תיעוד לוחמי גדוד 932 סוגרים מעגל, ופושטים על מבנה ממנו בוצע ירי לעברם

27.02.24
מערכת את"צ

בשבוע האחרון, לוחמי צוות הקרב של גדוד 932 שנלחמים תחת צוות הקרב של חטיבה 401, פועלים במרחב שכונת זייתון שבצפון רצועת עזה.

לוחמי החטיבה פשטו על מבנים רבים ששימשו את ארגון הטרור חמאס, ביניהם מחסני אמצעי לחימה ועמדות תצפית. כמו כן, הלוחמים חיסלו מחבלים רבים במרחב.

במהלך הלחימה, נתקל כוח מגדוד 932 בחוליית מחבלים שירתה לעבר הלוחמים. מהירי נהרג לוחם בגדוד, סמ"ר אברהם אובגן ז"ל. זמן קצר לאחר מכן, חוסלו מספר חוליות מחבלים החשודות בירי לעבר הלוחם באמצעות כלי טיס שהוכוון על ידי החטיבה.

אמצעי הלחימה שהלוחמים איתרו:

בהמשך היום, לוחמי גדוד 932 חתרו למגע וביצעו פשיטה ממוקדת על המבנה ממנו בוצע הירי לעבר הכוח. במסגרת הסריקות במבנה, לוחמי הגדוד איתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגון הטרור חמאס, ביניהם טיל נ"ט לטווח קצר, אקדחים, נשקי צלפים ותחמושת.

בנוסף, במקום אותרה מצלמה של מחבל מארגון הטרור ובה צילומים החושפים את שיטת ירי טילי הנ"ט ואת אופי הפעילות של האויב במרחב.

"בשבוע האחרון הגענו למרחב זייתון, על מנת להשמיד אויב ותשתיות במרחב", הצהיר מג״ד 932, סא״ל דותן, "במהלך הפשיטה נפל סמל-ראשון אברהם אובגן ז"ל, במהלך היתקלות עם מחבלים. לאחר ההיתקלות הצק״ח פשט על המבנה, השמיד את האויב ולאחר מכן נמצאו אמצעי לחימה רבים. החל מסוג RPG, קלאצ׳ניקוב ועוד מצלמות מסוגים שונים, בתוכם מצאנו חומר של חמאס שמשרת אותנו להמשך הפעילות".

 התיעודים המצורפים אינם מההיתקלות בה נפל הלוחם.