגו הכוחות הפרוסים ביישובי העוטף, ומטרות החמאס שהושמדו עד כה. הרמטכ"ל שוחח עם הלוחמים והמפקדים בשטח אשר נלחמים באומץ לב וחותרים למגע.

16:05 | עשרות מטוסי קרב תקפו מטרות רבות ברחבי שכונת אל פורקן. השכונה משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל.

16:04 |  זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. אחד השיגורים נפל בשטח לבנון. אין נפגעים.

15:43 | צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת במוקדים רבים של חמאס ברצועת עזה.

15:38 | בהמשך לדיווח הראשוני, כוחות צה"ל הרגו מספר חמושים שחצו לשטח ישראל משטח לבנון. הלוחמים ממשיכים בסריקות במרחב. כמו כן, מסוקי קרב תוקפים כעת במרחב.

15:15 | התקבל דיווח על חדירה של מספר חשודים לשטח ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב.

15:15 | חטיבת גבעתי פעלה בימים האחרונים בעוצמה ובנחישות, על מנת להשתלט בחזרה על יישובי העוטף ולהבטיח את בטיחות האזרחים. בבוקר יום שבת, סיירת גבעתי שלחה כוח נרחב לעיר שדרות לסריקות. לאחר הערכת מצב נוספת, כלל היחידה נשלחה ליישוב נחל עוז על מנת לחלץ את התושבים ולחסל את חוליות המחבלים. בערב יום שבת חברו לבסיס משמר הנגב כ-400 תושבים שהחטיבה חילצה מנחל עוז. החטיבה פעלה בנוסף ביישובים כפר עזה וכיסופים ונטרלה את המחבלים אשר איימו על תושבי העוטף.

"אנחנו פה בקיבוץ נחל עוז, שהיתה לי הזכות לעזור להשיב מצב לקדמותו עד כמה שניתן בתוך המרחב עצמו", אומר מפקד סיירת גבעתי, סא"ל זיו בואניש, "קיבלתי משימה - 'לך תכבוש את נחל עוז, תהרוג את כל מי שצריך להרוג, תציל כמה שיותר תושבים'".

"אנחנו צועקים 'צה"ל צה"ל, סיירת גבעתי', והתושבים לא פותחים לנו את הדלתות מתוך הבנה שזה מה שעשו להם המחבלים", ממשיך סא"ל בואניש.

"הרגנו סביב 20 מחבלים", מוסיף מפקד סיירת גבעתי, "התחלתי מרדף כמעט עד הגדר, והצלחתי גם להרוג את החוליית חיפוי שלהם, וגם למנוע אירוע חטיפה עצמו. היום אנחנו מסיימים את השלב האחרון מבחינתנו בחלק הזה, שזה לוודא שסיימנו לסרוק שאין לנו חללים בתוך היישוב שפספסנו, ושכולם מגיעים לקבורה כמו שצריך".

14:02 | הופעלה התרעה ביישובים רמות נפתלי ויפתח. הפרטים בבדיקה.

13:09 | צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת במוקדים רבים של חמאס ברצועת עזה.

12:29 | במהלך הלילה ועד שעות הבוקר כוחות רבים של צה"ל ומג"ב פעלו, בהכוונה מודיעינית של שב"כ במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה לסיכול טרור ועצרו סה"כ 41 מבוקשים. בהם, 29 מבוקשים של חמאס שנעצרו ב-17 כפרים שונים ברחבי פיקוד המרכז.

בפעילות למעצר מבוקש מחמאס בכפר קבלאן, זוהתה פגיעה בחמוש במהלך חילופי ירי. בפעילות נוספת למעצר מבוקש מחמאס בכפר חלחול, הושלכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי.

בפעילות למעצר מבוקש מגא"פ בכפר צוריף התפתחה הפרת סדר אלימה, נחסמו צירים במרחב וחשודים ירו לעבר הכוח. הלוחמים הגיבו בירי. בנוסף נעצרו שלושה פעילי גא"פ נוספים ברחבי יהודה ושומרון.

במהלך מעצר בעיזריה, חשודים ידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי לאוויר. בפעילות הלוחמים ברחבי יהודה ושומרון, הוחרמו נשק, אקדח, תחמושת ומטענים.

אין נפגעים לכוחותינו. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה כנגד חמאס.

11:51 | כוח צה"ל סיכל כעת מחבל במרחב קיבוץ כפר עזה. ממשיכים חילופי אש בין כוחותינו למחבלים.

11:49 | כלי טיס של צה"ל תקפו בשעות הבוקר מחסן אמצעי לחימה ופיר כניסה למנהרת טרור תת קרקעית בשטח הרצועה אשר משמשים את בכירי חמאס. בנוסף, נתקפה מפקדה מבצעית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני הממוקם במסגד בשכונת זיתון ברצועה ומפקדה נוספת ששימשה את חמאס וממוקמת בחאן יונס.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף בשעה האחרונה כלי רכב של חמאס שהתקרב לגדר המערכת מרצועת עזה לכיוון שטח מדינת ישראל.

11:16 | צה"ל תוקף כעת מטרות של חמאס ברצועת עזה, פרטים נוספים בהמשך.

11:00 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו בשליטה ביישובים. מבצעים סריקות, יכול להיות שיש עדיין מחבלים במרחב, אנחנו ממשיכים לטהר אותו. אנחנו בגלי תקיפה עוצמתיים, אלפי מטרות שנתקפות, מאות מחבלים הרוגים. גייסנו תוך 48 שעות כ-300,000 אנשי מילואים, לא חסר ציוד ואוכל, הכול יגיע, נדרש איפוק".

09:55 | תיעוד מפעילות כוחות עוצבת 'האש' (98) ביישובי עוטף עזה:

תיעוד מהיערכות כוחות צה"ל:

09:01 | ראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי, נכח הלילה (שני), בבור חיל האוויר במחנה 'רבין', הקריה בעת שכוחות חיל האוויר ביצעו תקיפת נכס מבצעי של חמאס הממוקם בלב מסגד במרחב ג'באליה, כחלק מרצף תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועת עזה במהלך הלילה.

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב להמשך הפעילות ההתקפית ברצועת עזה עם מפקדי ואנשי המטה המבצעי בסדיר ובמילואים, אשר מובילים את התקיפות.

07:14 | בגל תקיפה לילי, צה"ל תקף למעלה מ-500 מטרות אסטרטגיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בין המטרות שנתקפו, הושמדו שבע מפקדות מבצעיות של חמאס ומפקדה מבצעית נוספת של גא"פ. 

 

בנוסף, צה"ל תקף מספר מבנים רבי-קומות, באחד מהם מוקמה מפקדה צבאית של חמאס. משם הכוון טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, הותקף בניין שהיה בשימוש מבצעי של בכיר בכוח הימי של חמאס. כחלק מגל התקיפה העצים, הושמדו שלוש מנהרות טרור במרחב בית חאנון.

 

הותקפו מהאוויר גם שני נכסים מבצעיים של חמאס, כאשר אחד מהם ממוקם בלב מסגד. בנוסף, הושמד נכס בשימוש של גא"פ שמוקם במבנה מגורים בו מתגוררים פעילים בארגון הטרור.

 

צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה ברצועת עזה ולפגוע אנושות בארגוני הטרור.

06:30 | "אתמול, לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי את מוחמד אבו ע'אלי, סגן מפקד החטיבה הדרומית בכוח הימי בעזה", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "זרוע הים ושייטת 13 הרגו עשרות מחבלים שהגיעו בשחייה ובצלילה". 

"אנחנו ממשיכים את פינוי היישובים כחלק מתוכנית 'מרחב בטוח', בתיאום מלא עם משרד הביטחון והדרג המדיני. המטרה היא לנתק את הטווח הזה מאזור הלחימה", הוא הצהיר, "אנחנו נמצאים בערנות מלאה בפיקוד הצפון ובכל הגזרות".

"הרמטכ"ל ומפקד סנטקום שוחחו מספר פעמים. מטרת השיח היא תיאום מלא בין ישראל לארה"ב ובין ישראל לסנטקום - מודיעיני ומבצעי", המשיך דובר צה"ל, "אנחנו מייצרים תמונת מודיעין משותפת, הם מביאים לכאן נושאת מטוסים וספינות קרב. התיאום ההדוק חשוב ומוכיח את עצמו ברמה המבצעית והיום-יומית".

גלי תקיפה אוויריים
4
מטרות שהותקפו
800
חימושים שהוטלו
2,000
טון פצצות שנפלו
1,000
מטוסי קרב שתקפו
60

06:08 | הותרו לפרסום שמותיהם של 16 חללי צה"ל נוספים מהיממה האחרונה. לאתר החללים.

03:28 | כלי טיס של צה"ל תקפו מבנה בו שהו פעילים של חמאס. במקביל, נתקפו מספר מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור ביניהן מפקדה המתפרסת על שטח של שלוש קומות ומפקדה המשויכת לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה.

בנוסף, הושמד נכס מבצעי בשימוש חמאס הממוקם בלב מסגד במרחב ג'באליה. כמו כן, הושמד נכס בשימוש מודיעין הארגון ונכס ששימש את חמאס להכוונת טרור. צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה ולפגוע פגיעה אנושה ביכולתיו חמאס.